recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Splitte 4K video og audio fra ATV4 4K
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Splitte 4K video og audio fra ATV4 4K

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Preps Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-December-2004
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 456
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Preps Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Splitte 4K video og audio fra ATV4 4K
    Sendt: 23-December-2023 kl. 18:20
Jeg søger et godt tip til hvordan jeg splitter 4K/60hz signalet fra mit ATV 4K så surround går til min Anthem MRX710 og 4K 60hz til mit Sony TV uden det går ud over ARC samt lyd og billedekvalitet.



Redigeret af Preps - 21-Januar-2024 kl. 12:55
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2023 kl. 19:59
Øh, iflg. Anthem understøtter den da 4K passthrough:

Til top
Preps Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-December-2004
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 456
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Preps Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2023 kl. 23:11
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Øh, iflg. Anthem understøtter den da 4K passthrough:


Ja


Redigeret af Preps - 21-Januar-2024 kl. 12:56
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2023 kl. 09:33
Du kan lade dit Sony tv splitte lyd og billede. 

Altså sætte Apple TV til Sony tv’et, og sende lyd fra tv til receiver, enten HDMI eARC eller optisk. 
Jeg har en Anthem MRX 700, og den har ikke eARC, så jeg bruger optisk. Billedet er 4K Dolby Vision, men lyden er højst Dolby Digital. 
Venlig hilsen
KB
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2023 kl. 10:05
Lidt Google hits:

Men vær opmærksom på det IKKE skal være HDMI ARC udgaven. Wink
Mvh. JørgenT
Til top
Preps Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-December-2004
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 456
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Preps Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2023 kl. 11:44
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Lidt Google hits:

Men vær opmærksom på det IKKE skal være HDMI ARC udgaven. Wink

Tak, jeg har været en tur rundt omkring Google.
Jeg vil gerne beholde HDMI styring/CEC, og jeg er i tvivl om det er muligt med den type splitter jeg har kigget på og du også linker til. De fleste har kun lyd ud via SPDIF eller Jack.
Jeg blander muligvis tingene sammen, der er I helt sikkert klogere end mig Smile
Til top
Preps Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-December-2004
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 456
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Preps Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2023 kl. 11:47
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Du kan lade dit Sony tv splitte lyd og billede. 

Altså sætte Apple TV til Sony tv’et, og sende lyd fra tv til receiver, enten HDMI eARC eller optisk. 
Jeg har en Anthem MRX 700, og den har ikke eARC, så jeg bruger optisk. Billedet er 4K Dolby Vision, men lyden er højst Dolby Digital. 

Tak, det har jeg også overvejet, men nu hvor streamingtjenesterne sender i stadig bedre lydkvaliteter har jeg fravalgt SPDIF indtil videre.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2023 kl. 13:36
@Preps

Jeg har selv kæmpet med at splitte HDMI signalet fra Apple tv. Mit problem er at min ældre Anthem MRX 700 hverken har ARC eller eARC. Det kunne ikke løses, så jeg kører videre med optisk lyd ud af tv.
Se tråden her:

Venlig hilsen
KB
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2023 kl. 15:07
Oprindeligt skrevet af Preps Preps skrev:

Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Du kan lade dit Sony tv splitte lyd og billede. 

Altså sætte Apple TV til Sony tv’et, og sende lyd fra tv til receiver, enten HDMI eARC eller optisk. 
Jeg har en Anthem MRX 700, og den har ikke eARC, så jeg bruger optisk. Billedet er 4K Dolby Vision, men lyden er højst Dolby Digital. 


Tak, det har jeg også overvejet, men nu hvor streamingtjenesterne sender i stadig bedre lydkvaliteter har jeg fravalgt SPDIF indtil videre.


Det er der ikke nogen grund til.
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2023 kl. 10:47
Til top
Preps Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-December-2004
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 456
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Preps Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2023 kl. 12:52
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Man køber vel bare den rigtige HDMI-splitter:



Ja det gør man vel..!
Det er dog lidt småt med info om hvorvidt ARC og CEC er fuldt understøttet, derfor prøver jeg at spørge nogen som ved mere om det end mig Wink
Til top
Preps Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-December-2004
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 456
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Preps Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2023 kl. 12:53
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af Preps Preps skrev:

Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Du kan lade dit Sony tv splitte lyd og billede. 

Altså sætte Apple TV til Sony tv’et, og sende lyd fra tv til receiver, enten HDMI eARC eller optisk. 
Jeg har en Anthem MRX 700, og den har ikke eARC, så jeg bruger optisk. Billedet er 4K Dolby Vision, men lyden er højst Dolby Digital. 


Tak, det har jeg også overvejet, men nu hvor streamingtjenesterne sender i stadig bedre lydkvaliteter har jeg fravalgt SPDIF indtil videre.


Det er der ikke nogen grund til.

Fordi? 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu