recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Støj fra undertekster
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketStøj fra undertekster

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jams99 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Emne: Støj fra undertekster
    Sendt: 21-Februar-2005 kl. 12:52

Hej

På min pioneer 720 har jeg efterhånden kæmpet med et lille problem et godt stykke tid. Når man tænder for maskinen skifter tv'et automatisk til av1, altså den scart indgang dvd-optageren er tilsluttet. Mit problem er så at hvis tv'et f.eks står på tv2 hvor der her vises en film med undertekster og man så tænder dvd-optageren glider undertekster fra tv2 henover skærmen. Det er ganske vist ret svagt, men der er dog stadig træls.

Problemet er der ikke hvis der ikke er undertekster eller anden kraftig grafik på den kanal tv'et står på inden der tændes for optageren.

Hvis man hiver antennestikket fra dvd'en til tv'et ud er der heller ingen problemer, men det burde da bare ikke være nødvendigt. Har prøvet med et andet kabel mellem dvd og tv med det hjælper ikke.

Jeg har også prøvet med en såkaldt antenne dæmper uden held.

Er der nogen der har ideer?

 

Til top
Anders M Olsson Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 23-Februar-2004
Sted: Sweden
Status: Offline
Point: 27
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2005 kl. 19:56
Problemet beror med stor sannolikhet på din SCART-kabel. Ledarna i kabeln är för dåligt skärmade, därför läcker signalen över mellan ledarna. Byt till en SCART-kabel av bättre kvalité, helst ska den inte vara längre än absolut nödvändigt.

Alternativt kan du klippa av anslutningen till pin 19 i den kontakt som du sätter i tv:n. Det gör visserligen inte att kablen blir bättre, men då hindrar du videosignalen från tv:n att nå ut i kabeln.


Redigeret af Anders M Olsson
Til top
jams99 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2005 kl. 07:47

Hej

Det lyder bare underligt at det skulle være scart-kablet, da det ellers skulle være et ganske udemærket kabel fra av-connections af mærket sky til 99kr. Derfor kan kablet jo selvfølgelig godt være defekt så jeg vil da lige prøve at udskifte det med et andet derhjemme, så vender jeg lige tilbage.

Til top
jams99 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2005 kl. 09:43

Hej, igen

Jeg forsøgte igår at bytte mit scart kabel ud med et andet, men resultatet var desværre det samme. For at mininere problemet har jeg på min tv tuner fundet en frekvens for der bare er sort skærm og gemt den. Herved kan jeg, hvis jeg sætter tv'et på denne kanal inden jeg skifter til dvd undgå forstyrende elementer, men det er bare en smule omstændigt.

Hvis det har nogen betydning er min opsætning følgende:

stofa antenne -> Dvd optager :med godt antenne kabel

Dvd optager -> Tv :med sky scart kabel og standart coax kabel

Jeg har derudover tilsluttet en dvd afspiller til min dvd optager med sky scart kabel.

 

 

Til top
NHCM Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 23-November-2004
Status: Offline
Point: 35
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2005 kl. 12:06

Jeg kender til problemet fra mit eget udstyr og det opstår fordi man bruger den indgang på tv`et som heder ind/ud. Det hjælper ikke noget at skifte sit scart kabel ud med en dyr type, som nogen skriver her, for det dæmper kun udefrakommende støj, nej det du skal gøre er at forbinde dit udstyr på en sådan måde at signalet kun kan løbe den ene vej i kablet, så kan tuneren i fjernsynet nemlig ikke længre forstyrre signalet. 

Du skal forbinde dit Scart kabel sådan her = Bag på din DVD står der (ud) forbind den ene ende af Scart kablet her og bag på dit TV står der (ind scart 2) forbind den anden af kablet her, så er det i orden.

Ved at forbinde dine enheder på denne måde bliver signalet ikke længre forstyret, men du mister til gengæld muligheden for at dit TV tænder automatisk når du afspiller en DVD og du kan heller ikke downloade kanal indstillingerne fra dit TV og ned til din DVD mere ( det man kalder i-link) men det er prisen for at få et rent signal uden baggrunds støj.   

Hilsen NHCM
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu