recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - spørgsmål om hastighed på netværk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

spørgsmål om hastighed på netværk

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
jacobthor91 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-September-2012
Sted: ikast, danmark
Status: Offline
Point: 673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobthor91 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: spørgsmål om hastighed på netværk
    Sendt: 01-Januar-2014 kl. 16:14
jeg sidder og undersøger nye muligheder for en ny tv og internet udbyder da tdc ikke kan levere høj nok hastighed hos mig til at jeg kan dele film i huset stabilt.

derfor vil jeg gerne høre jer om i har en ide til hvor meget dette kræver af internettet, lige nu har jeg 20/2 mbit forbindelse, og jeg kan få 30/6 ved yousee og 30/30 ved alt i box til stortset samme pris som hos tdc. men hvad bør man gå efter? holder tallene hvad de lover eller er det bare salgsteknik at skrive man får 30/6 eller 30/30, og når man så måler det har man ingenting, som fx ved tdc.

håber i har et input.

godt nytår
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2014 kl. 16:24
Det har ikke noget med din internetforbindelse at gøre, at du ikke kan dele film i huset. Det er kun dit lokale netværk der har med det at gøre. Bruger du kabel på dine enheder, eller er det WIFI?

Og hvilken udbyder er "alt i box"? :)
Til top
jacobthor91 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-September-2012
Sted: ikast, danmark
Status: Offline
Point: 673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobthor91 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2014 kl. 16:31
altibox er fibernet udbydere og er vist nok en del af energi midt, men jeg ved det ikke :) http://www.altibox.dk..

jeg deler over mit WIFI.

har hastigheden på mit netværk ikke noget med delingen i hjemmet at gøre? så er der godt nok noget jeg har misforstået hvertfald:/ kan du uddybe det lidt?


Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2014 kl. 16:36
Hvordan deler du film i huset? Hvis du fx henter fra NAS eller PC er det lokal på dit eget net. Hvis det er via Wifi så kan det måske være den der har dårligt signal.
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2014 kl. 16:37
Og hvis du vil dele 1080p materiale er Wifi ofte ikke godt nok.
Til top
jacobthor91 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-September-2012
Sted: ikast, danmark
Status: Offline
Point: 673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobthor91 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2014 kl. 16:40
jeg deler fra min stationære PC som har kablet forbindelse. mine andre kilder som jeg så vil se film fra køre på WIFI og materialet er HD film, mest remux af bluray som er lavet til mkv filer.
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2014 kl. 17:45
Hvad du deler internt i huset, som ligger lokalt gemt ( pc, nas osv. ), kan en hurtigere internet hastighed ikke ændre på.
Det er måske distribution via wifi der er dårlig, og oveni måske mindre godt hardware ( router o.lign. ).
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Gunraf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-September-2012
Sted: København
Status: Offline
Point: 327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gunraf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2014 kl. 18:30
Der har du misforstået noget. Din hastighed på internettet, har intet med hastigheden på dit interne netværk at gøre.

Du skal kigge på dit interne netværk. Er det en gammel router du benytter dig af? 
Til top
jacobthor91 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-September-2012
Sted: ikast, danmark
Status: Offline
Point: 673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobthor91 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2014 kl. 18:55
jeg bruger den medfølgende router fra tdc.

den er 8-10 måneder gammel. eller det er 8-10 måneder siden jeg fik den tilsendt.

er det et led jeg kan skifte ud når udbyderen nu er tdc?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2014 kl. 19:10
Dit trådløse netværk er ikke hurtigere end den langsomste enhed du har på dit trådløse netværk.

Træk kabler!

Klaus

Redigeret af KlausDM - 01-Januar-2014 kl. 19:11
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2014 kl. 21:34
Remux er jo bare den rå blu-ray uden menuer og ekstre features. Filmen er ikke komprimeret mere end den er på skiven. WIFI er ikke gearet til den bitrate. På papiret skulle det godt nok kunne klare det, men i praksis har jeg stadig til gode, at se en det er lykkedes for.

Uanset hvad, så er løsningen ikke en ny internetforbindelse. Men hvis du har mulighed for Energi Midt, så ville jeg sgu vælge det. Fiber er sgu godt, og du spurgte om udbyderne holder det de lover? Alle jeg kender med fiber, får mere end de betaler for. Og sjovt nok kører alle fiberselskaber heller ikke med den typiske "op til xxMbit". De kører med "mindst xxMbit"
Til top
jacobthor91 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-September-2012
Sted: ikast, danmark
Status: Offline
Point: 673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobthor91 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2014 kl. 22:31
så må jeg jo have fat nogle fiberudbydere og se hvad du har af muligheder at tilbyde mig. i får tak for hjælpen:) og godt nyt år.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu