recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Streaming af HD Audio 24 bit 192 khz
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Streaming af HD Audio 24 bit 192 khz

 Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2014 kl. 10:06
Det virker som om Touch'en stadig er et bedre produkt end Sonos Connect?
- understøttelse for højopløste FLAC-filer samt understøttelse af hifi-streaming fra Wimp.
Trist at den serie blev dræbt af Logitech - ser frem til at der kommer fornuftige alternativer, som ikke er et tilbageskridt på en eller flere fronter.

Redigeret af tipsen - 29-Oktober-2014 kl. 10:07
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2014 kl. 10:47
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Det virker som om Touch'en stadig er et bedre produkt end Sonos Connect?
- understøttelse for højopløste FLAC-filer samt understøttelse af hifi-streaming fra Wimp.
Trist at den serie blev dræbt af Logitech - ser frem til at der kommer fornuftige alternativer, som ikke er et tilbageskridt på en eller flere fronter.
Det har da sikkert ret i, men nu har Jeg en Sonos på lager og deres APP og styring er nok det bedste på markedet.
Kunne vi ikke hellere lige tage hvor i hulen man overhovedet kan købe filer i FLAC/DSD i 24 bit man har lov til at sende ud via coax. Kan ikke rigtigt finde noget sådan helt ptæcist. Husk at jeg ikke er til klassisk, jazz og den dur.
På SACD kan man købe Dire straight og Pink Floyd plus lidt mere i HD audio.
Måske jeg bare havde sat næsen for højt på noget der ikke rigtigt findes endnu.
SVP03
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2014 kl. 10:56
Ahh - havde ikke set du havde Connect'en i forvejen - så kan jeg godt forstå det er en nem/gratis løsning og du kan leve med begrænsningerne. Mht. Nephews musik, så blev det solgt af deres pladeselskab - (Copenhagen Records) - ved ikke hvad status er med det. Markedet er småt og trenden går den modsatte (forkerte) vej i forhold til kvaliteten af musikken. Hvordan ripper du forøvrigt SACD til en FLAC-fil? Styringen af boksene og displayet er faktisk den primære årsag til at jeg ikke selv er hoppet på Sonos-vognen - til vores brug er det vigtigt med knap-styring, touch-skærm, ir-styring, app-styring og web-interface - intet andet på niveau med det.
Til top
Claus P Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Oktober-2013
Sted: Amager
Status: Offline
Point: 349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Claus P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2014 kl. 11:03
Kig på http://www.highresaudio.com/index.php?sid=1&caid=1926&genre=31 De har alle genrer men ikke dansk pop.
Hvis Highresadio ikke dækker dit behov, så skriv lige hvilke kunstnere du søger efter, måske jeg så har andre alternativer.

Jeg bruger selv siden en del sammen med WIMP Hifi og en Bluesound. 


Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2014 kl. 12:21
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Ahh - havde ikke set du havde Connect'en i forvejen - så kan jeg godt forstå det er en nem/gratis løsning og du kan leve med begrænsningerne. Mht. Nephews musik, så blev det solgt af deres pladeselskab - (Copenhagen Records) - ved ikke hvad status er med det. Markedet er småt og trenden går den modsatte (forkerte) vej i forhold til kvaliteten af musikken. Hvordan ripper du forøvrigt SACD til en FLAC-fil? Styringen af boksene og displayet er faktisk den primære årsag til at jeg ikke selv er hoppet på Sonos-vognen - til vores brug er det vigtigt med knap-styring, touch-skærm, ir-styring, app-styring og web-interface - intet andet på niveau med det.
SACD afspiller jeg jo bare fra Oppoen. Hvis de ikke kan rippes da.
Nu vil sættet skulle stå nede i biffen grundet at der er der fred og ro, det skal være helt uafhængigt at bio lyden. Så har ikke brug for display eller IR styring. APPen til sonos er meget fint.
Faktisk er det så fint at jeg kan stille Connecten lige bag højtalerne, for ellers ville det være 12 meter lange kabler.
SVP03
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2014 kl. 12:24
Oprindeligt skrevet af Claus P Claus P skrev:

Kig på http://www.highresaudio.com/index.php?sid=1&caid=1926&genre=31 De har alle genrer men ikke dansk pop.
Hvis Highresadio ikke dækker dit behov, så skriv lige hvilke kunstnere du søger efter, måske jeg så har andre alternativer.
Jeg bruger selv siden en del sammen med WIMP Hifi og en Bluesound. 
Hvor ved vi fra at det ikke bare er opskalleret music fra CD og ikke lavet ud fra Master. Jeg er ikke så god til tysk.
Tag den her Phil Collins, ikke meget info.
https://www.highresaudio.com/artist.php?abid=236766
 
SVP03
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2014 kl. 12:26
Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Oprindeligt skrevet af Claus P Claus P skrev:

Kig på http://www.highresaudio.com/index.php?sid=1&caid=1926&genre=31 De har alle genrer men ikke dansk pop.
Hvis Highresadio ikke dækker dit behov, så skriv lige hvilke kunstnere du søger efter, måske jeg så har andre alternativer.
Jeg bruger selv siden en del sammen med WIMP Hifi og en Bluesound. 
Hvor ved vi fra at det ikke bare er opskalleret music fra CD og ikke lavet ud fra Master. Jeg er ikke så god til tysk.
Tag den her Phil Collins, ikke meget info.
 
Det står der faktisk, er det ikke bare en anden måde at skrive opskallering på Big smile
Digitally remastered


Redigeret af SVP03 - 29-Oktober-2014 kl. 12:26
SVP03
Til top
Claus P Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Oktober-2013
Sted: Amager
Status: Offline
Point: 349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Claus P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2014 kl. 12:36
Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Oprindeligt skrevet af Claus P Claus P skrev:

Kig på http://www.highresaudio.com/index.php?sid=1&caid=1926&genre=31 De har alle genrer men ikke dansk pop.
Hvis Highresadio ikke dækker dit behov, så skriv lige hvilke kunstnere du søger efter, måske jeg så har andre alternativer.
Jeg bruger selv siden en del sammen med WIMP Hifi og en Bluesound. 
Hvor ved vi fra at det ikke bare er opskalleret music fra CD og ikke lavet ud fra Master. Jeg er ikke så god til tysk.
Tag den her Phil Collins, ikke meget info.
 
Du kan skifte til Engelsk oppe til højre eller venstre, afhængig af om du er på iPad eller PC.

De har en fin FAQ http://www.highresaudio.com/texte.php?ca_id=87 som svarer på det meste.


 


Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2014 kl. 12:46
Er på arbejde, så har ikke rigtig tid.
Tjekker i aften, men nu eksemplet med Phil er FLAC 96.
SVP03
Til top
Claus P Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Oktober-2013
Sted: Amager
Status: Offline
Point: 349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Claus P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2014 kl. 12:48
Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Er på arbejde, så har ikke rigtig tid.
Tjekker i aften, men nu eksemplet med Phil er FLAC 96.
Tryk på pilen ved siden af FLAC 96. 


Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2014 kl. 16:13
Se lige her fra Oppo manual.
 

Due to copyright restrictions, SACD audio cannot be sent through the coaxial or opticaldigital audio output. To listen to SACDs, please use the HDMI or analogue audio connections.

Due to copyright restrictions and bandwidth limitations, full resolution audio from DVD-Audio discs cannot be sent through the coaxial or optical digital audio output. To listen to DVDAudio in full resolution, please use the HDMI or analogue audio connections.

Som jeg har fået det at vide må ingen hardware producenter med respekt for sig selv og aftalerne sende 24 bit ud gennem digital udgange ud over hdmi, om man så kan få en hdmi til coax converter ved jeg ikke.
SVP03
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2014 kl. 17:31
Så bliver det Connect og den her, hvis en PC kan afspille SACD jo, nogen der ved det ?


her USB til Coax digital

Redigeret af SVP03 - 29-Oktober-2014 kl. 17:33
SVP03
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu