recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Stream-URL adresser til Netradio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketStream-URL adresser til Netradio

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
sriis Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Emne: Stream-URL adresser til Netradio
    Sendt: 28-April-2007 kl. 19:26

Hej Alle

Er jeg ikke så heldig at en af Jer har en samlet liste over Stream-url til de mest gængse danske netradioer?

Har kigget på båder DR, Radio 100 FM og TV2 hjemmeside, men kun TV2 er så servicemindede at ligge et direkte link ud jeg kan indtaste i min Soundbridge netværksafspiller.

Søger specielt: P3, P4, 100 FM, DR soft og andre større kanaler. Måske jeg bare ikke er god nok til at søge på nettet, men på DR´s hjemmeside kan jeg ikke finde en eneste adresse men kan blot få lov at lytte til netradio vha. deres egen afspiller som ligger på dr.dk. 

På forhånd tak

Steffen Riis

 

Til top
plouger Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 206
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2007 kl. 21:47

Hej.

Jeg bruger en TerraTec iRadio til at høre radio fra nettet af. Den har mange tusinde radiokanaler og incl. ca. 60 Danske også dem du nævner.

Jeg får kanalerne ind på min radio via denne hjemmeside: http://www.radio567.com/setupapp/radio567/asp/AuthLogin/Sign In.asp

Men jeg ved ikke om den kan bruges med andre radioer

 

Oprindeligt skrevet af sriis sriis skrev:

Hej Alle

Er jeg ikke så heldig at en af Jer har en samlet liste over Stream-url til de mest gængse danske netradioer?

Har kigget på båder DR, Radio 100 FM og TV2 hjemmeside, men kun TV2 er så servicemindede at ligge et direkte link ud jeg kan indtaste i min Soundbridge netværksafspiller.

Søger specielt: P3, P4, 100 FM, DR soft og andre større kanaler. Måske jeg bare ikke er god nok til at søge på nettet, men på DR´s hjemmeside kan jeg ikke finde en eneste adresse men kan blot få lov at lytte til netradio vha. deres egen afspiller som ligger på dr.dk. 

På forhånd tak

Steffen Riis

 

Hilsen

Plouger

Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2007 kl. 23:10
Oprindeligt skrevet af sriis sriis skrev:

Har kigget på båder DR, Radio 100 FM og TV2 hjemmeside, men kun TV2 er så servicemindede at ligge et direkte link ud jeg kan indtaste i min Soundbridge netværksafspiller.

Søger specielt: P3, P4, 100 FM, DR soft og andre større kanaler. Måske jeg bare ikke er god nok til at søge på nettet, men på DR´s hjemmeside kan jeg ikke finde en eneste adresse men kan blot få lov at lytte til netradio vha. deres egen afspiller som ligger på dr.dk. 

Ja, de er ikke let at finde på DR's side, men prøv at kigge her

Ellers prøv at søge efter Netradio her på forum, der flere steder med tips.

Mvh JørgenT

Til top
sriis Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2007 kl. 23:21
Tak for begge svar det var lige hvad jeg havde brug for.
Til top
dreamstream Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 11-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 288
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2007 kl. 10:23

Prøv eventuelt at kigge her for min liste af url's. Jeg har lavet dem i en såkaldt playlist for at holde dem lidt samlede

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=20126& KW=playlist 

 

mvh dreamstream

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu