recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Squeezebox Duet og ZyXEL routere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSqueezebox Duet og ZyXEL routere

 Besvar Besvar Side  <1 345
Forfatter
Besked
Stay_Bamboocha Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 956
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2009 kl. 16:36

Letten: ja jeg slukker HELT for min Squeezecontroller, har sat tænd/sluk ur på den og min NAS gør jeg det manuelt. men synes det er UTROLIGT at jeg skal tænde det i en rigtig række følge.

Mr.Duet: ja jeg synes/mener det virkede okay og at jeg har kunne komme i kontakt med den - lige pt kører jeg squeezecenter sammen med SSODS men har altid kunne fåfat i SC. har kun bølvet med hvilken række følge jeg har tændt det i.

 

Til top
slate Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-August-2007
Sted: Struer, Denmark
Status: Offline
Point: 589
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2009 kl. 17:15

Som det kan ses tidligere i denne tråd så havde jeg en Zyxel Prestige 304 router da jeg i sin tid fik min Duet. Det var lettere træls
Havde en Speedstream 5880 router liggende, så kørte det.

Kan da lige indskyde at jeg for et par uger siden skiftede til en DLINK DIR655 da jeg fik købt mig en Slingbox.  Speedstreamemn var jo låst i hoved og *** af TDC... så måtte der jo ske noget

Har ikke oplevet knas med min Duet med denne.

Stue: Duet->Beresford Caiman->Carver A-500x->B&W 704 + Tosh EP35, Sony 32v5500

Kælder: Mitsu HC6000, Steward 92", Tosh XE1, Oppo 93, Onkyo 875, JBL+Velo

DVD:124, RØD:141, BLÅ:107
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2009 kl. 19:39
Oprindeligt skrevet af Stay_Bamboocha Stay_Bamboocha skrev:

Letten: ja jeg slukker HELT for min Squeezecontroller, har sat tænd/sluk ur på den og min NAS gør jeg det manuelt. men synes det er UTROLIGT at jeg skal tænde det i en rigtig række følge.



Du mener tænd/sluk ur på recieveren ikke? controlleren er på batterier, slukker du også den hver nat (tryk-og-hold på home-knappen)?

Kunne godt forestille mig at det er bedst at starte NAS og vente til SqueezeCenter (SC) er oppe og køre, før du tænder reciever og controller.

SC er jo ikke afhængig af de andre, men controller og reciever har jo en opstarts rutine der først finder net, får en ip, leder efter SC, og forbinder til SC.

Når det er sagt så har min SC ikke prblemer med at forbinde til controller og reciever når min Laptop kommer ud af hibernate, men min controller og reciever står jo også tændt, måske det gør forskellen.
Til top
Stay_Bamboocha Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 956
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2009 kl. 19:54
Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

Oprindeligt skrevet af Stay_Bamboocha Stay_Bamboocha skrev:

Letten: ja jeg slukker HELT for min Squeezecontroller, har sat tænd/sluk ur på den og min NAS gør jeg det manuelt. men synes det er UTROLIGT at jeg skal tænde det i en rigtig række følge.



Du mener tænd/sluk ur på recieveren ikke? controlleren er på batterier, slukker du også den hver nat (tryk-og-hold på home-knappen)?

Kunne godt forestille mig at det er bedst at starte NAS og vente til SqueezeCenter (SC) er oppe og køre, før du tænder reciever og controller.

SC er jo ikke afhængig af de andre, men controller og reciever har jo en opstarts rutine der først finder net, får en ip, leder efter SC, og forbinder til SC.

Når det er sagt så har min SC ikke prblemer med at forbinde til controller og reciever når min Laptop kommer ud af hibernate, men min controller og reciever står jo også tændt, måske det gør forskellen.

jo mener selvfølgelig recieveren, nej controlleren gør jeg intet den er bare tændt altid og i oplader hver nat.

Men mener heller  ikke jeg har problemer hvis jeg sætter recieveren op mod min computer med SC - der mener jeg rækkefølgen er lige meget. men put, der kommer vel en løsning inden man skal i graven eller også kommer der andre produkter som er mere optimale, eks. Cisconye musik-produkter.

Til top
Stay_Bamboocha Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 956
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2009 kl. 08:53
Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:

Sleep Timeout = 60

Suspend TimeOut = 3600

Suspend Enabled 'X'

Suspend Wake ' '

Strømsparefunktions til Trådløst netværkskort = 'X'

hvor stiller i disse forskellige værdier henne, på selve Kontrolleren eller i Squeezecenter - og igen under hvilket faneblad/menu??

for lige pt synes jeg mit setup lammer den rigtig meget med at jeg ikk kan få fat i min SC.

Til top
dmispr Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 01-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2009 kl. 16:23
Jeg har købt et par strømspareskinner og sat en til mit anlæg, så SB recieveren kun er tændt når anlægget er tændt. Virker glimrende. Opladeren til controlleren er tilsvarende sat i samme spareskinne som NAS'en.

Det åbenbart almindeligt forekomne problem med at controlleren ikke starter rigtigt op når den ikke har været i brug i over et døgn, "løser" jeg ved at tænde controlleren mens den sidder i laderen, så er der kun meget sjældent problemer.
Hmm... På en måde ville jeg ønske at jeg havde købt en Sonos dims og en iPod touch isf Duet'en :|


Oprindeligt skrevet af slate slate skrev:


Kan da lige indskyde at jeg for et par uger siden skiftede til en DLINK DIR655 da jeg fik købt mig en Slingbox. 

Har ikke oplevet knas med min Duet med denne.


Dejligt at høre! Så må jeg vist også hellere ofre de ca 700,- den koster. Jeg er også blevet uendelig træt af at vente på nye udgaver hvor de så heller ikke har fixet Zyxel problemerne, men bare skudt en evt fix til næste udgave...


Redigeret af dmispr - 12-Januar-2009 kl. 16:24
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2009 kl. 16:43
Oprindeligt skrevet af Stay_Bamboocha Stay_Bamboocha skrev:

Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:

Sleep Timeout = 60

Suspend TimeOut = 3600

Suspend Enabled 'X'

Suspend Wake ' '

Strømsparefunktions til Trådløst netværkskort = 'X'

hvor stiller i disse forskellige værdier henne, på selve Kontrolleren eller i Squeezecenter - og igen under hvilket faneblad/menu??

for lige pt synes jeg mit setup lammer den rigtig meget med at jeg ikk kan få fat i min SC.



På kontroller, under: settings, advanced, factory test, power management

Start evt. med at fjerne wireless power Save hvis du har problemer med reconnect.
Til top
slate Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-August-2007
Sted: Struer, Denmark
Status: Offline
Point: 589
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2009 kl. 18:34
Oprindeligt skrevet af dmispr dmispr skrev:

Jeg har købt et par strømspareskinner og sat en til mit anlæg, så SB recieveren kun er tændt når anlægget er tændt. Virker glimrende. Opladeren til controlleren er tilsvarende sat i samme spareskinne som NAS'en.

Det åbenbart almindeligt forekomne problem med at controlleren ikke starter rigtigt op når den ikke har været i brug i over et døgn, "løser" jeg ved at tænde controlleren mens den sidder i laderen, så er der kun meget sjældent problemer.
Hmm... På en måde ville jeg ønske at jeg havde købt en Sonos dims og en iPod touch isf Duet'en :|

Oprindeligt skrevet af slate slate skrev:


Kan da lige indskyde at jeg for et par uger siden skiftede til en DLINK DIR655 da jeg fik købt mig en Slingbox. 

Har ikke oplevet knas med min Duet med denne.


Dejligt at høre! Så må jeg vist også hellere ofre de ca 700,- den koster. Jeg er også blevet uendelig træt af at vente på nye udgaver hvor de så heller ikke har fixet Zyxel problemerne, men bare skudt en evt fix til næste udgave...

Hvis routeren tilsluttes til ADSL modem skal du lige huske at der kan gå ca 1½ time (leasetid) før det virker.

Stue: Duet->Beresford Caiman->Carver A-500x->B&W 704 + Tosh EP35, Sony 32v5500

Kælder: Mitsu HC6000, Steward 92", Tosh XE1, Oppo 93, Onkyo 875, JBL+Velo

DVD:124, RØD:141, BLÅ:107
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 345
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu