recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tapeconnection og forbrugerklagenævnet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTapeconnection og forbrugerklagenævnet

 Besvar Besvar Side  <1234 9>
Forfatter
Besked
edtwodth Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-November-2005
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2008 kl. 16:08
Problemet er som sagt at mange anbefaler en forhandler kun på grundlag af købssituationen. men der hvor forhandleres sande ansigt viser sig er under en reklamationssag
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 9329
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2008 kl. 16:12
Oprindeligt skrevet af Bimsen Bimsen skrev:

Utroligt hvilken vending der er sket med TC i dette forum. For 1-2 år siden var TC en superhelt, og blev forsvaret/anbefalet med næb og klør af mange brugere. Men de trofaste støtter er åbenbart forsvundet.

Tja når man ikke kan/vil hjælpe sine kunder når de står med et defekt produkt, så forsvinder de trofaste støtter.

Tænk på TC manglende support ved deres Philips og Pioneer fælleskøb....
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2008 kl. 16:13

Oprindeligt skrevet af ha9953 ha9953 skrev:

Problemet er som sagt at mange anbefaler en forhandler kun på grundlag af købssituationen. men der hvor forhandleres sande ansigt viser sig er under en reklamationssag

Ja - og nej. TC har altid været til at tale med, og vidste hvad de talte om. Ydede såmænd også en fin service - og hvem ved - gør det måske stadig.

På sin vis kan alle jo komme i den situation, at man ikke vil respektere en kundeklage, og så kan man ende som her.

Ikke ment som et forsvar for TC, men jeg har nu handlet der flere gange, og med fint resultat.

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
edtwodth Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-November-2005
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2008 kl. 16:23
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af ha9953 ha9953 skrev:

Problemet er som sagt at mange anbefaler en forhandler kun på grundlag af købssituationen. men der hvor forhandleres sande ansigt viser sig er under en reklamationssag

Ja - og nej. TC har altid været til at tale med, og vidste hvad de talte om. Ydede såmænd også en fin service - og hvem ved - gør det måske stadig.

På sin vis kan alle jo komme i den situation, at man ikke vil respektere en kundeklage, og så kan man ende som her.

Ikke ment som et forsvar for TC, men jeg har nu handlet der flere gange, og med fint resultat.

Er klar over at du ikke vil forsvare tc, men når en forhandler ikke efterlever forbrugerklagenævnets afgørelse, så mener jeg at det med alt tydelighed viser hvilken moral virksomheden har.

Forbrugerklagenævnet er jo netop til for at afgøre tvister mellem en forhandler og en forbruger.

At deres sagsbehandlingstid så er utrolig lang og nævnets afgørelser ikke er bindende er en helt anden sag.

Har netop fået et svar fra erhvervsministeren omkring hans holdninger til forbrugerklagenævnet (kører en kamp for at få bedre forhold for forbrugerne) læs mere på www.blog.edtwodth.dk

 

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2008 kl. 16:28
Oprindeligt skrevet af ha9953 ha9953 skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af ha9953 ha9953 skrev:

Problemet er som sagt at mange anbefaler en forhandler kun på grundlag af købssituationen. men der hvor forhandleres sande ansigt viser sig er under en reklamationssag

Ja - og nej. TC har altid været til at tale med, og vidste hvad de talte om. Ydede såmænd også en fin service - og hvem ved - gør det måske stadig.

På sin vis kan alle jo komme i den situation, at man ikke vil respektere en kundeklage, og så kan man ende som her.

Ikke ment som et forsvar for TC, men jeg har nu handlet der flere gange, og med fint resultat.

Er klar over at du ikke vil forsvare tc, men når en forhandler ikke efterlever forbrugerklagenævnets afgørelse, så mener jeg at det med alt tydelighed viser hvilken moral virksomheden har.

Forbrugerklagenævnet er jo netop til for at afgøre tvister mellem en forhandler og en forbruger.

At deres sagsbehandlingstid så er utrolig lang og nævnets afgørelser ikke er bindende er en helt anden sag.

Har netop fået et svar fra erhvervsministeren omkring hans holdninger til forbrugerklagenævnet (kører en kamp for at få bedre forhold for forbrugerne) læs mere på www.blog.edtwodth.dk

Jamen vi er da grundlæggende ikke uenige. Problemet er jo bare som du selv er inde på, at en klage i nævnet ikke er meget værd, når en "kendelse" som jo egentlig ikke er en kendelse, ikke skal følges.  

Men det er jo så den måde man har valgt at stille forbrugerne.

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 9329
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2008 kl. 16:33
Hother har du nogensinde haft behov for seriøs support fra TC, altså i et tilfælde hvor et af dine produkter har været defekt ?
Til top
Smurf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 05-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 460
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2008 kl. 16:34

Det er muligt "man" har valgt at stille forbrugerne sådan. Men brancheforeninger, anmeldelsesside med forum som denne osv. bør vel også have en interesse i, at de forhandlere der optræder her overholder afgørelser fra forbrugerstyrelsen, netop for at sikre en vis form for sikkerhed for forbrugerne.

Derfor bør vi som forbrugere jo stille kravene både når vi handler men også når vi læser fora som dette. Et etisk kodeks somehow er ikke en dårlig ide. 1 ting er sikkert der sker ikke rigtigt noget politisk de snakker og snakker og lige lidt hjælper det.

PDP-508xd-ISF Kalibreret
VSX-LX70 Pioneer
BDP-LX71
Højtalere B&W - 2 x DM683 bizoned + SUB ASW610XP + Center HTM61
Baghøjtalere 2 x DM685
TDCTV - bredbånd
Itrends.dk
Til top
edtwodth Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-November-2005
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2008 kl. 16:34

Som ventet er de nu begyndt at forsvare Tc og svine forbrugerklagenævnet til over på hifi4all.dk:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62539&P N=1&TPN=2

 

Til top
edtwodth Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-November-2005
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2008 kl. 16:36
kan oplyse om at ekstra bladet (ved godt det ikke er den mest seriøse avis) i weekenden kommer med en artikelserie om forbrugerklagenævnet.... (hvad jeg har fået oplyst)
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2008 kl. 16:48

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Hother har du nogensinde haft behov for seriøs support fra TC, altså i et tilfælde hvor et af dine produkter har været defekt ?

Ja for søren, da jeg købte min første blu-ray afspiller - den blev byttet lige på stedet

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
edtwodth Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-November-2005
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2008 kl. 16:52
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Hother har du nogensinde haft behov for seriøs support fra TC, altså i et tilfælde hvor et af dine produkter har været defekt ?

Ja for søren, da jeg købte min første blu-ray afspiller - den blev byttet lige på stedet

Har det været inde for det sidste års tid? det tyder jo meget på at det er her deres service er begyndt at gå ned ad bakke....

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2008 kl. 16:57
Oprindeligt skrevet af ha9953 ha9953 skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Hother har du nogensinde haft behov for seriøs support fra TC, altså i et tilfælde hvor et af dine produkter har været defekt ?

Ja for søren, da jeg købte min første blu-ray afspiller - den blev byttet lige på stedet

Har det været inde for det sidste års tid? det tyder jo meget på at det er her deres service er begyndt at gå ned ad bakke....

Faktisk mener jeg det var i april sidste år. Hvad der er sket siden ved jeg jo ikke

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 9>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu