recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Synology eller Qnap
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Synology eller Qnap

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Stoffer1987 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-April-2008
Status: Offline
Point: 654
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stoffer1987 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Synology eller Qnap
    Sendt: 24-November-2016 kl. 23:27
Jeg er på udkig efter en ny nas, da den den gamle er ved at være lidt sløv i betrækket.

Den skal udelukkende bruges til at opbevare film,billeder og musik. Så ikke noget plex eller lignende.

Det er indsnævret til en Synology 416play eller tilsvarende fra Qnap.
Nogle der har inputs til fordele og ulemper ved begge?

Jeg kommer til at starte med 2 diske, ved Synology kan man løbende udvide med flere diske kva deres SHR. Jeg er i tvivl om Qnap har en lignende feature. Nogen der kan klarificere det?

Synologyen har 1gb ram, hvor Qnap ofte har 2gb og kan udvides yderligere. Er det en stor fordel med flere ram i en NAS, når den gerne skulle kunne virke tilfredstillende de næste 3-4-5 år?
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2016 kl. 17:51
rammængden har kun effekt såfremt der skal køres applikationer på enheden (meget lidt performanceforandring i forhold til kun at skulle servere data med mindre du skal have mange enheder på på samme tid). bruger man ikke nogen af dem og den kun kører som ren storage, så er det fuldkommen hip som hap hvad du vælger af dem. Hvis du kan finde en som tilbud, så tager du bare den første og bedste af dem. Begge producenter er særdeles fortræffelige. I mange henseender er det ofte lettere religiøst hvad angår hvem man "holder med".
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6982
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2016 kl. 19:03
Efter min erfaring er de meget ens

Har ejet flere af begge mærker.   Men er nu Qnap bruger da jeg syntes bedst om dem.
Men nok mest en vane sag.
Til top
rawi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 08-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 282
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rawi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2016 kl. 19:21
Enig i det er lidt religion, men jeg vil da gerne smide et par mærker mere på bordet.
Asustor og Netgear får mange gode bemærkninger med på vejen hos smallnetbuilder.com, så jeg ville da ikke udelukke dem, især ikke når det nu bare er diskplads du skal bruge.
Til top
rawi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 08-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 282
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rawi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2016 kl. 19:32
Jeg kan da lige tilføje at jeg selv har en dlink dns-323 der kom på markedet i 2006. Den kører stadig lystigt med min dvd samling, samt Squeezebox server til musik. Den købe jeg i 2008 og den har mere eller mindre stået tændt siden, så uanset hvad du ender med burde du med 4 hdd slots være godt dækket ind d næste 3-5 år.

Redigeret af rawi - 28-November-2016 kl. 19:33
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu