recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Streaming af HD Audio 24 bit 192 khz
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Streaming af HD Audio 24 bit 192 khz

 Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2014 kl. 23:53
Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

? Til jer der har styr på det,
Hvis man vil bruge netværksafspiller til tilslutning til PC så netværksafspiller bliver lydkort, skal netværksafspiller have det de kalder USB DAC ?..
Netværksafspiller skal så minimum have 24 bit 192 khz.
Og så så meget support af formater og en god APP.
Så er Marantz vel bedste bud. Der er flere andre som Pioneer,.
Hvorfor ikke bare en god usb dac og f.eks. Jriver?
.....
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2014 kl. 08:35
Det kan godt være jeg ikke lige har fulgt med på det sidste.
Men jeg er ved at lave et dedikeret anlæg kun til musik.
Det skal stå nede i biffen.
Jeg har næsten købt de nye Dynaudio 600 XD digital højtalere.
De skal jo så kun fodres med digitalt signal. Man kan jo bare sætte en PC til, men vil gerne have minimum af komfort.
Så skal have en netværksafspiller der kan håndtere så meget som muligt med APP styring.. Men da Sonos ikke kører HD lyd skal der jo noget andet til.. Derfor som jeg ser det til under 10 tkr er Marantz der helt ny og kan godt lide at når man så tilslutter en PC bliver den et leksternt lydkort på PCen.
Jeg skal ikke bruge noget med DA konvertere i, men de vil jo nok unægtigt følge med på alt det jeg kigger efter.
SVP03
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2014 kl. 09:10
Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Det kan godt være jeg ikke lige har fulgt med på det sidste.
Men jeg er ved at lave et dedikeret anlæg kun til musik.
Det skal stå nede i biffen.
Jeg har næsten købt de nye Dynaudio 600 XD digital højtalere.
De skal jo så kun fodres med digitalt signal. Man kan jo bare sætte en PC til, men vil gerne have minimum af komfort.
Så skal have en netværksafspiller der kan håndtere så meget som muligt med APP styring.. Men da Sonos ikke kører HD lyd skal der jo noget andet til.. Derfor som jeg ser det til under 10 tkr er Marantz der helt ny og kan godt lide at når man så tilslutter en PC bliver den et leksternt lydkort på PCen.
Jeg skal ikke bruge noget med DA konvertere i, men de vil jo nok unægtigt følge med på alt det jeg kigger efter.

Jeg forstår godt behovet (og i butikken efterspørges det nærmest dagligt), men i praksis er det svært at finde andet end en PC som dækker "det hele". Hvis man ikke på forhånd har defineret præcist hvilke services man vil benytte sig af (og hvem kan det, ingen ved hvad der lanceres i morgen), så er det svært, hvis ikke umuligt, at købe et stykke dedikeret hardware som er forberedt på alt.

Med det sagt, så har eksempelvis Pioneer (og sikkert også andre) nogle streamere som understøtter 24/192 fra HDD, og samtidig har Airplay så du kan afspille 16/44.1 fra internet-services hvis du bruger iPad. Der er p.t. ikke nogen 24 bit streaming-tjenester, og derfor heller ikke nogen apparater der understøtter det. Når/hvis det kommer så vil der givetvis være nogle apparater der kan software-opdateres til det, og nogle der ikke kan. Hvilke dét er, vil jeg ikke være manden der gætter på, udover at Sonos lader til at være hard-coded til 16 bit.
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2014 kl. 09:18
Takker Otto.
Det virker bare lidt tumpet at afspille fra en PC sådan generelt set.
Hvad mener du om de nye Dynaudio der. For de penge der kan jeg jo købe dyrere højtalere når jeg i forvejen har en Anthem P2 som jeg dog skal flytte højtaler stik på.
SVP03
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2014 kl. 10:34
Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Det kan godt være jeg ikke lige har fulgt med på det sidste.
Men jeg er ved at lave et dedikeret anlæg kun til musik.
Det skal stå nede i biffen.
Jeg har næsten købt de nye Dynaudio 600 XD digital højtalere.
De skal jo så kun fodres med digitalt signal. Man kan jo bare sætte en PC til, men vil gerne have minimum af komfort.
Så skal have en netværksafspiller der kan håndtere så meget som muligt med APP styring.. Men da Sonos ikke kører HD lyd skal der jo noget andet til.. Derfor som jeg ser det til under 10 tkr er Marantz der helt ny og kan godt lide at når man så tilslutter en PC bliver den et leksternt lydkort på PCen.
Jeg skal ikke bruge noget med DA konvertere i, men de vil jo nok unægtigt følge med på alt det jeg kigger efter.

Hvis den Marantz fungere som en USB lyd kort, så også fint.
En USB DAC med digital ud er digital hele vejen (hvertfald på dem der er lavet ordenligt).

Jriver, se her :Muse Silent Audio Computer running JRiver Media C…: http://youtu.be/qta6YNrJD54
.....
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2014 kl. 11:19
Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:


Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

? Til jer der har styr på det,
Hvis man vil bruge netværksafspiller til tilslutning til PC så netværksafspiller bliver lydkort, skal netværksafspiller have det de kalder USB DAC ?..
Netværksafspiller skal så minimum have 24 bit 192 khz.
Og så så meget support af formater og en god APP.
Så er Marantz vel bedste bud. Der er flere andre som Pioneer,.

Hvorfor ikke bare en god usb dac og f.eks. Jriver?

Kan du ikke lige skrive et mærke, bed ikke lige hvad det er men kan gætte sig til det.
SVP03
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2014 kl. 12:03
Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:


Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

? Til jer der har styr på det,
Hvis man vil bruge netværksafspiller til tilslutning til PC så netværksafspiller bliver lydkort, skal netværksafspiller have det de kalder USB DAC ?..
Netværksafspiller skal så minimum have 24 bit 192 khz.
Og så så meget support af formater og en god APP.
Så er Marantz vel bedste bud. Der er flere andre som Pioneer,.

Hvorfor ikke bare en god usb dac og f.eks. Jriver?

Kan du ikke lige skrive et mærke, bed ikke lige hvad det er men kan gætte sig til det.

Hvad er spørgsmålet? Jeg tror at det er, USB DAC? En god til billige penge kunne være micromega Mydac, og ellers kunne Hegel's modeller være et godt bud.

J.river er et stykke software til PC og der fåes app til at fjernstyre det med.


Redigeret af Notfast - 26-Oktober-2014 kl. 12:04
.....
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2014 kl. 16:09
Den micromega Mydac har da kun coax ind.
Udgange er da kun analog eller har jeg misforstået noget.
SVP03
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2014 kl. 17:28
Du har ret. Jeg huskede det som at der også var digital ud på den.

.....
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2014 kl. 22:24
I stedet for den Marantz kan den her Cambridge vel det samme ca.

CAMBRIDGE
STREAM MAGIC 6 V2 MUSIKSTREAMER

http://www.hifiklubben.dk/Products/cambridge-stream-magic-6-v2-musikstreamer-74293/


Redigeret af SVP03 - 27-Oktober-2014 kl. 22:25
SVP03
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2014 kl. 23:18
Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

I stedet for den Marantz kan den her Cambridge vel det samme ca.

CAMBRIDGE
STREAM MAGIC 6 V2 MUSIKSTREAMER

http://www.hifiklubben.dk/Products/cambridge-stream-magic-6-v2-musikstreamer-74293/

Jo den er faktisk et rigtig godt bud.
Jeg ville dog tage ned og prøve den.
Du bør teste og den brugerflade er tilfredsstillende, og lytte lidt på den.
Lyden kan være svært på et setup du ikke kender, måske er du heldig at kan købe med returret?
.....
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2014 kl. 06:21
Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:


Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

I stedet for den Marantz kan den her Cambridge vel det samme ca.

CAMBRIDGE
STREAM MAGIC 6 V2 MUSIKSTREAMER

http://www.hifiklubben.dk/Products/cambridge-stream-magic-6-v2-musikstreamer-74293/


Jo den er faktisk et rigtig godt bud.
Jeg ville dog tage ned og prøve den.
Du bør teste og den brugerflade er tilfredsstillende, og lytte lidt på den.
Lyden kan være svært på et setup du ikke kender, måske er du heldig at kan købe med returret?

Der skal jo gerne være ingen lyd i den jo, skal kun bruge det digitale signal. Men skal da prøve brugerfladen, har downloaded APP og den har ikke demo mode
SVP03
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu