recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Stofa digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Stofa optager uden kort?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Stofa optager uden kort?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
andershede Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér andershede Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Stofa optager uden kort?
    Sendt: 09-Maj-2014 kl. 16:53
Kan man købe Motorola optageren uden stofas smart kort og så stadig optage hvis man har eks. den store pakke? Behovet for start forfra er ikke til stede og vil gerne slippe for måndlige gebyr og tamtam, så hvis man kan købe boxen for 1999 og optage vil den være perfekt.

http://digitalt.tv/stofa-smarttv-harddiskoptager/ her står det som om den kan netop dette.
I denne tråd står det som om den kun bliver en tvtuner og dermed læser jeg implicit at optagefunktionen er væk
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=119169&PN=1&title=stofa-boks-skal-jeg-have-n

Kan jeg købe motorola optager og optage løs fra min store tvpakke uden stofakort?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2014 kl. 17:25

Der behøves jo ikke en modtager fra udbyderen for en så simpel ting som at kunne optage.
Der købes f.eks en Clint DC1 og en HDD, det fås for under Kr. 1000 og så er du kørende.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
andershede Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér andershede Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2014 kl. 21:29
De har twin tuners?
For det er vigtigt både at kunne optage og se. Men tak for tippet, det går jeg videre med
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 25-December-2010
Status: Offline
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2014 kl. 21:39
Hvad med dit TV - har det DVB C-tuner? Fordi, hvis det har, så er det ligemeget med, om boksen har kun én tuner...
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2014 kl. 21:56

Ellers køber man bare 2 af slagsen og en HDD og sparer stadig penge. :-)
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
andershede Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér andershede Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2014 kl. 09:30
Det er et gammelt tv fra mpg2 dagene. Der er også kun en hdmi port... :)og slet ikke Dvb-c

Det er til min gamle mor, det skal gerne være så nemt som muligt.
Jeg har i en anden tråd overvejet nyt tv men så så jeg gerne optagefunktionen var med i tv'et, men så skal man i et
lidt for højt prisleje fordi det er ret nye modeller der er tale om.

Så nu er jeg gået over til at finde en optager til det eksisterende tv :)
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 25-December-2010
Status: Offline
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2014 kl. 11:25
Oprindeligt skrevet af andershede andershede skrev:

Det er et gammelt tv fra mpg2 dagene. Der er også kun en hdmi port... :)og slet ikke Dvb-c

Det er til min gamle mor, det skal gerne være så nemt som muligt.
Jeg har i en anden tråd overvejet nyt tv men så så jeg gerne optagefunktionen var med i tv'et, men så skal man i et
lidt for højt prisleje fordi det er ret nye modeller der er tale om.

Så nu er jeg gået over til at finde en optager til det eksisterende tv :)

Kan din mor styre to fjernbetjeninger? Det var et mareridt for MIN mor, kan jeg godt betro dig!!
Til top
andershede Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér andershede Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2014 kl. 12:39
Ja det går lige :) men jeg gad godt undgå det, men det kræver som sagt et for dyrt tv. Bare tænde, vælge av output og så styre via betjening 2 til optageren. Sådan har det været der hvor hun boede indtil for nylig, med TDC hometrio, alligevel.


Jeg tror faktisk at hvis man vil optage og kunne se andet samtidig ikke kommer meget under prisen for Stofas motorola, (1999kr)så hvis den kan optage uden smart card ender det nok med den. Der er også mange små ting som'er vigtige på en recorder, selvfølgelig skal den kunne optage via programguiden, men derudover er det vigtigt at der er de der 5 minutter før og efter en optagelse. Det sker jo tit en udsendelse ikke helt holder planen. Det gør motorolaen også.
Til top
andershede Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér andershede Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2014 kl. 12:40
Måske kan man endda få stofas motorola fjernbetjening til at virke med hendes Sony tv. Det er da lykkedes mig med nogenlunde samme gamle Bravia40tommer. :)
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2014 kl. 13:03
Oprindeligt skrevet af andershede andershede skrev:

Det er et gammelt tv fra mpg2 dagene. Der er også kun en hdmi port... :)
Med kun en enkelt HDMI indgang skal du jo også have en HDMI switch med 2 optagere/tunere. Ouch
Så begynder en twin optager/tuner at lyde fornuftigt. 

Mvh. JørgenT
Til top
Gun Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Marts-2010
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 133
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gun Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2014 kl. 12:33
Oprindeligt skrevet af andershede andershede skrev:

Jeg tror faktisk at hvis man vil optage og kunne se andet samtidig ikke kommer meget under prisen for Stofas motorola, (1999kr)så hvis den kan optage uden smart card ender det nok med den. Der er også mange små ting som'er vigtige på en recorder, selvfølgelig skal den kunne optage via programguiden, men derudover er det vigtigt at der er de der 5 minutter før og efter en optagelse. Det sker jo tit en udsendelse ikke helt holder planen. Det gør motorolaen også.
Du kan godt bruge optagefunktionen uden kort, og fjernbetjeningen bør også kunne kodes. Ellers skal hun alligevel kun bruge sin gamle fjernbetjening til at tænde og slukke for sit tv.


Redigeret af Gun - 13-Maj-2014 kl. 12:33
Til top
andershede Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér andershede Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2014 kl. 19:02
Takker
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu