recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Stofa digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Stofa og YouTube
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Stofa og YouTube

 Besvar Besvar Side  <1234 7>
Forfatter
Besked
qpad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Marts-2008
Status: Offline
Point: 729
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér qpad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2013 kl. 16:39
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Oprindeligt skrevet af qpad qpad skrev:

Har lige talt med stofa de siger at det er deres youtube server der er problemet og at de arbejder på højtryk simpelthen for at løse det. De siger jeg bare må nøjes med at se video i 480 så skulle det virke, fint nok så må jeg også nøjes med at betale halv pris så virker det helt ok ikke ? tsk tsk stofa.... det er bare grådighed der gør at i har indskrænket båndbredden på youtube serveren jo, se så at få skruet op for den i en fart tak, mange tak :-) 
 
Undskyld, men ved du hvem du har talt med?
 
Kan du ikke sende dit kundenummer til mig på en PM - jeg er meget interesseret i hvem hos Stofa du har talt med.
 
For lige at gøre det helt klart - vi (Stofa) har ikke noget der hedder YouTube servere.
 
Det er der i mod korrekt at der i en periode har været problemer med afvikling af YouTube, det har jeg også selv oplevet - men for vist omkring 2 uger siden (husker det ikke helt præcist) blev det løst, men er så åbenbart opstået igen (selv om mine egne tests har fungeret fint), og det graves der i lige nu for at finde årsagen til.  

det lyder underligt, det da utroligt at man bare for løgn i hovedt når man ringer ind til kunde service, du kan sende mig en pb så skal vi tage den videre der evt. jeg blev fortalt af en pige at det var jeres youtube servere der var problemet og det ville blive lavet snarest muligt. 
fik også nulstillet min tv box fordi startforfra ikke virkede men det hjalp ikke. 
Blev også lovet filmkoder igen igen, men har ikke modtaget noget og der var ikke noteret noget om det i systemet fra sidst jeg blev det lovet sagde hun, men hun lovede at notere det nuog så skulle jegbare ringe til kundeservice og sige det. 


Til top
RaskDk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 04-November-2009
Status: Offline
Point: 38
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RaskDk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2013 kl. 19:22
På intet tidspunkt har det fungerede med Stofa og YouTube, så når Zulfo skriver, at det blev løst for 14 dage siden, så må det vist være en tilpasset sandhed.

På intet tidspunkt har det fungerede hos mig, hvilket jeg skrev til Stofa support i sidste uge.

Jeg fik følgende svar fra support og et tilbud om en undskyldning. En undskyldningen som bestod i at jeg skulle betale mere for mit internet. Man ville sælge mig en hurtigere hastighed (lidt billigere), velvidende at det ikke ville løse problemet.

Support skrev:

Tak for din henvendelse.

Der er stadig problemer med Youtube når internettet kører over Telia-Sonera netværk. Dette netværk kører Stofa stadig på, da Stofa førhen var ejet af TeliaSonera. Det handler derfor ikke kun om Stofa her i Danmark der har dette problem. Jeg ved man arbejder på højtryk for atuld gang med at sørge for at disse udfordringer bliver løst.
Til top
RaskDk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 04-November-2009
Status: Offline
Point: 38
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RaskDk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2013 kl. 19:27
Jeg fik i øvrigt også et forslag til en, se om det kan hjælpe løsning. Support skrev at jeg kunne forsøge med følgende:

1. Gå ned i "START" i søgefeltet skriver du så CMD

2. Højreklik på CMD (kommandoprompt) som dukker op og vælg "Kør som administrator"

3. I den sorte kommandoprompt der kommer op skriver du følgende: ipconfig /flushdns
Til top
RaskDk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 04-November-2009
Status: Offline
Point: 38
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RaskDk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2013 kl. 18:05
Problemet er stadigvæk ikke løst!

Jeg har i dag forsøgt at få en opdatering fra Stofa på YouTube problemet, men det kan man desværre ikke få. Vi har ikke noget at tilføje, skriver de.

Nu har der været fejl i over et år, og til trods for rigtig mange henvendelser, sker der intet.

Heller ikke efter deres sidste undskyldning, beskidt fiber i Irland, sker der noget!

Jeg er efterhånden tilbøjelig til at tilslutte mig dem som mener, at Stofa bevist sabotere en løsning for at spare penge. Efter et år burde kompetente teknikere have løst problemet!

Jeg giver dem til udgangen af april, til at løse problemet, ellers skifter jeg udbyder.
Til top
Jose Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 07-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 27
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2013 kl. 14:12
Stofa er og bliver et skandale firma selv herefter man har konstateret at det er et beskidt/ødelagt fiber i Ireland har man ikke ville købe sig til en anden routing rundt så man ikke rammer det defekte fiber i Ireland i vil ikke ud og lave peering aftale med andre så vi brugere kan få en ordentlig youtube oplevelse.
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2013 kl. 09:46
Oprindeligt skrevet af Jose Jose skrev:

Stofa er og bliver et skandale firma selv herefter man har konstateret at det er et beskidt/ødelagt fiber i Ireland har man ikke ville købe sig til en anden routing rundt så man ikke rammer det defekte fiber i Ireland i vil ikke ud og lave peering aftale med andre så vi brugere kan få en ordentlig youtube oplevelse.
 
Undskyld - normalt så holder jeg mig for god til at ryge i flint, men hvor er det dog noget usandsynlig sludder.
 
Hvorfra ved du noget om hvad Stofa kan, vil og ikke vil købe!?
 
Jeg kan garantere at alle der er "tæt" på problemet, og hjælp til problemløsningen, arbejder alt hvad de kan for at få forbedret situationen, hvad pokker skulle man overhovedet få ud af at ønske ikke at løse problemet?
 
Ind i mellem, så må man altså gerne tænke før man sætter sig til sit tastatur....
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2013 kl. 09:48
Oprindeligt skrevet af RaskDk RaskDk skrev:

Problemet er stadigvæk ikke løst!

Jeg er efterhånden tilbøjelig til at tilslutte mig dem som mener, at Stofa bevist sabotere en løsning for at spare penge. Efter et år burde kompetente teknikere have løst problemet! 

 
Prøv lige at gentage den sætning inde i dig selv, bare et par gange.
 
Man sparer bestemt intet på ikke at finde en holdbar løsning, tvært i mod - gode kunder som du begynder at stille (og med rette) spørgsmål til produktet, og det kan ingen leve med, for det koster i sidste ende kunder og goodwill, og det kan ingen leve med.
 
Så nej, Stofa forsøger ikke at sabotere noget for at spare, tvært i mod!
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
RaskDk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 04-November-2009
Status: Offline
Point: 38
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RaskDk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2013 kl. 11:19
Jeg må gentage, Stofa har kendt til problemet i over 1 år! Jeg selv har gjort dem opmærksom på det siden sidste sommer.

Det er ikke alle internet udbydere i Danmark som har problemet, så det må være et problem med deres teknik, og teknik problemer bør kunne løses indenfor en rimmelig tidshorisont. Og en rimmelig tidshorisont er ikke et år!

Så igen, enten er det inkompetente teknikere eller også er det et spørgsmål om økonomi!
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2013 kl. 11:31
Oprindeligt skrevet af RaskDk RaskDk skrev:

Jeg må gentage, Stofa har kendt til problemet i over 1 år! Jeg selv har gjort dem opmærksom på det siden sidste sommer.

Det er ikke alle internet udbydere i Danmark som har problemet, så det må være et problem med deres teknik, og teknik problemer bør kunne løses indenfor en rimmelig tidshorisont. Og en rimmelig tidshorisont er ikke et år!

Så igen, enten er det inkompetente teknikere eller også er det et spørgsmål om økonomi!
 
Og du mener kun der kan være de 2 muligheder?
 
Så simpelt er det desværre ikke - jeg vil gerne gentage mig selv: Hvis tingene blot kunne løses ved at en tekniker spændte hjælmen, eller man kastede en smule penge efter det, hvad skulle så afholde udbyderne der er ramte af problemer fra at gøre det, når du man kan se at der er en del utilfredse kunder?
 
Det giver jo ikke mening - men jeg kan sagtens forstå at frustrationer får en til at drage nogle konklussioner, og tro mig, jeg synes heller ikke det er særlig morsomt, men jeg ved samtidig hvor hårdt der arbejdes for en løsning, og er fortrøstningsfuld med hensyn til at det nok skal blive løst, selv om jeg ikke ved præcist hvornår...
 
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
RaskDk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 04-November-2009
Status: Offline
Point: 38
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RaskDk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2013 kl. 00:28
Zulfo,

Jamen jeg kan da også godt gentage mig selv.

Jo, jeg mener at der kun er to muligheder. Hvis ikke kompetente teknikere og / eller økonomi (betale for kompetente teknikere) kan løse problemet, hvad kan så?

Stofa har kendt til problemet i over 1 år. De har bare ikke taget henvendelserne fra deres kunder seriøst!

Til top
donjepski Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 25-September-2011
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér donjepski Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2013 kl. 20:19
Nu kan det i hvert fald snart ikke forsvares at være Stofa-kunde mere, så jeg hopper sgu fra inden så længe. Det kan ikke være rigtigt, at man skal holde sine kunder hen på den måde. Hvis jeg havde fået at vide i januar, at problemet ikke var løst i april, havde jeg helt sikkert sagt op.

Stofa har en meget stor tendens til at "udskyde" ting, og det virker i mine øjne som om, der er en kæmpe mangel på ressourcer.
Her tænker jeg også på Super HD fra Netflix.... Det tog mange af de andre udbydere få dage at få det, men Stofa "knokler" stadig efter mere end 3 måneder? Nej, det holder sgu ikke. Super HD fra Netflix er selvfølgelig ikke et must, men det er Youtube-funktionalitet altså.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6640
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2013 kl. 20:51
Stofa har vel ikke personale nok til at modtage en gratis pakke fra Netflix og sætte kablerne til 😊

Venlig hilsen
KB
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu