recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Subwoofer på et lavt budget
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Subwoofer på et lavt budget

 Besvar Besvar Side  <1234 9>
Forfatter
Besked
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2023 kl. 11:54
Oprindeligt skrevet af HessiDude HessiDude skrev:

No offence, men det lyder som om du har besluttet dig og gerne vil have vi bekræfter dig i dit valg.

Jeg har desværre ikke erfaring med den du henviser til, men umiddelbart virker disse 2 specs lidt modsigende.

Frequency Response: 35Hz to 110Hz
Low Pass filter range: 35–85Hz (10Hz steps

Mærkeligt at man ikke kan sætte cut-off højere når den kan gå højere. Måske jeg misforstår noget.

Jeg har til gengæld erfaring med Dali Concept Sub, DLS Sub 3.10 og QLN Sub 12. Alle 3 fra den prisklasse du efterspørger, og med god kontrol uden at være "brumme-maskiner". De går dog ikke vildt langt ned i frekvens, og det tror jeg ikke du vil kunne finde i den prisklasse uden at det netop bliver "brumme-maskiner". Jeg har også hørt nogle af B&W's subwoofere, men de plejer at være lidt dyrere, især hvis de skal være gode.

Her er en DLS Sub 3.10 på dba.dk. Den bør du kunne få til 1.000 - 1.500 kr. Den har den fornødne kontrol og kan tilføje noget til bunden af en hver højttaler. Men den går heller ikke specielt langt ned i frekvens... mener 32Hz (ved -3db) er det laveste inden den begynder af rulle stejlt af.

Nu kan jerg godt li returret og fuld garanti som der nok ikke er på de fleste subwoofer jeg kan købe på dba, sker der noget med den og der ingen garanti er, så skal jeg selv betale, i begge tilælde (brugt,nyt) kan det være en udfordring at lytte til en subwoofer i et rum anderledes en det man skal bruge den i og med et andet anlæg, så returret er en ok ting at have.

Yamaha subbene er bare ikke optimale når der INGEN justeringmuligheder er for at tilpasse dem til min højttaler ud over volumen


Glemte Jamo Sub 210 https://www.cilo.dk/jamo-sub-210-sort.html

Og Jamo S 808 https://www.cilo.dk/jamo-s-808-subwoofer.html




Redigeret af gasolin - 31-Marts-2023 kl. 12:01
Til top
Jespus Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2015
Sted: Gelsted
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jespus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2023 kl. 12:42
AV connection har tilbud på SVS subber og Polk højttalere i denne uge. Ved godt det ikke er brugt som du foretrækker Wink
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2023 kl. 13:08
De for dyre og den fra dt og jbl har kun 1 indgang, så der der ikke så nem mulighed for at tilslutte signalkabel til sub og fronthøjttalerne, da jeg skal have højere fødder under min i forvejen ultra kompakte rørforstærker hvis jeg skal forsøge med adapter til 2 sæt udgange



Redigeret af gasolin - 31-Marts-2023 kl. 13:17
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2023 kl. 15:39
Denne her er til små penge og den SPILLER ret godt.

Jeg har selv i tidernes morgen haft 4 stk. af storebroderen som dog er med en 10" men samme kasse og forstærkermodul "380 watt"
Den brugte her, er også med det nye forstærker modul 2.generation, som er med en Class D fremfor den gamle udgave som kørte Class A/B.



Måske han er til at tale med......
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4420
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2023 kl. 16:09
Gasolin: Din udfordring med manglende high-pass kan fixes med en meget billig MiniDSP. Den skal du bruge uanset hvis du ønsker en fornuftig bas.

Ønsker du kun nyt? Du har tidligere skrevet brugt, men derefter har du skrevet, at du vil have returret og fuld garanti... You lost me Smile
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2023 kl. 17:12
Hvad er billigt for en mini dsp ?

Defeats the purpuse, gir ingen mening at købe en subwoofer hvis man så skal ofre f.eks 1000kr på en brugt mini dsp, så kunne man lige som godt have ofret 1000kr mere på en bedre sub som samtidig har linie out med high pass filter. Desuden har jeg en ret god dac, jeg har ikke bruge for en dac i en mini dsp som ikke er så god som den jeg bruger til min pc (ifi signature). 

Har godt usb kabel og en dac der har en strømforstyning der i løssalg koster ca 900kr og så ind i en billig mini dsp med en dac der kun er middelmådig (nej tak). 

Det gir jo lidt lydmæssigt at kunne dæmpe fronterne ved f.eks 80hz

Sommetider er der et god tilbud enten nyt eller brugt som jeg pga afstanden ikke kan lytte på, hvis man ofre f.eks 2000kr på en brugt sub, så man på herrens mark hvis ikke den lyder godt nok, så kan man være super heldig at kan sælge den til samme pris man har givet, men det ikke altid det sker og nok ikke inden for en uge til 14 dage, det er det trods alt nemmere med en ny vare med fuld garanti og returret.


Altså hvis det er brugt vil jeg måske ikke ofre 2000kr pga manglende garanti og returret, der tror jeg man nemmere kan leve med noget ikke er perfekt hvis det kun koster f.eks 1000kr og så noget nyt til ca 1500-2000kr med fuld garanti og returret



Redigeret af gasolin - 31-Marts-2023 kl. 20:58
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4420
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2023 kl. 17:23
Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Defeats the purpuse, gir ingen mening at købe en subwoofer hvis man så skal ofre f.eks 1000kr på en brugt mini dsp, så kunne man lige som godt have ofret 1000kr mere på en bedre sub som samtidig har linie out med high pass filter. Desuden har jeg en ret god dac, jeg har ikke bruge for en dac i en mini dsp som ikke er så god som den jeg bruger til min pc (ifi signature). 


Jeg er uenig - det giver virkelig god mening. En MiniDSP har EQ hvilket er en nødvendighed og gør større forskel for bassen end nogen som helst DAC du kan finde. Derudover har du investeret i noget som du kan bruge igen hvis du en dag ønsker at bruge mere end 1500kr på en subwoofer.

Men du er en svær forumbruger at hjælpe og virker til at du allerede har taget en beslutning som du blot ønsker at få bekræftet - jeg prøvede mit bedste. Held og lykke :)
Til top
Snippermanden Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-April-2007
Status: Offline
Point: 180
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Snippermanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2023 kl. 16:41
https://www.areadvd.de/tests/test-re-make-jamo-aktivsubwoofer-sub-660-immer-noch-up-to-date-fuer-400-eur/

Har sådan en her som du kan købe inden for budgettet. Den har alt hvad du skal bruge. Den fejler ikke noget.
Parasound Halo A2 + C2
M&K Surround
Monitor Audio FB212
BenQ W10000
Sony PS3
Til top
dtomsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Maj-2006
Status: Offline
Point: 64
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér dtomsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2023 kl. 14:53
Jeg har selv 2 stk. Wharfedale WH-D10 i et 4.2 setup igennem efterhånden en del år, og de gør det ganske fortrinligt i både surround og stereo. Ikke bare til prisen, men generelt som subwoofere.
Måske ikke den allerallerdybeste sub-bas eller skeletrystende bulder, men nok/dybt nok og ikke mindst nemme at integere med resten af højttalerne (Dali Rubicon LCR og JBL E10). 
Jeg deler ved klassisk 80Hz (surround) og 60Hz (stereo), hvilket fungerer fint i mit setup og stue.
Alt i alt vil jeg selv betragte dem som mid-fi ift. hvad jeg ellers har hørt, og det altså ligegyldigt prisskiltet Smile


Redigeret af dtomsen - 04-April-2023 kl. 15:11
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2023 kl. 15:11
Hvis jeg køber brugt så skal den kunne sendes da jeg ikke har mulighed for at hente
Ud over sonos,denon og den trådløse BANG & OLUFSEN BEOLIT 20 (som en  kunde lyttede på da han var der og valgte) kunne jeg godt li den fyldigere lyde de flest havde (dog var en del lidt for fyldige i mellemtonen).

Lyttede også til den lille denon pma 600ne med, mener det var et sæt DALI OPTICON 6 MK2, som havde en overraskende dyb bund selv om de kun er opgivet til 49hz +/- 3 db og de lød rigtig godt (over ved pladespillerne i hifiklubben i Odense)

80hz og under tænker jeg er det den skal spille, regner med et sæt af de højtaler jeg har spiller max 101db (selv om de nogen steder er opgivet til 111db) at selv en wharfedale WH-D8 vil være nok (selv om den ikke har high pass fiter på line out), kan godt li koncepetet med et lukket kabinet eller slave bas for at undgå  buldre bass, shuffeling, regner med den skal spille fornuftig ned til 40 hz og følge med lydstyrken fra min fronthøjttalere op til hvor de indikere forvrænging (leden rundt om volumen knappen blinker)
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2023 kl. 09:38
Cambridge Audio Minx X200 til 1200kr + fragt, kan ikke læse mig til om den er hp på udgangen eller en dyrere 
KRK S8.4 til 2199kr


Redigeret af gasolin - 14-April-2023 kl. 09:52
Til top
Lasse88 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 17-Oktober-2011
Sted: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 26
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lasse88 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2023 kl. 10:26
Har haft den jeg linker herunder til i et år. Er rigtig glad for den, men det er en trykkammer subwoofer, så man skal vænne sig til at den trykker trommehinder, ryster puder, hynder og lår. Det er ikke den klassiske banke i gulv subwoofer. Grunden til jeg skriver det er at der er mange forskellige holdninger til denne slags subwoofer. Men jeg vil sige at jeg er blevet stor fan af den, vil endda sige at den er fænomenal når det kommer til musik og bedre til film end hvad jeg var vant til før. Jeg ledte netop også efter en subwoofer på budget dengang og nu er den endda en del billigere på tilbud.






Redigeret af Lasse88 - 14-April-2023 kl. 10:31
Mvh.

Lasse88
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 9>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu