recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - synology 411+ eller hva?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketsynology 411+ eller hva?

 Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2010 kl. 16:42
Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Jeg har i øjeblikket en CS406 med 4 stk. 500 Gb HDD'er i.

Jeg overvejer at opgradere til 4 stk. 2 Tb HDD'er, men kan denne enhed overhovedet klare 2 Tb HDD'er? Jeg har planer om at benytte WD Caviar Green diske i den.
ifølge kombatabilitetslisten, og denne tråd http://forum.synology.com/enu//viewtopic.php?f=19&t=6475 nej så kan du ikke... men så har du da en undskyldning for at købe en ny Wink
 
der er en userreport over harddisk i synology nas her http://forum.synology.com/wiki/index.php/User_Reported_Compatible_Hard_Drives måske der er nogle større som kunne smutte i... som jeg forstår det er det primært varmen der er et issue


Redigeret af rhsin - 11-September-2010 kl. 16:50
Mvh

René
Til top
2ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2010 kl. 18:24
Hej,
 
Hvad måtte du slippe for WD2002FYPS diskene ?
 
Mvh. Torben
Til top
justrace Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-August-2009
Sted: Mindanao, Ph
Status: Offline
Point: 1490
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2010 kl. 18:35
shg tager 1.615,-
MVH
justrace
"I AM Nikon"
Til top
2ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2010 kl. 19:11
Jeg fik mine til 1603 i fredags, men er lidt nysgering om de var købt billigere :-) Ikek fordi jeg lige mangler flere lige pt :-)
 
Mvh. Torben
Til top
2ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2010 kl. 19:21

Jeg har ikke FW opdateret mine WD2002FYPS. De er blot installeret. Jeg har FW 04.05G05 på mine -  den er vel ok ?

Mvh. Torben
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2010 kl. 19:41
Oprindeligt skrevet af Thomas8 Thomas8 skrev:

hvad er fordelen ved ext4 format?
efter sigende lidt bedre ydelse.. og vel nærmest ekstreme udvidelsesmuligheder af disksystem det er noget bedre beskrevet her  http://en.wikipedia.org/wiki/Ext4
Mvh

René
Til top
Thomas8 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 86
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2010 kl. 19:56
Jeg har givet 1630kr
Til top
MeLViS Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 430
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2010 kl. 13:47
Måske i kan svare på mit spørgsmål, som jeg har stillet på Synologys forum
 
3months back i bought a DS-410j. Untill friday I was very happy about this box. But then I upgraded my internet connection from 40mbit to 90mbit. The box simply can't handle this speed. It maxes out on about 45mbit (3.3MB/s) Now I need to buy a new NAS, and I'm thinking of DS-411+.

Can someone confirm to me, that this box DON*T have any trouble handling 90mbit internet.
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2010 kl. 14:03
Oprindeligt skrevet af MeLViS MeLViS skrev:

Måske i kan svare på mit spørgsmål, som jeg har stillet på Synologys forum
 
3months back i bought a DS-410j. Untill friday I was very happy about this box. But then I upgraded my internet connection from 40mbit to 90mbit. The box simply can't handle this speed. It maxes out on about 45mbit (3.3MB/s) Now I need to buy a new NAS, and I'm thinking of DS-411+.

Can someone confirm to me, that this box DON*T have any trouble handling 90mbit internet.
 
This site might be of some help:
 
 
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2010 kl. 14:45
Oprindeligt skrevet af MeLViS MeLViS skrev:

Måske i kan svare på mit spørgsmål, som jeg har stillet på Synologys forum
 
3months back i bought a DS-410j. Untill friday I was very happy about this box. But then I upgraded my internet connection from 40mbit to 90mbit. The box simply can't handle this speed. It maxes out on about 45mbit (3.3MB/s) Now I need to buy a new NAS, and I'm thinking of DS-411+.

Can someone confirm to me, that this box DON*T have any trouble handling 90mbit internet.
 
Hvilke diske har du sat i din NAS?
 
ifølge deres specs så har du ifølge synology´s egne tal ca. 28,5 mb/sek i upload, og 51,27mb/sek i download... typisk er de billigere modellers upload det svageste led.
 
Med en ds411+ er det mere dyrt.. men også mere synkron da her er upload ca. 107mb/sek og download 113mb/sek.
 
Da man nok skal tage synology´s tal med et gran salt i begge tilfælde og fratrække mellem 10-20% afhængig af dit netværks forhold.. da det jo også er et vigtigt parameter for en god overførselshastighed... så er der vist ingen tvivl om at du vil mærke en bedre hastighed ved upload til NAS ved en ds411+ med din netforbindelse... men alligevel vil jeg nok mene at det ER internethastigheden der stadig er svageste led.. også selvom du opgraderer..
 
Hvilke hastigheder kan du opnå på lokalnetværket.. og har du etableret et gigalan netværk?.
 
se iøvrigt hastighederne på de NAS du taler om her: http://www.synology.com/dan/products/4-5bay_perf.php
 


Redigeret af rhsin - 14-September-2010 kl. 14:46
Mvh

René
Til top
MeLViS Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 430
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2010 kl. 14:52
Hej Rene
 
Tak for info. Bruger jeg pcen til at hente med som sidder i stikket ved siden af NAS'en i routeren så henter jeg fint med de 10.5MB/s.  Så der må jeg jo udlukke netværket. Ellers må du rette mig
 
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2010 kl. 15:28
har du prøvet at tjekke hvilke hastigheder du kan opnå via lokalnetværket til din NAS tag evt det synology overvågningsværktøj og aflæs hvilke hastigheder du kan opnå ved hh. kopi af fil fra NAS og selvsamme retur til NAS.. fra din PC via dit LAN til NAS.. for det giver dig ihvertfald en indikator af hvilke max hastigheder du kan få.. husk på mbit og mb/sek ikke er det samme.. men det er der sikkert nogle andre kloge hoveder som kan forklare... for jeg går altid forkert i byen af disse Embarrassed
 
Hardiskene kender jeg ikke lige.. men diskvalg kan også godt påvirke hastigheden.. men prøv lige at se hvilke hastigheder du opnår lokalt først... og sammenhold med det specs den er født med så har du et lidt bedre overblik hvad vej pilen peger
Mvh

René
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu