recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Android udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Stoppe opkald til BT-headset?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Stoppe opkald til BT-headset?

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2009
Status: Offline
Point: 993
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2023 kl. 12:48
Tak for input. 
Et nyt headset med den in-ear detection, som Klaus DM nævner, ser ud til at være den optimale løsning. 
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Funktioner Funktioner   Tak (2) Tak(2)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2023 kl. 12:05
Oprindeligt skrevet af longjohn2 longjohn2 skrev:

Er det muligt at sætte en Android-telefon op til, at indgående opkald ikke benytter et tilsluttet BT-headset?

Jeg bruger udelukkende mit headset (Sony WF-C500) i forbindelse med lange gåture samt transport til og fra arbejde. 

Nogen der kender en løsning, enten via opsætning eller evt. et andet BT-headset




I listen over parrede bluetooth enheder trykker du på tandhjulet ud for dit headset, så kan man vælge om headsettet skal bruges til medier, opkald eller begge dele.
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2023 kl. 12:51
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Når du tager telefonen, og finder ud af at de stadig er tilkoblet, så er det jo bare at deaktivere Bluetooth på telefonen. På f.eks. Samsung mobiler gøres der direkte på skærmen, så snart opkaldet besvares. Evt. skal du lige trække ned fra toppen, så infocenter kommer frem, og så trykke på Bluetooth ikonet.
Nu har jeg ingen erfaring med Android, men på hvis et opkald på en iPhone tages på telefonen, bruges telefonens mikrofon og højttalere, uanset om der er tilkoblet et headset eller ej.
Har man ikke samme mulighed på en Android?
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2023 kl. 21:47
Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Når du tager telefonen, og finder ud af at de stadig er tilkoblet, så er det jo bare at deaktivere Bluetooth på telefonen. På f.eks. Samsung mobiler gøres der direkte på skærmen, så snart opkaldet besvares. Evt. skal du lige trække ned fra toppen, så infocenter kommer frem, og så trykke på Bluetooth ikonet.
Nu har jeg ingen erfaring med Android, men på hvis et opkald på en iPhone tages på telefonen, bruges telefonens mikrofon og højttalere, uanset om der er tilkoblet et headset eller ej.
Har man ikke samme mulighed på en Android?


Kun hvis headsetet ikke er fra Apple
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2023 kl. 22:41
Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Når du tager telefonen, og finder ud af at de stadig er tilkoblet, så er det jo bare at deaktivere Bluetooth på telefonen. På f.eks. Samsung mobiler gøres der direkte på skærmen, så snart opkaldet besvares. Evt. skal du lige trække ned fra toppen, så infocenter kommer frem, og så trykke på Bluetooth ikonet.
Nu har jeg ingen erfaring med Android, men på hvis et opkald på en iPhone tages på telefonen, bruges telefonens mikrofon og højttalere, uanset om der er tilkoblet et headset eller ej.
Har man ikke samme mulighed på en Android?


Kun hvis headsetet ikke er fra Apple
Det svar må du lige uddybe - virker det på Android hvis headsettet ikke er fra Apple eller mener du at det kun virker på iPhone, hvis headsettet ikke er fra Apple?

For det ikke korrekt ift. en iPhone, der virker det fint med et par AirPods, opkaldet kommer kun på telefonen, forudsat man ikke har headsettet i ørene.
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2023 kl. 07:11
Er det ikke ret meget bøvl at skulle igennem for ikke at smide sine in-ear i etuiet når man tager dem ud? Giver det virkeligt mening at købe nye bare for at undgå det?
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2023 kl. 20:43
Du kan gå ind i Bluetooth menu på din Android og under indstillingerne på dit parret headset slå fra at de skal benytttes ved opkald.

Det har jeg gjort ved flere af mine enheder, som kun skal afspille lyd og ikke bruges til opkald.

Utroligt at løsningerne herinde går fra at slukke selve Bluetooth til at råde til at købe nyt heatset.

Forkert hjælp er værre end ingen hjælp. Så næste gang nogen søger med samme problem, så får de en masse forkerte forslag. Ouch
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2023 kl. 20:44
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Oprindeligt skrevet af longjohn2 longjohn2 skrev:

Er det muligt at sætte en Android-telefon op til, at indgående opkald ikke benytter et tilsluttet BT-headset?

Jeg bruger udelukkende mit headset (Sony WF-C500) i forbindelse med lange gåture samt transport til og fra arbejde. 

Nogen der kender en løsning, enten via opsætning eller evt. et andet BT-headset




I listen over parrede bluetooth enheder trykker du på tandhjulet ud for dit headset, så kan man vælge om headsettet skal bruges til medier, opkald eller begge dele.
Sorry denne havde jeg overset i mængden af forkerte besvarelser Embarrassed
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2009
Status: Offline
Point: 993
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2023 kl. 00:33
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Du kan gå ind i Bluetooth menu på din Android og under indstillingerne på dit parret headset slå fra at de skal benytttes ved opkald.

Det har jeg gjort ved flere af mine enheder, som kun skal afspille lyd og ikke bruges til opkald.

Utroligt at løsningerne herinde går fra at slukke selve Bluetooth til at råde til at købe nyt heatset.

Forkert hjælp er værre end ingen hjælp. Så næste gang nogen søger med samme problem, så får de en masse forkerte forslag. Ouch

Fantastisk - og nemt. Tak, også til Kasper J :-)


Redigeret af longjohn2 - 10-September-2023 kl. 00:35
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu