recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Squeezecenter 7.4.0 til synology nas???
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSqueezecenter 7.4.0 til synology nas???

 Besvar Besvar Side  <1 567
Forfatter
Besked
Stay_Bamboocha Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 956
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2009 kl. 23:07
Oprindeligt skrevet af Boye Boye skrev:

Ok - så er musikken fundet: Der er ikke noget at se under Kunstnere eller Albums osv, men al musikken kan ses under Musikmappen.
 
Jeg har åbenbart rod i nogle settings. Det finder jeg forhåbentlig en løsning på. Gode råd er dog stadig velkomne.
 
Så jeg på Boye, har lægget på hospitalet i 14 dage så har være lidt afskåret fra "cyberspace".
Det som du nok manglede ved den SC installation med SSODS er sikkert denne linie;
 
DS: ln -sf /usr/syno/mysql/libexec/mysqld /opt/ssods4/bin/mysqld
 
som jeg fandt på SSODS' hjemmeside under download. Og DET som er fedt ved at bruge SSODS & SC.tgz er at Hibernation FAKTISK virker. Et emne som har kørt lige side SC kom til Synology/NAS og aldrig rigtig har virket på min 107+.
 
Men er der nogle som kunne dele ud af deres erfaringer om den nye Squeezebox server package 7.4.1 fra Synology virker med Hibernation??!
Til top
Boye Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-September-2006
Status: Offline
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2009 kl. 01:42
Oprindeligt skrevet af Stay_Bamboocha Stay_Bamboocha skrev:

...
Det som du nok manglede ved den SC installation med SSODS er sikkert denne linie;
 
DS: ln -sf /usr/syno/mysql/libexec/mysqld /opt/ssods4/bin/mysqld
 
som jeg fandt på SSODS' hjemmeside under download. Og DET som er fedt ved at bruge SSODS & SC.tgz er at Hibernation FAKTISK virker. Et emne som har kørt lige side SC kom til Synology/NAS og aldrig rigtig har virket på min 107+.
 
Men er der nogle som kunne dele ud af deres erfaringer om den nye Squeezebox server package 7.4.1 fra Synology virker med Hibernation??!
 
Det var pudsigt, for jeg mente nok der var en linje der skulle rette op på de problemer, men da jeg ledte kunne jeg ikke finde den. Så da Synology-pakken kom hoppede jeg fluks på den.
 
Hibernation, siger du. Jeg går ud fra at du mener en setting i Synology Assistant som Squuezebox Server forhindrer. Det må jeg lige tjekke. For jeg mener det duede med deres 7.2.1 package. Jeg er også i tvivl om jeg oplever den tilstand som er hibernation, for der er stadig en svag summen fra NAS'en, men diskene er kørt ned i hastighed.
 
Til top
Boye Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-September-2006
Status: Offline
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2009 kl. 10:48
Det var pokkers! Det ser ud til at du har ret. Nu kender jeg ikke lige til andre måder at vurdere om NAS'en går i dvale end ved ved at lytte til støjen fra den (kan man se det i logfilen?) men efter at den havde ståett tændt i nat ændrede den ikke lyd da jeg satte Squeezeboxen i gang med at spille i morges, så jeg konkluderer at hd'erne har kørt uafbrudt og at den ikke går i dvale af sig selv.
Hvis det bliver sådan ved, vil jeg nok prøve SSODS igen nu hvor du har fundet rettelsen til mig og se om det hjælper.
 
Tak og i øvrigt velkommen hjem - Det fik jeg ikke sagt før.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2009 kl. 10:53
Min Synology DS209+ går uden problemer i dvale, efter den tid jeg har specificeret i brugerpanelet...
 
M.v.h.
Til top
Boye Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-September-2006
Status: Offline
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2009 kl. 11:42

Bruger du også Synologys egen SqueezeboxServer 7.4.1-package? og kan du beskrive for mig hvordan du kontaterer at den går i dvale, for jeg er usikker på hvad jeg skal kigge/høre efter .

Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2009 kl. 11:55
Jep. Den gjorde det med den gamle 7.2.3 og den gør det med den nye 7.4.1.
 
Min NAS står i hovedhøjde ca. 1 meter fra min stol. Jeg bemærker ikke at den "snurrer", men kan høre det, når disken spinder ned (eller op).
 
M.v.h.
Til top
Stay_Bamboocha Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 956
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2009 kl. 11:49
har nu installeret SSODS 4.2 og SC 7.5 på min Synology 107+, men har et problem med at få opdateret software - den kører bare videre med den gamle 7.4.1.
den eneste mulighed er at jeg installere SC 7.5 på min computer, så gider den godt komme op med en software opdatering - hopper jeg så over på min NAS igen og går ind under softwareopdatering så vil den gerne nedgradere det 7.4.1.........lyder mærkeligt i mine ører??Confused
Til top
Pade2204 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Maj-2005
Status: Offline
Point: 1048
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2009 kl. 13:19
Oprindeligt skrevet af Stay_Bamboocha Stay_Bamboocha skrev:

har nu installeret SSODS 4.2 og SC 7.5 på min Synology 107+, men har et problem med at få opdateret software - den kører bare videre med den gamle 7.4.1.
den eneste mulighed er at jeg installere SC 7.5 på min computer, så gider den godt komme op med en software opdatering - hopper jeg så over på min NAS igen og går ind under softwareopdatering så vil den gerne nedgradere det 7.4.1.........lyder mærkeligt i mine ører??Confused
 
Er 7,5 ikke en beta ?  synes ikke lige jeg kunne finde den version på logitech.
 
Der foreligger en version 4.3 - virker den ikke på din NAS ?
Til top
Stay_Bamboocha Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 956
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2009 kl. 15:08

det ikk i SSODS den ligger, og kan også kun kører med ver. 4.2 da min NAS er 107+. der hvor den hænger er at den IKKE gider opdatere softwaren hvis jeg vælger min NAS som bibliotek men kun når jeg vælger min PC med installeret ver. 7.5 - kan ikk se hvad der skulle være til forskel?

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 567
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu