recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - "spøgelsesbillede" på tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket"spøgelsesbillede" på tv

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
nowan Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-Maj-2006
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Emne: "spøgelsesbillede" på tv
    Sendt: 28-Maj-2006 kl. 02:55

Hej

Håber der er nogen der kan hjælpe.

Jeg har sat et samsng dvd optager til mit fjernsyn, så at antenne ledningen går igennem den, ned til selector og op i tv, men uanset hvordan jeg sætter ledningerne sammen, er der dobbelt billede på tv.

Det ser ud som et spøgelses billede, fra venstre mod højre, hvor man kan ane tekster og billede fra den kanal man er gået væk fra, når man skal se dvd. jeg har købt nogle dyre scartstik, da radio forhandleren mente at det var problemet, men det har ikke hjulpet.

Det eneste der hjælper er at pille antennestikket ud af dvd optager, men det er jo ikke optimalt.

Er der nogen der kan hjælpe?

Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2006 kl. 03:27

Hej nowan og velkommen med dit første indlæg.

Menuer og stillbilleder fra en Selector eller en DVD skal kunne vises på TV helt uden synlig uro på alm. se-afstand.

Prøv at læse http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=10696 og http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=1338.

Der er 95% sikkert, at det er kablet mellem stikkene, der ikke er afskærmet godt nok om sine videoledere - uanset prisen.
(De sidste 5% er, at apparaterne ikke er gode nok indvendigt eller at du også har fordelere, omskiftere eller andet tilsluttet). 

Mit råd: Få byttet SCART-kablerne til nogle, der som webmaster Lars skriver har individuelt afskærmede ledere. 

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
Prasmus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 537
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2006 kl. 09:47
Hej nowan

Jeg er fuldt ud enig med Carser.

Hvis du vil ofre 150kr på at teste om mit forslag virker, så smut ned i den nærmeste T-Hansen og køb et af deres scart kabler til 150kr - mange her på forumet har haft samme problem og så løst det med netop disse scart kabler.

Du kan prøve det uden selectoren, dvs. antenne til recorder, og så videre til TV, og scart kabel mellem recorder og TV - evt. med et af de scart kabler du allerrede har. Ikke som en løsning, men for at se om der er forskel, så kan vi måske der ud fra finde en løsning.

Jeg kender ikke din recorder, men hvis den har mulighed for at sløjfe RGB igennem fra scart ind til scart ud (det kan en del), så vil din optimale opsætning nok være følgende : Antenne til selectore. Antenne + scart (TV out) til recorer fra selector til recorder. Antenne + scart fra recorder til TV.

Hvis alt andet ikke hjælper, så er der stor sandsynlighed for at det vil hjælpe at fjerne den pind i scart stikket ved TV'et, hvor TV'et sender sit video tuner signal ud - Carser eller andre kan sikkert oplyse pin nummeret.

Mvh Peter

Til top
nowan Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-Maj-2006
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2006 kl. 15:18

Hej

Mange tak til jer begge for hurtigt svar

Carser: det er først når antenne kablet kommer i at spøgelses billedet kommer, for på dvd eller Selector er billedet skarpt.

Prasmus: Jeg har faktisk investeret i scartkabler der er ligesom dem der er beskrevet...de kostede 199,- stk.i føtex og jeg købte 2, en fra dvd til selector, og den fra dvd til tv... og det er derfor det irriterer mig voldsomt at billedet ikke bliver bedre.

Men jeg vil forsøge mig frem med dine andre løsninger løsning og se om det ikke virker.

 



Redigeret af nowan - 29-Maj-2006 kl. 15:26
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2006 kl. 15:38

Hej Nowan,

Netop det med, at det først er når TV'et får antennesignal, at balladen opstår, er klart tegn på, at det er overhør i kablet - de skarpe konturer er fra TV'ets composite ud og de mistes ved nul antennesignal, hvor TV'et så bare viser mere kontrastfattig sne, der ikke på samme vis laver spøgelsesbilleder, men blot tilføjer lidt alm. analog støj, man lettere kan abstrahere fra. Ja, det kan også være, at det laver en blå eller grå skærm for at dække over sneen. Og en konstant farve vil ikke drille.

I første tråd, jeg har linket til, går det igen hos kelstrup, at der er en forskel - han skrev: "Tager jeg antennestikket ud af tv'et, så det kun får signal gennem recorderen, forsvinder spøgelserne, men så bliver billedet fra recorderen grumset (!) ".

Forskellen er ens.  

Så ja, Prasmus' konkrete forslag vil meget sikkert afhjælpe problemet. Føtex's kabler er åbenbart ikke gode nok.

Og ellers kan jeg oplyse, at pin-nummeret er 19:

RGB Connection

Output connector Input connector
1 Audio right out 2 Audio right in
3 Audio left (or mono) out 6 Audio left (or mono) in
4 Audio return 4 Audio return
7 Blue out 7 Blue in
5 Blue return 5 Blue return
11 Green out 11 Green in
9 Green return 9 Green return
15 Red out 15 Red in
13 Red return 13 Red return
16 RGB status out 16 RGB status in
14 RGB status return 14 RGB status return
19 Sync (composite video) out 20 Sync (composite video) in
17 Sync return 18 Sync return
21 Shield 21 Shield

Kilde: http://utopia.knoware.nl/users/eprebel/SoundAndVision/Engine ering/SCART.html

 



Redigeret af Carser - 29-Maj-2006 kl. 15:46
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
nowan Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-Maj-2006
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2006 kl. 15:16

Jubii... Det virkede med at ændre i indstillinger ang. RGB, og billedet er meget bedre med de nye scart end med de gamle...Tusind tak for hjælpen til jer begge

 



Redigeret af nowan - 30-Maj-2006 kl. 15:16
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2006 kl. 16:06
Herligt - det ser ud til, at du er ret begejstret! Velbekomme fra mig.
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu