recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Starte optagelse fra nettet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Starte optagelse fra nettet

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
1mester Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 1mester Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Starte optagelse fra nettet
    Sendt: 14-Maj-2012 kl. 18:27
Jeg har ledt lidt rundt for at finde en HD recorder til dvb-c som har muligheden for at man kan tilgå den via et webinterface så man kan gøre det via internettet.

Kan det passe at der ikke er nogen der har tænkt den tanke.
Til top
panch Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 117
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér panch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2012 kl. 20:16
Den tanke er tænkt, og implementeret. Det findes som plugin til MiracleBox/Octagon modtageren, som du kan læse om i en af de andre tråde øverst i forumet her.

Det er dybest set en Linux boks, som kræver noget tweaking, men hvis man ikke er bange for det så er det en fin boks.

Håber det hjalp.

• Panasonic TH42PX70E
• Vu+ Duo2 m. 2 x DVB-C tunere. FW: OpenVix 3.0
• Arion PVR9410-HDMI
• MacMini incl. Elgato/EyeTV
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperLund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2012 kl. 20:49
Oprindeligt skrevet af 1mester 1mester skrev:

Jeg har ledt lidt rundt for at finde en HD recorder til dvb-c som har muligheden for at man kan tilgå den via et webinterface så man kan gøre det via internettet.

Kan det passe at der ikke er nogen der har tænkt den tanke.


Dreambox har det.

Jeg vil umiddelbart gætte på at det er en meget almindelig feature i åbne Linux STBer.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
1mester Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 1mester Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2012 kl. 08:47
Super tak for hjælpen. Jeg havde læst i tråden om  MiracleBox dog uden at finde frem til webadgangen.

Jeg har i dag et mediecenter som får signalet fra min HDhomerun, men efter kanalomlægning på stofa i Kolding i Januar har HDhomerun ikke power nok til at undgå pixelering så jeg tror det bliver en MiracleBox der skal afløse det gamle setup.
Til top
1mester Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 1mester Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2012 kl. 00:19
Så har jeg fået leveret en miraclebox fra Digitalboxen.com i sverige. Det ser bestemt spændende ud. Jeg har fået den leveret med monteret harddisk som jeg i opsætningen ikke kan formatere da der står at den ikke er tilgængelig. Jeg har tjekket at den er monteret så det undrer mig. Inden jeg tager fat i leverandøren vil jeg lige høre om der er nogen der har en ide om hvad det kan være.
Til top
panch Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 117
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér panch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2012 kl. 08:35
Jeg monterede selv harddisk, og det var ret ligefrem synes jeg. Så enten er den ikke tilsluttet korrekt, eller også er den defekt.
Prøv at checke stikforbindelserne, og harddisken - enten ved at bytte den ud med en anden eller tilslutte den en pc og se om du kan tilgå den der.

Men det lyder jo unægteligt som om den er defekt, desværre.

• Panasonic TH42PX70E
• Vu+ Duo2 m. 2 x DVB-C tunere. FW: OpenVix 3.0
• Arion PVR9410-HDMI
• MacMini incl. Elgato/EyeTV
Til top
1mester Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 1mester Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2012 kl. 18:24
Så har jeg fået min box til at køre stabil efter upload af ny FW.
Jeg har installeret FortisWebIo for webadgang, jeg kan også tilgå den fra nettet og navigere men når jeg markere en optagelse via epg og trykker ok går boxen død så jeg skal slukke for den og tænde igen. Er der nogen der har erfaringer med det og evt har løst det?
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2063
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2012 kl. 11:41
miri
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu