recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Stream blev afbrudt under håndboldkamp iaftes
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Stream blev afbrudt under håndboldkamp iaftes

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4263
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2023 kl. 10:36
Oprindeligt skrevet af M.K.A M.K.A skrev:

Jeg så kampen via TV2 play appen på mit Sony AG8 og der mindes jeg ikke der var nogen problemer. 

Testede du om der var udfald på din internet forbindelse da du havde udfald? 


Ja det gjorde jeg vistnok, da jeg satte iPad til at streame da jeg forlod stuen i 1.halvleg. Tror da også den frøs billedet. Så er der to firmaer jeg skal kontakte. Fastspeed hvor jeg har abonnement og Ewii som ejer fiberen.

Tak for at lede mig på sporet Smile
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4263
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2023 kl. 16:35
Oplever at billedet blir uskarpt på TV2 i dag for første gang. Lige inden synes jeg billedet stod knivskarpt. 

Er streaming i højere kvalitet end flow TV på TV2?
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1939
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2023 kl. 17:27
Ser du flow-TV på egen antenne, så er det nok forklaringen. Da jeg skiftede fra Kabel-TV til egen antenne, kunne jeg se en forringet kvalitet - også på TV2, da jeg fik oprettet Norlys-abonnement.

I forhold til streaming, så skal jeg ikke udtale mig, da jeg ikke bruger det...
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2023 kl. 19:34
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Er streaming i højere kvalitet end flow TV på TV2?


Absolut nej. Jeg kan se TV2 både via streaming og fra Norlys (fiber). Her er billedet klart bedst fra Norlys.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4263
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2023 kl. 22:53
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Ser du flow-TV på egen antenne, så er det nok forklaringen. Da jeg skiftede fra Kabel-TV til egen antenne, kunne jeg se en forringet kvalitet - også på TV2, da jeg fik oprettet Norlys-abonnement.

I forhold til streaming, så skal jeg ikke udtale mig, da jeg ikke bruger det...
Nej jeg streamer via fiber og en apple TV boks. Synes bare billedet står bedre end da jeg havde Norlys/Stofa på coax.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4263
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2023 kl. 22:56
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Er streaming i højere kvalitet end flow TV på TV2?


Absolut nej. Jeg kan se TV2 både via streaming og fra Norlys (fiber). Her er billedet klart bedst fra Norlys.

Flemming
Er begge dele da ikke stream? Her har genboen Norlys via fiber, og brokker sig over sin google TV. Så hun får signal via stream.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2023 kl. 23:09
Fiber er kabel-tv.

Flemming 
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4263
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2023 kl. 23:12
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Fiber er kabel-tv.

Flemming 
Ikke altid! Dit er, men her bruger genboen en google TV på fiber for at se en Norlys TV pakke.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4263
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2023 kl. 23:18
Nå men Apple TV kan åbenbart godt fejle. Og når den crasher efter 23 min, kan den genstartes ved at tage strømmen i 15 sek oplyste TV2 kundeservice chat. Men nu har den næsten kørt hele aftenen uden at crashe eller fryse billedet. Det er bare irriterende, når der skal oprettes en garanti reparation, at det er en periodisk fejl Unhappy
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2023 kl. 23:18
Jeg svarede på dit spørgsmål og så burde det være indlysende at det ikke er 2 gange stream jeg sammenligner.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4263
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2023 kl. 23:22
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Jeg svarede på dit spørgsmål og så burde det være indlysende at det ikke er 2 gange stream jeg sammenligner.

Flemming
Nåh ja det fremgik ikke af mit svar, sorry

Det er nu heller ikke så meget forskellen i billedkvalitet der er problemet. Det er at jeg ikke kan se TV når apple TV fryser billedet. Jeg har nemlig skrottet flow TV.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2023 kl. 23:30
Så ved du jo også at billedet faktisk aldrig fryser på flow tv.
Kan din apple tv eventuelt være en mandags model? Jeg har også oplevet frysninger på mine tre android enheder, men det har været særdeles sjældent.

Flemming


Redigeret af fltk - 27-December-2023 kl. 23:36
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu