recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Stofa digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Stofa boks - skal jeg have én?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Stofa boks - skal jeg have én?

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6641
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2013 kl. 16:30
Jeg har ingen Stofa-boks selv, men start fra bunden tager noget tid. Alle jeg kender har den på standby.




Venlig hilsen
KB
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2046
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2013 kl. 16:50
Zaptor har et standby forbrug på ca 16 W og mener det er noget lignende for selve modemmet du skal bruge hvis du ønsker "start forfra og lign."
Til top
pdj1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 957
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pdj1974 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2013 kl. 16:53
Oprindeligt skrevet af C K N C K N skrev:

Forresten, hvordan ser det ud med strømforbrug på boksen?

Har den både standby og deep standby? evt. hvad er opstartstid, hvis den er lukket helt ned?
Sindsygt :( Faktisk så slemt at det burde være ulovligt, og det kan diskuteres om ikke også det er det... Den bruger 17 watt når du sætter strøm til. Den kan sættes i standby, men det ændrer ikke strømforbruget. Det ændre bare en grøn diode til rød, og sørger for at der ikke sendes billede ud. (den sender stadig lyd ud) Og der er vist også noget med at den selv sørger for at installere opdateringer om natten, hvis den står i standby. Hvis du slukker den helt (der er forøvrigt ingen kontakt, så du skal tage strømmen fra den) så tager det næsten 2 minutter før den er klar. Fra standby er den selvfølgelig klar øjeblikkelig.

Ved ikke noget om deres PVR model.
/Peter

LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live
Til top
C K N Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Marts-2005
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C K N Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2013 kl. 17:33
Ok!

Hvis den har en standby på 17 watt, og den ikke kan lukkes ordentligt ned, så vi kommer ned omkring noget der ligner 1 watt, så er det NO GO herfra!!! -med mindre Stofa betaler mig 210 kr/året i godtgørelse...
Til top
C K N Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Marts-2005
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C K N Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2013 kl. 10:47
Oprindeligt skrevet af pipper pipper skrev:

Zaptor har et standby forbrug på ca 16 W og mener det er noget lignende for selve modemmet du skal bruge hvis du ønsker "start forfra og lign."

Er det overhovedet lovligt at sælge denne boks, efter gældende lovgivning? Standbyforbrug må da max være 1 watt i følge EU?

Jeg har Stofa modemet og det bruger 11,9 watt...
Til top
pdj1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 957
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pdj1974 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2013 kl. 11:14
Oprindeligt skrevet af C K N C K N skrev:

Er det overhovedet lovligt at sælge denne boks, efter gældende lovgivning? Standbyforbrug må da max være 1 watt i følge EU?
Det kan som sagt diskuteres ;-) Stofa forsvarer sig vist med at den jo har kontakt til Stofa mht. opdateringer, og dermed har de lov til overskride denne regel.

PS: Jeg forsvarer det SLET ikke! Det er bare et emne der har været oppe flere gange...
/Peter

LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live
Til top
C K N Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Marts-2005
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C K N Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2013 kl. 14:41
Hmm... En Stofa-medarbejder på deres facebookside, siger at den bruger 6,5 watt i standby...
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2046
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2013 kl. 15:14
Oprindeligt skrevet af C K N C K N skrev:

Hmm... En Stofa-medarbejder på deres facebookside, siger at den bruger 6,5 watt i standby...


Så hils ham og sig at han er fuld af løgn.Wink
Til top
Viby Sjælland Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 97
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Viby Sjælland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2013 kl. 15:33
den gamle boks uden HDD brugte de ca 13-15 W afhængig af måleren

Den nye med HDD har jeg målt til 8 W
Til top
beolion Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Januar-2010
Status: Offline
Point: 138
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér beolion Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2013 kl. 20:07
Jeg havde på et tidspunkt 3 Zaptor bokse og 1 modem, og målte boksene til 16W og modem til 18W, det gav 66W der brændte af døgnet rundt.
Da jeg ikke brugte SmartTV så meget, så har jeg droppen brugen af boksene helt, og sparer nu over 1.000 om året i strøm :-)
Og jeg slipper for at skulle genstarte boksene når de gik ned, de tog ca. 3 min om at starte op.
Men jeg synes stadig at betjening af Zaptor er bedre end standard DVB-C tunere.
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2013 kl. 08:55
Oprindeligt skrevet af beolion beolion skrev:

Jeg havde på et tidspunkt 3 Zaptor bokse og 1 modem, og målte boksene til 16W og modem til 18W, det gav 66W der brændte af døgnet rundt.
Da jeg ikke brugte SmartTV så meget, så har jeg droppen brugen af boksene helt, og sparer nu over 1.000 om året i strøm :-)
Og jeg slipper for at skulle genstarte boksene når de gik ned, de tog ca. 3 min om at starte op.
Men jeg synes stadig at betjening af Zaptor er bedre end standard DVB-C tunere.
 
Om man kan undvære SmartTV boksen (eller Zaptorboksen som den hed) afhænger meget af ens behov. Hvis man ønsker at leje film, lave StartForfra eller StartForfra+ osv. så er der p.t. ikke nogen vej uden om (Jo, WebTV på et mediecenter, men det er stadig ikke det samme) - men hvis man kan nøjes med bare at se ens digitale kanaler, så kan man sagtens nøjes med et kort smidt i CI'et, eller en billigere digital modtager...
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
pdj1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 957
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pdj1974 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2013 kl. 09:10
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

... afhænger meget af ens behov...
Ingen har vel reelt "behov" for det. StartForfra og den slags er noget langt de fleste lever lykkeligt uvidende om, men for rigtig mange af os der har prøvet det, så vil det være meget kedeligt at undvære. Så hvis ikke man vil risikere at forfalde til glæderne ved StartForfra, så bør man helt undgå at prøve det. Big smile
/Peter

LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu