recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Streaming af HD Audio 24 bit 192 khz
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Streaming af HD Audio 24 bit 192 khz

 Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2014 kl. 09:38
Køb en brugt Squeezebox Touch til ca. 1.000kr - sæt evt en ekstern 2.5" usb-harddisk til, hvis du ikke har en NAS stående - så har du kvalitetsstreaming af dine FLAC-filer (inkl. 24-bit) og mulighed for styring på display, over IR eller via en App. Ved dog ikke hvad status er for sådan en sjover mht. streaming af HD-lyd fra webservices - det er jo en udgået fætter, men der er ikke rigtigt kommet det perfekte alternativ endnu...
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2014 kl. 21:44
Naboen og jeg har over et par øl nået frem til at Sonos Connect, som jeg har klarer opgaven.
Vi har alle vores CDer lagt på NAS i Flac.
Sonos Connect coax digital ud i fixed skulle ikke være ændret i signal fra Sonos side, det er dog kun 16 bit 44,1.
Men der findes jo ikke noget i bedre kvalitet ud over SACD hvor med vores musiksmag max findes 20 titler, kan købes og smides i OPPOen.
Wimp HiFi og Deezer hifi tillader jo ikke CD opløsning ud af PC grundet kopibeskyttelse, men det gør det på Snos connect og andre, det skal tjekkes at eks. Wimp hifi er i 16 bit 44,1 khz er det der kommer ud af digital coax på Connect.
Så om xx måneder kommer Sonos nok med noget 24 bit afspiller.

Er der noget forkert i vores antagelser, så skriv endelig et citat.

Redigeret af SVP03 - 28-Oktober-2014 kl. 21:46
SVP03
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2014 kl. 22:11
Mener at Sonos har afvist at de kommer med en 24-bit afspiller - det har tidligere været nyhedsmateriale på recordere. Derudover kan der findes masser af 24-bit materiale som FLAC-filer - eks. kan man købe albums med Nephew i 24-bit.
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2014 kl. 22:32
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Mener at Sonos har afvist at de kommer med en 24-bit afspiller - det har tidligere været nyhedsmateriale på recordere. Derudover kan der findes masser af 24-bit materiale som FLAC-filer - eks. kan man købe albums med Nephew i 24-bit.
fint, hvor kan de købes og høres via hvad.
Hvis man kan købe dem i FLAC kan Oppoen vel afspille dem. .
SVP03
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4937
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2014 kl. 23:38
Man kunne også investere i en Musical Fidelity V-Link192, men produktet er udgået og jeg ved ikke om dem som sælges fra ebay er kopier eller den ægte vare.

Jeg har selv V-LinkII som kun er 24bit/96kHz, men boksen gav min computerlyd et kæmpe løft over alle de andre lydkort og forsøg på at få bit-perfect lyd.
Det bedste er også at den ikke kræver nogen opsætning.

Redigeret af Cyberguyen - 28-Oktober-2014 kl. 23:39
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2014 kl. 23:39
Købes hos Copenhagen Records, men ved ikke om de har droppet ideen igen - eller også er det bare uheldigt at deres website ikke virker lige nu. Mht afspiller har jeg allerede svaret på det ovenfor. Oppo'en kender jeg ikke til.
Se også http://www.cnet.com/news/top-6-sites-for-buying-flac-music/
Til top
Claus P Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Oktober-2013
Sted: Amager
Status: Offline
Point: 349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Claus P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2014 kl. 00:04
Highresaudio sælger også downloads i 24 bit.
https://www.highresaudio.com
Til top
Jesper Keller Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 31-Januar-2012
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 326
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper Keller Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2014 kl. 07:05
Alternativt kunne den nye Streammagic 6v2 være et bud. Den kan håndtere 24 bit lokalt via USB eller gennem NAS. Den har skærm, samt fjernbetjening, men deres App fungere også strålende.
Den håndtere dog hverken Deezer eller Wimp Hifi (Som er de to tjenester i Danmark som bruger FLAC), men den har Spotify Connect - så når de får upped så, så vil du være klar :P


Den gamle version som er på tilbud hos Hifiklubben.dk har ikke understøttelse af Spotify, og deres app blev meget kritiseret - men FLAC og 24bit fra usb og NAS kan den godt klare :)


Redigeret af Jesper Keller - 29-Oktober-2014 kl. 07:06
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2014 kl. 08:05
Det lyder næsten som om Squeezebox Touch stadig er et bedre og mere gennemført produkt end Streammagic 6v2... - på trods af prisforskellen!?
Til top
Jesper Keller Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 31-Januar-2012
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 326
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper Keller Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2014 kl. 08:54
Hvad jeg kan forstå så understøtter Squeezebox Touch kun op til 24/96?

Her er et forum hvor folk varmt anbefaler at du bruger en af de billigste DAC's fra Cambridge Audio på ens Squeezebox - hvilket jo klart må betyde at StreamMagic6 som får sin DAC fra Cambridge 851 serie, vil lyde NOGET bedre.
Men ja den koster noget mere. 
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2014 kl. 09:09
Oprindeligt skrevet af Jesper Keller Jesper Keller skrev:

Hvad jeg kan forstå så understøtter Squeezebox Touch kun op til 24/96?

Her er et forum hvor folk varmt anbefaler at du bruger en af de billigste DAC's fra Cambridge Audio på ens Squeezebox - hvilket jo klart må betyde at StreamMagic6 som får sin DAC fra Cambridge 851 serie, vil lyde NOGET bedre.
Men ja den koster noget mere. 
Jeg havde misset de 192khZ og det er vist "kun" 24/96 der er understøttet native. Det ser dog ud til at man kan installere et plugin og få support for 24/192 hvis man er til den slags.
Mht. DAC'en har du sikkert ret, men er det ikke ligegyldigt i dette tilfælde, hvor streameren skal tilsluttes et sæt aktive højttalere med s/pdif indgang - eller har jeg misforstået noget?
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2014 kl. 09:56
Jeg håber det der er en generel snak, jeg er jo ret ligeglad med kvalien i DAC, de nye Dynaudio skal jo ikke bruge det til noget.
Vores konklussion er at til LIIIGE præcis de Dynaudio er Sonos Connect til musik i 16 bit 44,1 det bedste bud, når vi taler FLAC filer og hifi fra Wimp og Deezer, hvis man ud af Connect kan få 16/44,1, hvilket skal tjekkes. Til den sidste 1% musik i højere opløsning må det så blive Oppoen i mit tilfælde der klarer opgaven. Eller tilslutte en PC direkte til højtalerne.
Problemet er jo lidt at Dynaudio er kommet med noget helt nyt som ingen rigtigt havde tænkt på, de gør jo nærmest alle dem der laver yderligere hardware arbejdsløse.
Vent til Dynaudio kommer med en XEO transmitter med HDMI ind og alle lydformater og kører trådløst til et 7,1 system. Jeg kan lide ideen Tongue
SVP03
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu