recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Squeezebox Duet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSqueezebox Duet

 Besvar Besvar Side  <12345 14>
Forfatter
Besked
Stay_Bamboocha Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 956
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2008 kl. 23:09

Hvad med den alm Squeeze Box v.3 - der er der ikk planer om at skulle komme med en v.4 som bare var til st stå på et bord hylde osv.......ligesom Squeeze Duet med farve-display men bare som en faststående enhed?

Hvad er den store forskel på Slimserver 6.4/4 og så den helt nye vers. 7? Selve den måde det bliver vist på er vel næsten den samme i dispalyet, det måske mere interfacet der er nyt?

Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2008 kl. 23:29
Oprindeligt skrevet af Stay_Bamboocha Stay_Bamboocha skrev:

Hvad er den store forskel på Slimserver 6.4/4 og så den helt nye vers. 7? Selve den måde det bliver vist på er vel næsten den samme i dispalyet, det måske mere interfacet der er nyt?


Jeg ved ikke hvad forskellen er på de to versioner af SlimServer/SqueezeCenter, men jeg ved at den nye controller ikke kører webinterfacet - den skulle være langt mere avanceret og smart end dét!
/Tipsen
Til top
Stay_Bamboocha Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 956
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2008 kl. 23:39
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Stay_Bamboocha Stay_Bamboocha skrev:

Hvad er den store forskel på Slimserver 6.4/4 og så den helt nye vers. 7? Selve den måde det bliver vist på er vel næsten den samme i dispalyet, det måske mere interfacet der er nyt?


Jeg ved ikke hvad forskellen er på de to versioner af SlimServer/SqueezeCenter, men jeg ved at den nye controller ikke kører webinterfacet - den skulle være langt mere avanceret og smart end dét!
/Tipsen

Sorry, men hva menes der når du snakker om Webinterface - ja jeg fik sgu ikk 13 i alle fagene i folkeskolen.

Til top
KissmeTiger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 518
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2008 kl. 12:52

Enig med kim.t
- med mindre der er noget på spil med det tipsen er inde på ?

Kunne som  Stay_Bamboocha  godt tænke mig et par uddybende kommentarer

Panta rei
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2008 kl. 13:04
Oprindeligt skrevet af Stay_Bamboocha Stay_Bamboocha skrev:

Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Stay_Bamboocha Stay_Bamboocha skrev:

Hvad er den store forskel på Slimserver 6.4/4 og så den helt nye vers. 7? Selve den måde det bliver vist på er vel næsten den samme i dispalyet, det måske mere interfacet der er nyt?


Jeg ved ikke hvad forskellen er på de to versioner af SlimServer/SqueezeCenter, men jeg ved at den nye controller ikke kører webinterfacet - den skulle være langt mere avanceret og smart end dét!
/Tipsen

Sorry, men hva menes der når du snakker om Webinterface - ja jeg fik sgu ikk 13 i alle fagene i folkeskolen.

Du behøver jo en Squeezebox for at afprøve det. Det er bare at insallere SqueezeCenter 7.0 på din PC'er og afprøve det. Du tilgår den på port 9000 (mener jeg) via din browser. Den brugerflade du får er Webinterfacet.

Det er det jeg mener ved at man kan bruge en hvilket som helst wifi enhed som remote - den skal bare kunne ramme port 9000 på den PC'er/NAS SqueezeCenter er installeret.



Redigeret af kim.t - 12-Januar-2008 kl. 13:05
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2008 kl. 16:06
Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:

Du behøver jo en Squeezebox for at afprøve det. Det er bare at insallere SqueezeCenter 7.0 på din PC'er og afprøve det. Du tilgår den på port 9000 (mener jeg) via din browser. Den brugerflade du får er Webinterfacet.

Det er det jeg mener ved at man kan bruge en hvilket som helst wifi enhed som remote - den skal bare kunne ramme port 9000 på den PC'er/NAS SqueezeCenter er installeret.


Korrekt - men en hvilken som helst "wifi enhed som remote" kan ikke sammenlignes med controlleren, da den ikke benytter sig af web-interfacet - det er simpelt hen for langsomt og (næsten) ubrugeligt - den kommunikerer direkte med squeezecenter over 802.11b/g, er baseret på Jive og softwaren er desuden open-source så man kan se frem til en masse forbedringer fra "squeeze-nørderne" ude i verden - controlleren er desuden udstyret med en arm-processor, en bunke ram, kort-læser, headphone-jack, gyro-tilt-ting - så der er rigtigt mange muligheder, som man ikke får med en almindelig remote - endsige logitechs egne harmony remotes - de vil også være klodsede og langsomme til at styre squeezebox'en - hvis det overhovedet kan lade sig gøre.
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2008 kl. 16:07
Tror dog selv at jeg køber en almindelig "god, gammel" Squeezebox og så køber jeg en controller ved lejlighed, når den er faldet tilpas meget i pris - så kan jeg leve med fornuftig lyd og nogenlunde navigation indtil jeg har råd til at opgradere til controlleren - og så kan det være at den får følgeskab af receiveren, da der jo så kan komme lyd i et ekstra rum for billig penge :-)
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2008 kl. 16:10
Regner forøvrigt også med et setup fuldstændig uafhængigt af computeren - alt min musik (FLAC) ligger på min NAS (Synology DS-207+) og den får også lov at håndtere SqueezeCenter - hvor de første rapporter vedrørende v. 7.0 virker ganske lovende - det bliver vist ikke noget problem.
Til top
Fredrik Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 23-November-2006
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2008 kl. 10:39

Hvor har du set reporter om 207+ og sc 7.0. Jeg kunne nemlig rigtig godt tænke mig og læse nogle beretninger og jeg syntes ikke rigtig der har været så meget.

Jeg står selv og overvejer om jeg skal investere i en 207+, men jeg har været meget i tvivl da jeg ikke har været sikker på dens preformence sammen med den nye fjenbetjening og sc 7.0. 

Det ser dog ud til at der ikke skulle være nogen ko på isen m.h.t fjenbetjeningen, og det er jo dejligt, så mangler jeg bare at være sikker på at 207+ og den 128 ram og sc 7.0 også spiller ordentligt sammen.

Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Status: Offline
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2008 kl. 11:03
Prøv at se her: http://oinkzwurgl.org/ssods3

Venligst
Søren
Til top
Stay_Bamboocha Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 956
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2008 kl. 15:33
KAN man til nød ikk bruge Squeeze Duet med en tidligere vers. hvis ens NAS ikk er udstyret med SÅ meget RAM så den kan klare sc 7.0 - har nemlig "kun" en alm Synology 207'er
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2008 kl. 17:18

Nej !

Kunne forestille mig at brugerfladen til remoten kræver noget specielt som 6.5.x ikke har.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 14>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu