recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Synology101J + Twonky - erfaring?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSynology101J + Twonky - erfaring?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jsmidt Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 118
Direkte link til dette indlæg Emne: Synology101J + Twonky - erfaring?
    Sendt: 30-August-2007 kl. 19:52

Hej

Da jeg ingen respons har fået på tidligere indlæg (setup måske for specifikt) vil jeg høre om der er nogle herinde der har en Synology(101J) eller anden model hvor Twonky afvikles!

Hvis dette er tilfældet må du meget gerne fortælle mig dine erfaring med hastigheden på din klient når du skifter kunstner/album m.v.

På min klient "Pinnacle Showcenter" tager det ca. 40 sek. - udholdeligt!

På forhånd tak.

Hilsen

Jesper 

 

Til top
Nightwalker Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-September-2004
Status: Offline
Point: 70
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2007 kl. 20:14

Jeg har prøvet Twonky på en Synology 107e - der kun har 32 MB Ram. Det kørte smertefrit og ikke meget langsommere end boksens egen uPnP server. Det lyder utroligt hvis du virkelig oplever 40 sek. ventetid - er det ikke et netværksproblem i stedet?

Lige nu kører jeg Slimserver (der er meget tungere end Twonky) på min 107e - og det kører faktisk også overraskende godt, selv om mange på internettet fraråder det. Jeg har en ventetid på ca. 4 sek. når jeg skifter album.

Jeg forstår dog ikke helt den meget hype omkring Twonky. Den indbyggede uPnP server (ved ikke engang hvad den hedder - men går udfra det er den samme model i alle Synology's modeller) er både lynende hurtig og stabil.

Nightwalker

Til top
jsmidt Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 118
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2007 kl. 21:22

Hej Nightwalker

Tak for dit svar - jeg forstår det heller ikke  Min 101J har som din 32 MB ram, men det burde være tilstrækkelig til Twonky (men som du nævner ikke til Slimserver).

Jeg kører over wifi, men umiddelbart tror jeg ikke det er netværksproblem, idet Showcenter uden problemer streamer/afvikler film. Hvilke klient afspiller du din musik på?

Tak endnu engang for dit svar.

Hilsen

Jesper 

Til top
j_mil Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 184
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2007 kl. 22:06

Jeg har brugt DS106 med Twonky sammen med NoxonII, Teac WAP5000 og Philips SL 400 uden problemer. Med hensyn til Twonky, jeg kender ikke den der er i DS107, men min oplevelse med Maxtor SS+ og DS106 er at der ikke var mange frihedsgrader i hvordan tingene skulle være, f.eks. skulle alle media filer ligge i specielle foldere. På Maxtoren var der desuden det problem, at jeg godt kunne se playlisterne, men ikke indholdet, alle problemerne forsvandt med Twonky. Men er man godt tilfreds med den indbyggede server er der jo ingen grund til at lave om på det.

// jm  

  

Til top
jsmidt Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 118
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2007 kl. 22:12
Oprindeligt skrevet af j_mil j_mil skrev:

Jeg har brugt DS106 med Twonky sammen med NoxonII, Teac WAP5000 og Philips SL 400 uden problemer. 

Jeg tror efterhånden problemet må ligger i Pinnacle Showcenter!

Er der virkelig ikke nogen der har Showcenter som kan fortælle om deres erfaring med hastighed ved skift i musikbibliotek.

Hilsen

Jesper

Til top
j_mil Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 184
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2007 kl. 23:00

Jeg oplevede væsdentlig længere skiftetider med den media afspiller jeg havde fat i for en uges tid siden og som jeg har lavet en beskrivelse af her på forummet, dog nok ikke 40 sekunder, dog irriterende længere end de andre jeg har.

// JM 

Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Status: Offline
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2007 kl. 23:02
Prøv at lytte til din musik over din pc!

Dér kan du så konstatere, om det grundlæggende funker.
  1. Gå ind i dit administrationsmodul til din Twonky.
  2. Tryk på 'øjet' blandt ikonerne øverst til højre.
  3. Afspil indholdet af din musikmappe
  4. Virker det fint, ligger problemet ikke hos Twonky
Venligst
Søren
Til top
jsmidt Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 118
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2007 kl. 00:30
Oprindeligt skrevet af Breddam Breddam skrev:

Prøv at lytte til din musik over din pc!

Dér kan du så konstatere, om det grundlæggende funker.
  1. Gå ind i dit administrationsmodul til din Twonky.
  2. Tryk på 'øjet' blandt ikonerne øverst til højre.
  3. Afspil indholdet af din musikmappe
  4. Virker det fint, ligger problemet ikke hos Twonky

Venligst
Søren

Selvfølgelig - jeg takker mange gange. Til information kan jeg oplyse, at både bærbar (wifi) og stationær (kabel) havde en hurtig reaktionstid - "fejl" ligger således i showcenter.

Endnu engang tak til alle!

Hilsen

Jesper

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu