recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Android udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Stoppe opkald til BT-headset?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Stoppe opkald til BT-headset?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2009
Status: Offline
Point: 993
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Stoppe opkald til BT-headset?
    Sendt: 01-September-2023 kl. 15:19
Er det muligt at sætte en Android-telefon op til, at indgående opkald ikke benytter et tilsluttet BT-headset?

Jeg bruger udelukkende mit headset (Sony WF-C500) i forbindelse med lange gåture samt transport til og fra arbejde. 

Som regel tager jeg dem ud, når podcasten/albummet er færdig eller når jeg kommer frem. Men hvis ikke de bliver placeret i lade-etuiet, så står de stadig i forbindelse med telefonen.

Når nogen så ringer til mig, så kan jeg godt nok høre telefonens ringesignal som normalt, men jeg kan ikke snakke med vedkommende via telefonens egen mikrofon/højttaler.

Nogen der kender en løsning, enten via opsætning eller evt. et andet BT-headset?






Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2023 kl. 15:23
Hvad med noget så simpelt som at slukke for hovedtelefonerne, når du ikke bruger dem?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4263
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2023 kl. 15:58
Oprindeligt skrevet af longjohn2 longjohn2 skrev:

Er det muligt at sætte en Android-telefon op til, at indgående opkald ikke benytter et tilsluttet BT-headset?

Jeg bruger udelukkende mit headset (Sony WF-C500) i forbindelse med lange gåture samt transport til og fra arbejde. 

Som regel tager jeg dem ud, når podcasten/albummet er færdig eller når jeg kommer frem. Men hvis ikke de bliver placeret i lade-etuiet, så står de stadig i forbindelse med telefonen.

Når nogen så ringer til mig, så kan jeg godt nok høre telefonens ringesignal som normalt, men jeg kan ikke snakke med vedkommende via telefonens egen mikrofon/højttaler.

Nogen der kender en løsning, enten via opsætning eller evt. et andet BT-headset?






Der må være noget galt med enten opsætningen eller headsettet, for der er indbygget mic i alle in ear headset idag.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4263
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2023 kl. 16:00
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Hvad med noget så simpelt som at slukke for hovedtelefonerne, når du ikke bruger dem?


Klaus
Der sidder ingen afbryder på et in ear headset, de slukker når de tages ud af ørerne.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2009
Status: Offline
Point: 993
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2023 kl. 18:02
[QUOTE=Munch]
Der må være noget galt med enten opsætningen eller headsettet, for der er indbygget mic i alle in ear headset idag.
[/QUOTE

Jeg kan sagtens modtage og svare på opkald på headsettet - det er som nævnt det, jeg gerne vil slippe for. 




Redigeret af longjohn2 - 01-September-2023 kl. 18:10
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2023 kl. 18:03
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af longjohn2 longjohn2 skrev:

Er det muligt at sætte en Android-telefon op til, at indgående opkald ikke benytter et tilsluttet BT-headset?

Jeg bruger udelukkende mit headset (Sony WF-C500) i forbindelse med lange gåture samt transport til og fra arbejde. 

Som regel tager jeg dem ud, når podcasten/albummet er færdig eller når jeg kommer frem. Men hvis ikke de bliver placeret i lade-etuiet, så står de stadig i forbindelse med telefonen.

Når nogen så ringer til mig, så kan jeg godt nok høre telefonens ringesignal som normalt, men jeg kan ikke snakke med vedkommende via telefonens egen mikrofon/højttaler.

Nogen der kender en løsning, enten via opsætning eller evt. et andet BT-headset?







Der må være noget galt med enten opsætningen eller headsettet, for der er indbygget mic i alle in ear headset idag.


Nu skriver han jo heller ikke, at der ikke er mikrofon i headsettet.

Problemet er jo, at headsettet stadigvæk er tilkoblet, så det er lyd (både ind og ud) der går gennem headsettet.

Løsningen må være at putte dem i etuiet efter endt brug, eller at afkoble dem manuelt på telefonen.

Men ellers burde det da også være muligt at vælge in-/output på telefonen, når man svarer et opkald.
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2009
Status: Offline
Point: 993
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2023 kl. 18:17
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:


Nu skriver han jo heller ikke, at der ikke er mikrofon i headsettet.

Problemet er jo, at headsettet stadigvæk er tilkoblet, så det er lyd (både ind og ud) der går gennem headsettet.

Løsningen må være at putte dem i etuiet efter endt brug, eller at afkoble dem manuelt på telefonen.

Men ellers burde det da også være muligt at vælge in-/output på telefonen, når man svarer et opkald.

Præcis. Det er den sidste løsning, jeg søger efter.

Og ja, jeg kan selvfølgelig bare putte dem i etuiet eller afbryde forbindelsen på telefonen efter endt brug. Det gør jeg også, når jeg husker det - men hvis der er en automatisk funktion/indstilling så er det langt at foretrække.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2023 kl. 18:29
Kan man indstille rettigheder for telefon-app'en, så man måske blokerer for dens adgang til Bluetooth?

https://earrockers.com/prevent-apps-bluetooth-android/?utm_content=cmp-true
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2023 kl. 18:34
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Hvad med noget så simpelt som at slukke for hovedtelefonerne, når du ikke bruger dem?
Der sidder ingen afbryder på et in ear headset, de slukker når de tages ud af ørerne.

Aaaaah, min fejl, havde ikke lige luret at de var In-ears.

Men disse slukker åbenbart ikke når de tages ud af ørerne?
Det gør mine AirPods pro.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2023 kl. 18:42
Oprindeligt skrevet af longjohn2 longjohn2 skrev:

Og ja, jeg kan selvfølgelig bare putte dem i etuiet eller afbryde forbindelsen på telefonen efter endt brug. Det gør jeg også, når jeg husker det - men hvis der er en automatisk funktion/indstilling så er det langt at foretrække.

Okay, forsøgte at google lidt.
Dine hovedtelefoner har ikke In Ear detection, så de selv slår fra, når du tager dem ud.

Du skal have et par med In-Ear detection.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4263
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2023 kl. 18:57
Oprindeligt skrevet af longjohn2 longjohn2 skrev:

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:


Nu skriver han jo heller ikke, at der ikke er mikrofon i headsettet.

Problemet er jo, at headsettet stadigvæk er tilkoblet, så det er lyd (både ind og ud) der går gennem headsettet.

Løsningen må være at putte dem i etuiet efter endt brug, eller at afkoble dem manuelt på telefonen.

Men ellers burde det da også være muligt at vælge in-/output på telefonen, når man svarer et opkald.

Præcis. Det er den sidste løsning, jeg søger efter.

Og ja, jeg kan selvfølgelig bare putte dem i etuiet eller afbryde forbindelsen på telefonen efter endt brug. Det gør jeg også, når jeg husker det - men hvis der er en automatisk funktion/indstilling så er det langt at foretrække.
Airpods Pro slukker når de tages ud af ørerne. Du kan købe mine, de er kun brugt til at afprøve forstærkning af direkte tale, hvilket de ikke var gode til.


Redigeret af Munch - 01-September-2023 kl. 19:14
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2023 kl. 07:42
Når du tager telefonen, og finder ud af at de stadig er tilkoblet, så er det jo bare at deaktivere Bluetooth på telefonen. På f.eks. Samsung mobiler gøres der direkte på skærmen, så snart opkaldet besvares. Evt. skal du lige trække ned fra toppen, så infocenter kommer frem, og så trykke på Bluetooth ikonet.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu