recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Stofa digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Synology opsætning ved Stofanet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Synology opsætning ved Stofanet

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Rene T-J Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 10-December-2013
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rene T-J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Synology opsætning ved Stofanet
    Sendt: 10-December-2013 kl. 13:22
Hejsa
 
Jeg har søgt lidt rundt på nettet da jeg ikke kan få opsat min Synology så jeg kan tilgå den "udefra"...
kan se der er flere der har haft problemer med dette, men har ikke helt kunne gennemskue løsningen endnu...
 
Er der nogen der kan hjælpe mig med en "let gennemskuelig" vejledning Shocked
 
Fra Stofa har jeg en Thomson twg870ts modemting, og synologyen er en DS212j.
 
Hilsen René
Til top
Munkieftw Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-Februar-2013
Sted: Amager
Status: Offline
Point: 217
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munkieftw Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2013 kl. 13:34
Det nemmeste er at anskaffe sig sin egen router - og bruger stofa'et udelukkende som modem. :-)
Samsung - UE65ES8005U - Benq W1070 - Pioneer VSX-827-K - Synology DS1815+ - iPhone 6S - Philips Hue - Nvidia Shield TV
Til top
Ehlz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 23-Januar-2012
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ehlz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2013 kl. 14:32
Jeg vil nok også anbefale dig at skaffe din egen router. Stofa har så vidt jeg ved lukket for bruger konfiguration og selvom du får åbnet for det ved jeg ikke om du kan åbne porte og portforwarde etc.

/Ehlz

Redigeret af Ehlz - 10-December-2013 kl. 14:35
Til top
Gun Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Marts-2010
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 133
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gun Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2013 kl. 10:18
Kan du gøre det fra Mine Sider? Indstillinger -> Router Opsætning -> Router Indstillinger -> Avancerede Indstillinger..?
Til top
Rene T-J Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 10-December-2013
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rene T-J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2013 kl. 10:25
Hejsa igen

Og hvad gør jeg så inde i avancerede indstillinger.
Går udfra jeg skal ind  under "create IPv4", men hvordan finder jeg det jeg skal "udfylde med"?

-ja er ikke så skarp i dette, -men vil jo gerne have det til at virke. :) 

Hilsen René
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2013 kl. 09:09
Oprindeligt skrevet af Ehlz Ehlz skrev:

Jeg vil nok også anbefale dig at skaffe din egen router. Stofa har så vidt jeg ved lukket for bruger konfiguration og selvom du får åbnet for det ved jeg ikke om du kan åbne porte og portforwarde etc.

/Ehlz

Man kan i dag uden problemer laver portforward osv. i kabelmodemets routerdel.
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
Rene T-J Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 10-December-2013
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rene T-J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2013 kl. 13:41
Hejsa

Ja jeg er uden de store problemer kommet så langt.

Men det er så når jeg her skal udfylde "portforward" at mine it-egenskaber kommer i problemer...
Så hvordan er det lige det skal udfyldes og hvor finder jeg de forskellige ting?

Hilsen Rene'
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2013 kl. 13:51
Oprindeligt skrevet af Rene T-J Rene T-J skrev:

Hejsa

Ja jeg er uden de store problemer kommet så langt.

Men det er så når jeg her skal udfylde "portforward" at mine it-egenskaber kommer i problemer...
Så hvordan er det lige det skal udfyldes og hvor finder jeg de forskellige ting?

Hilsen Rene'

Hvilket modem?
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
guldhammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2010
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér guldhammer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2013 kl. 00:08
På din Synology kan du under "Kontrolpanel" -> "Netværk" -> "Netværksinterface se din Synology's ip adresse.
 
Nu ved jeg ikke hvad Stofanets routere plejer at hedde, men min router hedder 192.168.1.1
og der skal jeg forwarde port 80 fra 192.168.1.1 til min synologys ip.
 
Ellers aktiver DMZ og sæt den til din synologys ip.


Redigeret af guldhammer - 24-December-2013 kl. 00:09
//Guldhammer
Til top
pc-smed Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 30-November-2013
Sted: Odense, DK
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pc-smed Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2014 kl. 06:23
Hej der
Ved ikke om det har været oppe og vende, men runden til jeg læser denne tråd er også pga. jeg gerne vil i forbindelse med min NAS udefra og har forsøgt at rode rundt i routerens indstillinger uden held "jep, jeg er også på under stofa" Jeg har også en klar fornæmelse af at de router de har sendt ud, er lås/brændt og kan ikke laves om. Sjovt at se at stofa.dk ikke har ændret noget som helst i deres måder at sættes nettet op. Jeg havde stofanet som udbyder helt tilbage hvor internet lige var kommet frem. Havde før en BBS og var med på "fidonet" Da stofa som de første her i landet kunne tilbyde internet, via antenne kabel og 1Mbit istedetfor et 19.200 modem. Wow.. Jeg er en af dem der fuldte med da stofa opkøbte canal digital her i Odense og er ikke særlig tilfreds med det.
Derfor tror jeg slet ikke det kan lade sig gøre at bytte stofa´s router ud med en anden. De er sikkert låst til routers mac adresse og jeg tror ikke stofa tillader et router skifte. Håber helt sikkert at jeg tager fejl og en eller anden svare i denne tråd hvordan det hænger sammen. For år tilbage bestikte jeg også eget IP adresse, som de har som tillæg. Dengang fik jeg at vide at jeg ikke kunne få det, for der var ikke nok af dem. Da jeg blev solgt med fra canal digital og så til min skræk at deres måde at sætte mail osv. op var den samme fra tilbage i starten, så ved jeg at intet har ændret sig.
Jeg står i samme dilemma som de andre her i denne tråd. Stofa som udbydere en Synology Nas server, samt et behov for at være på udefra.
Kan alle ha en god dag...
Hygge... PC-Smed
Til top
tobywan Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 19-Juni-2006
Status: Offline
Point: 406
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tobywan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2014 kl. 07:40
Oprindeligt skrevet af pc-smed pc-smed skrev:

Hej der

Derfor tror jeg slet ikke det kan lade sig gøre at bytte stofa´s router ud med en anden. De er sikkert låst til routers mac adresse og jeg tror ikke stofa tillader et router skifte. Håber helt sikkert at jeg tager fejl og en eller anden svare i denne tråd hvordan det hænger sammen. For år tilbage bestikte jeg også eget IP adresse, som de har som tillæg. Dengang fik jeg at vide at jeg ikke kunne få det, for der var ikke nok af dem. Da jeg blev solgt med fra canal digital og så til min skræk at deres måde at sætte mail osv. op var den samme fra tilbage i starten, så ved jeg at intet har ændret sig.
Jeg står i samme dilemma som de andre her i denne tråd. Stofa som udbydere en Synology Nas server, samt et behov for at være på udefra.
Kan alle ha en god dag...

Jeg har stofa og min egen router, fast ip og oplever ingen problemer. 

Stofa har sørget for, at du nemt at kan slå router funktionaliteten fra via "mine sider", så det kan lade sig gøre.

Bestillingen af fast ip virkede med det samme. Du skal blot indtaste macadressen på din egen router på mine sider. Det virkede indenfor få minutter.

Så vidt jeg ved kan man også portforwarde herude, såfremt man benytter stofas routerfunktionalitet, men jeg har ikke selv prøvet.
Panasonic VT50 - B&W CMs2
Til top
pc-smed Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 30-November-2013
Sted: Odense, DK
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pc-smed Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2014 kl. 08:19
SÅDAN... Var klar over at det var en/nogle et sted derude og viste lige præcis hvordan det skulle klares... Selvfølgelig bestiller jeg fast IP... Den gang var det helt tilbage i starten sikkert pga. et boom i tilgang af kunder og udvidelsen af deres server var til nye kunder deres hovedmål. Har siden deres overtagelse fået sat hastigheden op til 40/5 og til tider går det noget træt, men det kan skyldes mange andre ting, for de gange jeg har testet min hastighed har det passet fint. Den ros skal de have.
Jeg har haft en god bekendt til at kikke på det da han har det "sorte bælte" mht. Synology Nas server, men bruger en anden udbyder så han kunne ikke hjælpe.
Jeg takker derfor mange gange og vil prøve/lave mit system efter de anvisninger du har skrevet...:-)

Have A Good One... Bjarne
Hygge... PC-Smed
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu