recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Spotify+Boxee Box streaming
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Spotify+Boxee Box streaming

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 1639
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Treated Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Spotify+Boxee Box streaming
    Sendt: 19-Januar-2012 kl. 08:40
Hejsa alle.

Jeg har lige et spg mht topic. Det hele går ud på jeg gerne vil høre musik på mit anlæg :)

Så ville jeg nemlig investere i en Boxee Box da den jo har spotify tjenesten.

Så kommer mit spg her: Kan jeg tilslutte Boxee Box´en til mit anlæg og så logge på spotify på boxee box samt min mobil tlf/tablet, og så derigennem styre min playliste, så den afspilles via boxee og så ud til anlægget?

Altså lidt samme princip som squeezebox´en gør.

Jeg vil egentlig bare gerne styre alt musikken fra tlf/tablet og så skal boxee box fungere som leddet til anlægget. Håber det er en ok forklaring eller må i sige til
Til top
Skalle06 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skalle06 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2012 kl. 09:36
Der findes remote apps til både iOS og Android, der kan styre Boxee Box. Men hvis du vil se dine spillelister m.v. på din smartphone/tablet, og ikke på fjernsynet, så stream Spotify musikken fra din smartphone/tablet til din Boxee Box i stedet via AirPlay.
 
Så spiller Spotify fra din smartphone/tablet til din Boxee Box og så ud igennem højttalerne.
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2012 kl. 10:10
Hvis det udelukkende er for at høre musik vil jeg nok anbefale Squeezebox eller Sonos, da Boxee'en primære styrke er video.
Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 1639
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Treated Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2012 kl. 10:23
vil self os bruge den til afspilning af film, jeg vil skifte min ac ryan ud med denne, grunden til det hele er at jeg gerne vil slippe for flere bokse inde ved anlægget. Men jeg vil gerne at jeg kan styre playlisten fra tlf samt tablet os ( har en SGS2 nu, og desværre ingen tablet, men det kommer, det bliver os en samsung).

Sonos bliver vel en dyr omgang? 

Det ville jo bare være smart at kunne klare det på den her måde, men vidste ikke om det kunne lade sig gøre overhovedet?
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2012 kl. 10:39
Sonos er lidt dyrt, ja, men Squeezebox er jo lidt billigere - har selv en Squeezebox Classic og en Boxee stående i stuen - til hhv. musik og film - det er en god kombi :-)

Redigeret af tipsen - 19-Januar-2012 kl. 10:40
Til top
mkt Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Marts-2011
Status: Offline
Point: 248
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2012 kl. 12:32
Jeg har Boxee og iPad2 og er ikke tilfreds med Spotify gui på Boxee, og sbsolut ikke airplay-funktionen, så det kan jeg ikke anbefale. Til gengæld elsker jeg Pandora radio på Boxee! Det bruger jeg en del.

Jeg har også testet flere Boxee remotes til iPad og synes det er smart, men absolut ikke en erstatning for den fysiske remote.

Vil som tipsen anbefale Sonos eller Squeezebox i tillæg til en Boxee, hvis du går meget op i din musik.
Til top
tyros1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2007
Sted: vestjylland
Status: Offline
Point: 1182
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tyros1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2012 kl. 13:33
Kører med bl.a WD TV live/ Spotyfy
Fungere rigtig fint hvis har oprettet spillelister på pc/ men skifter man hele tiden kunstner skifter dur det ikke...... så bliver lidt tungt at danse med
Anbefaler så istedet også SB duet/spotify/Tablet(Ipad som kører rigtig fin) 
Det kører super fint hos mig.
Dog skal Playlister stadig oprettes på PC(virker ikke på min SB med Ipad)  
Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 1639
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Treated Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2012 kl. 08:01
okay jeg kan konkludere at en SB er nok bedre :( øv regnede lige med at en boxxe box kunne gøre det, tis os.

kan i anbefale noget SB som fungerer fint og som kan køre sammen med android??
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2012 kl. 08:32
Hvis det skal være en billig løsning (afhængig af hvad du har i forvejen) kan du satse på en brugt Classic, som kan købes for omkring 500kr - den kræver dog en kørende server på en NAS eller en computer - eller skal den kobles op på mysqueezebox.com, som er en internetbaseret server - i sidste tilfælde ved jeg dog ikke, hvordan spotify virker. Alternativt kan det være en Squeezebox Touch, som har indbygget server (og mange andre forbedringer), men også er lidt dyrere.
Mvh Tommy
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2012 kl. 08:33
Logitech har lavet en app til android som du kan afprøve - evt. kombineret med software-udgaven af en squeezebox, nemlig softsqueeze - så kan du afprøve det inden evt. køb.
Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 1639
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Treated Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2012 kl. 09:18
men den app så kan jeg vel ikke få lyden ud i højtalerne?? Jeg har en Ac ryan HD mini2 i stuen og self sorround anlægget. Så har jeg en hjemmebygget server som står på kontoret som er tændt 24/7-365.  Jeg troede bare at en boxee box kunne have spotify kørende, og så kunne jeg lave playlister fra min tlf/tablet, hvor så boxee box´en afspiller playlisten ud til mit anlæg, men som jeg kan forstå det fungerer det ikke så godt eller er jeg forkert på den?? 

For har os tænkt på en SB, og vil sige at jeg nok har et loft på 1500 kr ca, da boxee os koster deromkring.

Det var mest for at slippe for at have en extra boks til at stå, det kunne jo være smart bare at skifte sin ac ryan ud med boxee og så spare en extra boks ved fjernsynet/anlægget. Men i vil anbefale SB istedet?

Skal lige siges jeg er ny på det her område, så suger til mig lige pt ;)

Til top
mkt Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Marts-2011
Status: Offline
Point: 248
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2012 kl. 12:43
Jeg synes det lyder som om du vil afspille på din tlf/tablet og sende det ud gennem anlæget. Boxee understøtter airplay, bare ikke så godt lige nu. Synes jeg har læst et sted at det er i beta, så der kommer sandsynligvis en opdatering der gør det bedre på et tidspunkt. Et alternativ kunne jo være en airport express når du alligevel skal afspille fra din iPad.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu