recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Squeezecenter 7.4.0 til synology nas???
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSqueezecenter 7.4.0 til synology nas???

 Besvar Besvar Side  <1 4567>
Forfatter
Besked
Stay_Bamboocha Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 956
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2009 kl. 22:12
det virkede, fandme fedt!!! super tak for hjælpen.
Til top
Stay_Bamboocha Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 956
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2009 kl. 15:38

Nu har jeg installeret SC 7.4.1 og må sige, GUI'en er og ser rigtig flot ud - super! Men scanning af min musik mappe kører a' helvede til, den skriver at den scanner det hele med mapper covers osv men noget jeg skal søge under "kunstner" har den den kun taget til-og-med "C" - nogle gange "L"?

Hvad sker der for scanningen? Er iTunes-modellen bedre eller er det kun mig som bøvler med at få vist HELE sit bibliotek med alle Kunstner-mapperne?

Og hvad har i sat jeres UTF-8 til i SSODS, da_DK ikk?!!



Redigeret af Stay_Bamboocha - 25-Oktober-2009 kl. 15:40
Til top
Boye Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-September-2006
Status: Offline
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2009 kl. 18:01

Min Duet remote har også netop opgraderet til 7.4 og jeg sidder lidt med samme oplevelse som Kjelstrup. Min SC på NAS DS207+ er endda version 7.2.1, så de passer måske endnu ringere sammen. Nu kan jeg fx ikke længere tilføje hele albums eller afspilningslister med +-knappen, men skal ned til laget under de enkelte nummer for at kunne tilføje det. Desuden skalerer den nu albumcovers så de bliver helt slørede. Jeg er ikke tilfreds.

Er der en mulighed for at nedgradere softwaren til remoten?
 
Måske skulle jeg gå tilbage til SSODS. Jeg var ellers glad for at kunne køre SC direkte i min NAS.
 
EDIT: Embarrassed Undskyld - jeg ser først nu at der er masser af sider i denne tråd, og jeg har kun læst den første. Tillad mig at blive klogere ved at læse hele tråden igennem inden jeg brokker mig mere. Som regel er der meget hjælp at hente fra vidende brugere som deler høfligt ud af deres viden. 


Redigeret af Boye - 14-November-2009 kl. 18:04
Til top
Boye Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-September-2006
Status: Offline
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2009 kl. 22:59
Først tak til Pade2204 for hans fine vejledning. Efter et par mislykkede forsøg med PuTTY gik det til sidst som det skulle. Nu er jeg på SSODS-vognen igen.
 
Til gengæld oplever jeg præcis det samme problem som Stay_Bamboocha når jeg indlæser musikbiblioteket igen. Den har overstået det på mindre end 5 minutter og finder kun ca. 30 ud af mine mere end 500 numre.
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2009 kl. 00:15
Har du kigget nærmere i dine log-filer fra serveren/scanningen - er der nogle fejl i dem?
Til top
Boye Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-September-2006
Status: Offline
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2009 kl. 19:09
Jeg har lige prøvet at kigge i dem, men det giver ikke meget mening for mig. Jeg kan dog finde bidder som: Slim::Formats::Playlists::Base::playlistEntryIsValid (120) Warning: file:///volume1/Musik/Various%20Artists/Dieters%20Lieder%20-%20Kom%20Tilbage%20Nu%201%20-%2011%20-%20Dig%20&%20Mig.flac found in playlist:
 file:///volume1/Musik/80.m3u doesn't exist on disk - skipping!
Det ser ikke helt rigtigt ud i mine øjne.
 
Men jeg har kørt et nyt scan af musikbiblioteket med "ryd og gennemsøg" og det tager den sædvanlige tid. Under detaljer står der så:
 
Indeksering af mapper   (7206  af  7206)   Fuldstændig  00:39:28
Søgning efter afspilningslister   (7  af  7)   Fuldstændig  00:02:08
Flet Diverse kunstnere   (563  af  563)   Fuldstændig  00:02:20
Søg efter covere   (631  af  631)   Fuldstændig  00:23:54
 
Men bagefter er der 0 (nul) numre i mit musikbibliotek ifølge Squeezbox Server web-interface på min PC og heller ikke ifølge Duettens controller. Men filerne ligger da heldigvis hvor de skal og jeg har også sikret mig at den søger i den rigtige mappe, men dette her forstår jeg ikke.


Redigeret af Boye - 16-November-2009 kl. 22:07
Til top
Boye Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-September-2006
Status: Offline
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2009 kl. 19:46
Ok - så er musikken fundet: Der er ikke noget at se under Kunstnere eller Albums osv, men al musikken kan ses under Musikmappen.
 
Jeg har åbenbart rod i nogle settings. Det finder jeg forhåbentlig en løsning på. Gode råd er dog stadig velkomne.
Til top
Kjelstrup Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 160
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2009 kl. 20:09
Jeg syntes bare i skal gå på synology.com, de har frigivet en ny Version: Squeezebox Server-7.4.1-001 og en ny firmware i dag!!!  Tongue
Til top
Boye Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-September-2006
Status: Offline
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2009 kl. 22:09
Den vil jeg prøve. Hvis den kører som den skal, så må jeg til at finde ud af hvordan jeg afinstallerer SSODS .. igen.
Til top
Damhus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 503
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2009 kl. 22:43
Jeg har lige installeret fra Synology.com, jeg havde lidt problemer.
Jeg måtte afinstallere den gamle, så gik det glat.
Nu er den igang med at scanne.
Til top
Castor2 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-November-2009
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2009 kl. 18:51
Jeg har lige installeret Squeezebox Server pakken fra Synology på min DS209+, men jeg kan ikke få adgang til den musik jeg har liggende på disk stationen.
Jeg klikker på ikonet i disk station manager for SqueezeCenter og skal så taste email og password for at oprette en konto til mysqueezebox.com hvor jeg så klikker på en fane der hedder My Music hvor jeg bliver bedt om at downloade Sqeezebox Server....

Hvordan får jeg adgang til min musik???
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2009 kl. 20:23
Du skal logge ind via det brugernavn/adgangskode, du oprettede i sin tid, da du først installerede SC.
 
Når du har logget på, skal du køre en ny skanning af din musiksamling...
 
Jeg har også en DS209+. Og det forløb fint med den fremgangsmåde...
 
M.v.h.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 4567>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu