recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Synology 410 eller 411+
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSynology 410 eller 411+

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
2ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1498
Direkte link til dette indlæg Emne: Synology 410 eller 411+
    Sendt: 04-August-2010 kl. 18:11
Hejsa,
 
Står og skal vælge mellem synology ds410 eller ds411+. Ligger forskellen kun i skrivning til den ? Syntes de har ens læsehastighed.
 
Pft.
 
Mvh. Torben
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2010 kl. 21:41
mener du ds410j kontra ds411+ ?
 
edit:
 
fandt disse compare charts
 
 
spørgsmålet må være, hvad er prisforskellen... dog er upluadhastigheden rar at have på fuld skrald, ikke desto mindre kan du se på netbenchtesten at der må være mere i forskel end bare upload da ds411+ får bedre resultat der
 


Redigeret af rhsin - 04-August-2010 kl. 21:46
Mvh

René
Til top
2ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2010 kl. 22:07
Hejsa,
 
Mange tak for svaret René - jeg mener DS410 (uden j) kontra DS411+. Prisforskellen er ca. 1000 kr. Hvad består netbenchtesten af (er det en samlig af både up og download ?)
 
Pft.
 
Mvh. Torben
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2010 kl. 09:06
Oprindeligt skrevet af 2ben 2ben skrev:

Hejsa,
 
Mange tak for svaret René - jeg mener DS410 (uden j) kontra DS411+. Prisforskellen er ca. 1000 kr. Hvad består netbenchtesten af (er det en samlig af både up og download ?)
 
Pft.
 
Mvh. Torben
mht benchtesten kender jeg desværre ikke baggrunden.
 
Jeg syntes dog ikke ummidelbart forskellen ser så stor ud, dog plejer deres +modeller at være en klasse over (hvad det så indebærer) så jeg tror at den største her og nu argumentation er om du syntes uploadhastigheden er 1000,- kr mere værd for i det daglige tvivler jeg på den store forskel... også hvis +modellen = med en klasse højere skulle kvaliteten af komponenterne være bedre,.. men det har jeg ingen belæg for at sige så det er du nødt til at tage med et gran salt.
 
Dog har jeg vænnet mig til at have samme hastigheder på up/download.. og faktisk syntes jeg upload er mere vigtig end download fordi du typisk ofte sidder og venter mere ved upload end download.. for her henter jeg typisk kun små ting eller stream som langt fra kræver de store hastigheder... og DET vil jeg gerne betale lidt ekstra for.
 
Men er det småfiler du skal lægge op hist og her har det ikke den store betydning.. det er først når du begynder med musik.. og især film.. jeg har et kamera der optager full hd.. og her er klippene altså oppe i 4-5 gb nogle gange for en weekends optagelser... og det skal være let og hurtigt at for ekspederet videre ellers for man det ikke gjort.
 
så bottom line.. din argumentation hvis du vælger den dyre.. du får sidste nye skrig.. og den pt bedst mulige uploadhastighed du kan få for pengene.. og ellers køb den billige og vær glad for den Wink 
Mvh

René
Til top
2ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2010 kl. 19:35
Hejsa,
 
Mange tak for svaret - tror det ender med 411+. Kan vist lige så godt tage springet.
 
Mvh. Torben
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu