recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Stofa digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Stofa Xtra på NTSC fjernsyn
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketStofa Xtra på NTSC fjernsyn

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
StigThomsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-Oktober-2007
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Emne: Stofa Xtra på NTSC fjernsyn
    Sendt: 16-Oktober-2007 kl. 10:37

Hej,

Jeg er netop flyttet til Danmark efter 2 år i USA. I den forbindelse har jeg medbragt mig et Sony KDL-40S2010, et 40" LCD 720p ... Det fungerer sådan set fint, men eftersom det er lavet til NTSC, giver det mig lidt kvaler.

Jeg har fået det til at fungerer med normalt kabel-tv, ved hjælp af en northq ekstern tv-tuner, som leverer input til VGA. Men denne boks er lidt noget skrammel, da den er langsom til at skifte kanal og lyden skratter cirka halvdelen af tiden. Samtidig er billedkvaliteten heller ikke tip-top.

Så i stedet har jeg bestilt Stofa ekstra med Samsung DCB-H360R dekoderen. Men efter at være kommet i problemer med PAL DVD'er på mit NTSC fjernsyn, ville jeg høre hvad folk har af meninger omkring at bruge denne dekoder på mit fjernsyn.
Jeg har tænkt mig at tilslutte den til min HDMI indgang på fjernsynet.

Vil jeg kunne bruge Stofa dekoderen eller vil alt være sort/hvid ? Hvis det ikke virker, vil I så tro stofa vil lade mig returnere den ?

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2007 kl. 11:58
Din Stofa Xtra dekoder leverer et videosignal til dit TV: TVets tuner bruges ikke.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4796
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2007 kl. 12:35
Oprindeligt skrevet af StigThomsen StigThomsen skrev:

Vil jeg kunne bruge Stofa dekoderen eller vil alt være sort/hvid?

Du får i hvert fald ikke sort/hvid-problematik, hvis du bruger HDMI. Sort/hvid-problematik er et spørgsmål om kompatibilitet mellem PAL og NTSC, og de henhører kun under analoge transmissionsstandarder, og HDMI er digital.

Du vil enten få et perfekt billede, eller også intet billede (højst sandsynligt det sidste, men det kommer an på om dit TV kan modtage 576i eller om Stofas box kan opskalere 576i til 720p).

Oprindeligt skrevet af StigThomsen StigThomsen skrev:

Hvis det ikke virker, vil I så tro stofa vil lade mig returnere den ?

Hvis du har købt/bestilt den over nettet, så har du altid 14 dages ubetinget returret, så længe boksen leveres tilbage ubeskadiget i original-indpakning. Har du selv hentet den i en fysisk butik, så her du kun returret, hvis det er aftalt på forhånd.
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu