recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - SVP03s hjemmebio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

SVP03s hjemmebio

 Besvar Besvar Side  <12345 62>
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2011 kl. 15:39
Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Har kontakt med Otto.
CSN er ikke lige min stil, i vores sidste store nabo fælleskøb gik han mere op i at sælge os kabler, kabler og kabler. Da både min nabo og jeg selv er ingeniører, mener vi jo nok at vi ved mere om det end han gør. Utroligt at når man har en forretning kørende at man ikke lytter mere til kundernes behov.
 
Har også fat i andre med lyden.
 
Grunden til at jeg spørger herinde er at jeg vil høre jeres bud. Alle dem jeg besøger sælger jo typisk kun 2 højtalermærker, og der er ikke nogen der har sagt endnu at det bedste jeg kan få er hos konkurrenten. Smile
 
Regner i øvrigt med at lave en lydberegning på rummet.
Altså Christian vil gerne sælge sine kabler fordi han mener at det reelt har en virkning - og jeg er enig  - det er så en anden snakSmile
 
Jeg har aldrig oplevet andet med Christian, end at han lytter meget til sine kunder, og gør virkeligt meget for at tingene skal spille sammen. Siger jeg nej til et af hans forslag, så er det fluks accepteret.
 
I mine øjne er Christian nok den som jeg har mødt, der ved mest om lydSmile
Nu er det også et par år siden, og han lærer også hele tiden,
så tager da en snak med ham.
Nu skal den her tråd ikke handle om kabler, men hvis jeg skal købe af ham,
skal vi have lavet den HDMI kabel blindtest Cool Det bliver altså en betingelse.
HDMI kabler har jeg ikke nogen mening om i den sammenhæng, det jeg havde i tankerne var HT-kablerEmbarrassed
 
Meget lidt brugbart, og meget lidt spændende projekt du har gang iLOL Glæder mig til at høre om mere og nytTongue
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2011 kl. 15:43
Nu når du alligevel sidder med den Oppo, tjekker du så ikke lige hvor meget man kan flytte rundt med undertekster samt skriftstørrelse.
SVP03
Til top
MaXer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-September-2007
Sted: København S
Status: Offline
Point: 1953
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MaXer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2011 kl. 15:46
Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Nu når du alligevel sidder med den Oppo, tjekker du så ikke lige hvor meget man kan flytte rundt med undertekster samt skriftstørrelse.
Kan den ændre tekst-størrelse også?  Det har jeg ikke hørt om før.
Bio á la MaX

Tæller nu film i K!
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2011 kl. 15:49
Oprindeligt skrevet af MaXer MaXer skrev:

Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Nu når du alligevel sidder med den Oppo, tjekker du så ikke lige hvor meget man kan flytte rundt med undertekster samt skriftstørrelse.
Kan den ændre tekst-størrelse også?  Det har jeg ikke hørt om før.
Ville da være fedt at kunne ændre størrelse og type, der er jo forskel på man viser det på 50 tommer på 3-4 m afstand eller 120 tommer på 4-5 m afstand.
Nu må de jo se at komme ind i kampen.
SVP03
Til top
MaXer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-September-2007
Sted: København S
Status: Offline
Point: 1953
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MaXer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2011 kl. 16:10
Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Oprindeligt skrevet af MaXer MaXer skrev:

Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Nu når du alligevel sidder med den Oppo, tjekker du så ikke lige hvor meget man kan flytte rundt med undertekster samt skriftstørrelse.
Kan den ændre tekst-størrelse også?  Det har jeg ikke hørt om før.
Ville da være fedt at kunne ændre størrelse og type, der er jo forskel på man viser det på 50 tommer på 3-4 m afstand eller 120 tommer på 4-5 m afstand.
Nu må de jo se at komme ind i kampen.
Helt sikkert, jeg troede bare du måske vidste at den kan det. Det kunne være rart når det bliver smidt op på lærredet!
Bio á la MaX

Tæller nu film i K!
Til top
Leviathan.jk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-April-2009
Sted: Købrnhavn
Status: Offline
Point: 823
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Leviathan.jk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2011 kl. 16:44
Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Oprindeligt skrevet af Leviathan.jk Leviathan.jk skrev:

Spændende projekt må man sige!
Hvis rummet kun skal bruges til film, ville jeg klart gå efter M&K 150 hele vejen rundt. Hvis du ikke gå meget op i EQ og kun audiodelen, ville jeg kigge nærmere på Cary Cinema 11a, hvis du gør, kunne Integra/Onkyo/Denon være noget man kunne kigge på, med deres nye Audyssey XT32 og Sub EQ HT  (der skulle være fantatisk med flere subs, samme EQ som i SVS AS-EQ1)
 
Men igen, hvis Otto er inden over, som er et rigtig godt valg, går du slet ikke galt i byen. Glæder mig meget til at høre dine vurderinger - især JVC vs Sim2 mht. projektorer!
Reciever og projektor er jo de 2 ting man skifter hele tiden.
Har Onkyo 906 jeg bruger som processor i dag.
Så hvis Integra 80,2 processor, der har 2 sub ud har EQ indygget som SVS egen enhed, kunne det jo være løsningen til en sub hjemmebyg podieløsning med forsatsvæg.
 
Ja, den integra var en af dem, jeg tænkte på eller Onkyos PR-SC5008 eller Denon AVR-4311, der alle har XT32 og Sub EQ HT. Audyssey skriver selv, at deres Sub EQ HT har samme evner og funktioner som den  i SVS'eren, dog kan SVS'eren klare mere end to subs.
Men med dit budget kan disse mainstream produkter nok ikke følge med Lexicon, Cary, Anthem mv. Men måske, altid det bedste at lytte sig frem. OG jeg glæder mig til at høre om dine oplevelser.

Hvilke Sim2 og JVC projektorer har du i tankerne?


Redigeret af Leviathan.jk - 22-Januar-2011 kl. 16:45
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2011 kl. 17:25
JVC X7, jeg har en 350er nu. Ellers skal vi op i en led sin2. Men med de priser de har og hvor tit der kommer nyt kunne X7 være fint.
Lidt samme som med processor.
Ved godt at en af de dyrere lyder bedre, men så er det måske bedre at bruge pengene på rigtige fede højtalere. Vi taler jo om film lyd.
Onkyoen er i øvrigt den samme som Integra. Integra med bedre komponenter siger de.
SVP03
Til top
.FTH' Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Maj-2009
Sted: København
Status: Offline
Point: 819
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér .FTH' Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2011 kl. 18:25
Det lyder virkelig som et fedt projekt du har gang i! 
Hvis du vil/kan, så tag endelig en masse billeder og post dem her. Smile

JVC - Quality Screen - XTZ - ONKYO - Parasound - PS3
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2011 kl. 18:52

De kommer løbende, starter byggeriet når frosten er væk i jorden. Så lige nu er der jo ikke så meget at vise.

SVP03
Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2011 kl. 20:57
Hvad med dette sæt?: http://www.areadvd.de/hardware/2010/jamo_d500.shtml
Ning
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SLETTET_20120103 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2011 kl. 22:10
Ryger din 350'er så i soveværelset eller skal den i den blå?
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2011 kl. 22:46
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Ryger din 350'er så i soveværelset eller skal den i den blå?
Tror jeg lader den blive i stuen, altså den nye stue.
SVP03
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 62>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu