recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tapeconnection og forbrugerklagenævnet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTapeconnection og forbrugerklagenævnet

 Besvar Besvar Side  <12345 9>
Forfatter
Besked
edtwodth Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-November-2005
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2008 kl. 17:16

Tc har netop skrevet følgende indlæg på hifi4all.dk hvor det også diskuteres:

@Edwodth (også kaldet ha9953)

Jeg er klar over at du ikke er tilfredse med os og det er vel derfor du endnu en gang forsøger at trække os gennem sølet. Det er ærgerligt og jeg forstår det ikke.

 

Uden at komme alt for meget ind på den pågældende sag så er kernen i sagen den at en mand står med en hel række enheder i begge højttalere der er brændt af. Dette kan lade sig gøre i alle højttalere og uanset hvor god en forstærker man har. Vi forsøgte også i denne sag at løse det ved at give manden en rigtig god pris på nye enheder, men det ville kunden ikke. Jeg forstår da godt at kunden er sur. Han har lavet en fejl og det er han træt af. Det er bare ikke vores skyld. Vi har gjort alt hvad vi kunne for at hjælpe ham. Men hvis denne kunde uden konsekvenser bare kan brænde sine enheder af og vi skal betale hvad bliver så det næste? Skal vi også give ham et nyt kabinet hvis han vælter den ene højttaler mens han støvsuger? Vi er ikke dårlige mennesker men der er simpelthen grænser for hvor langt vi kan gå.

Jeg vil nu mene det er dem selv der trækker sig i gennem sølet, når de ikke efterlever en afgørelse.

Jeg synes det viser alt om at man skal holde sig langt væk fra deres butikker.

Og selvfølgelig vil jeg blive ved med at oplyse om mine oplevelser med dem. Så kan I andre jo vælge at bruge mine oplysninger eller overhøre dem.

Prøv at tænk hvis ingen af os gav oplysninger om oplevelser med diverse forhandlere. S ville de jo have frit spil....

Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2004
Status: Offline
Point: 2406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2008 kl. 18:04
Oprindeligt skrevet af ha9953 ha9953 skrev:

Prøv at tænk hvis ingen af os gav oplysninger om oplevelser med diverse forhandlere. S ville de jo have frit spil....


Tænk hvis man kunne stole på de informationer postet af anonyme brugere man finder på fora


Redigeret af Stampe - 27-Februar-2008 kl. 18:04
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2008 kl. 18:04
Oprindeligt skrevet af ha9953 ha9953 skrev:

Tc har netop skrevet følgende indlæg på hifi4all.dk hvor det også diskuteres:

[klip]

Uden at komme alt for meget ind på den pågældende sag så er kernen i sagen den at en mand står  [...]

Hvis TC mener dette, kan man godt undre sig over at de ikke har fremført dette synspunkt overfor Forbrugerklagenævnet. Ifølge kendelsen har TC ikke besvaret Forbrugerklagenævnets henvendelser.

Jeg har forståelse for at en butik holder op med at besvare henvendelser fra en kunde, hvis sagen er gået i hårdknude og kommunikationen ikke fører nogle vegne. Men det er yderst betænkeligt hvis en butik ikke gider korrespondere med Forbrugerklagenævnet.

Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12234
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2008 kl. 18:10
Oprindeligt skrevet af Bimsen Bimsen skrev:

Utroligt hvilken vending der er sket med TC i dette forum. For 1-2 år siden var TC en superhelt, og blev forsvaret/anbefalet med næb og klør af mange brugere. Men de trofaste støtter er åbenbart forsvundet.



Næh, jeg er her stadig. Jeg har intet imod Tape Connection, og den her 'sag' bringer ikke ligefrem mit pis i kog.

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Hother har du nogensinde haft behov for seriøs support fra TC, altså i et tilfælde hvor et af dine produkter har været defekt?


Det har jeg faktisk...

Oprindeligt skrevet af ha9953 ha9953 skrev:

Har det været inde for det sidste års tid? det tyder jo meget på at det er her deres service er begyndt at gå ned ad bakke....


I mit tilfælde var det omkring 14 måneder siden.



Redigeret af Naiera - 27-Februar-2008 kl. 18:13
Til top
edtwodth Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-November-2005
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2008 kl. 18:14
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af ha9953 ha9953 skrev:

Tc har netop skrevet følgende indlæg på hifi4all.dk hvor det også diskuteres:

[klip]

Uden at komme alt for meget ind på den pågældende sag så er kernen i sagen den at en mand står  [...]

Hvis TC mener dette, kan man godt undre sig over at de ikke har fremført dette synspunkt overfor Forbrugerklagenævnet. Ifølge kendelsen har TC ikke besvaret Forbrugerklagenævnets henvendelser.

Jeg har forståelse for at en butik holder op med at besvare henvendelser fra en kunde, hvis sagen er gået i hårdknude og kommunikationen ikke fører nogle vegne. Men det er yderst betænkeligt hvis en butik ikke gider korrespondere med Forbrugerklagenævnet.

Du har helt ret og det er også derfor jeg mener at deres argumentation halter.

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2008 kl. 18:16

Der er i øvrigt et ret interessant aspekt i kendelsen. TCs brug af ordet "garanti" har tidligere været diskuteret i jura forumet (her), blandt andet fordi TC ikke specificerer hvad de mener med ordet "garanti", hvilket de ellers skal efter markedsføringsloven.

Den vidtløftige brug af ordet "garanti" kommer imidlertid til at belaste TC i denne kendelse:

Da indklagedes garantitilsagn må fortolkes i lyset heraf, lægger nævnet til grund, at indklagedes garanti i det mindste må fortolkes som et tilsagn om, at funktionssvigt i garantiperioden vil blive udbedret vederlagsfrit og uden væsentlig ulempe for klageren, medmindre indklagede kan godtgøre, at det konstaterede funktionssvigt skyldes uhensigtsmæssig eller andre forhold, som ikke er omfattet af garantien.

Der står nærmest mellem linierne, at uden brugen af ordet "garanti", var kendelsen faldet ud til den anden side (da der ifølge den sagkyndige hverken er tegn på forkert brug eller fabrikationsfejl).

Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Jacob_Hesse Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 81
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2008 kl. 18:22

Hej,

Det er nu snart længe siden jeg har skrevet et indlæg på dette forum, men synes lige jeg vil give min holdning til kende. For mit vedkommende har jeg handlet med Tapeconnection én gang, og det blev den sidste.

Det hele handlede om den famøse skygge/snavs sag på pioneers 427xa, hvor TC ikke besvarede på mails eller hjalp deres kunder på nogen måde, ihvertfald ikke mig. Så hvis det er deres måde at føre en foretning på kan jeg godt forstå de er kommet på deres sort liste, og jeg syntes det er super. Der er nok plattenslagere her i verden.

Mvh Jacob 

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2008 kl. 18:28

Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:

Oprindeligt skrevet af ha9953 ha9953 skrev:

Prøv at tænk hvis ingen af os gav oplysninger om oplevelser med diverse forhandlere. S ville de jo have frit spil....


Tænk hvis man kunne stole på de informationer postet af anonyme brugere man finder på fora

Det kan man bestemt ikke altid. Derimod synes jeg at det er et rigtigt dårligt tegn, hvis en butik står på firmatjek listen. Jeg vil som udgangspunkt ikke købe noget af en butik, som står på denne liste.

Dermed ikke sagt at en butik bare skal acceptere afgørelserne fra Forbrugerklagenævnet. SHG tabte en sag sidste år, og da SHG var uenig i kendelsen, valgte de at anlægge en sag mod Forbrugerklagenævnet, se her.

Det er måden at gøre det på -- i stedet for først at ignorere korrespondancen fra Forbrugerklagenævnet og dernæst ignorere kendelsen, som TC tilsyneladende har gjort her. Hvis en butik har E-mærket er de i øvrigt nødt til at gøre dette, da mærket ryger hvis butikken ignorerer en kendelse fra Forbrugerklagenævnet.

EDIT: mens vi er ved det positive. KT Radio kom på listen for 14 dage siden, men de er der ikke længere. Jeg ved ikke hvad årsagen er, og det er sådan set også lige meget. Det positive er at kendelsen ikke bare bliver ignoreret.



Redigeret af JesperLund - 27-Februar-2008 kl. 18:49
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
edtwodth Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-November-2005
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2008 kl. 18:29
Oprindeligt skrevet af Jacob_Hesse Jacob_Hesse skrev:

Hej,

Det er nu snart længe siden jeg har skrevet et indlæg på dette forum, men synes lige jeg vil give min holdning til kende. For mit vedkommende har jeg handlet med Tapeconnection én gang, og det blev den sidste.

Det hele handlede om den famøse skygge/snavs sag på pioneers 427xa, hvor TC ikke besvarede på mails eller hjalp deres kunder på nogen måde, ihvertfald ikke mig. Så hvis det er deres måde at føre en foretning på kan jeg godt forstå de er kommet på deres sort liste, og jeg syntes det er super. Der er nok plattenslagere her i verden.

Mvh Jacob 

Bare endnu et eksempel på at TC ikke overholder den danske købelov

Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2585
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2008 kl. 20:33

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Den vidtløftige brug af ordet "garanti" kommer imidlertid til at belaste TC i denne kendelse:

Da indklagedes garantitilsagn må fortolkes i lyset heraf, lægger nævnet til grund, at indklagedes garanti i det mindste må fortolkes som et tilsagn om, at funktionssvigt i garantiperioden vil blive udbedret vederlagsfrit og uden væsentlig ulempe for klageren, medmindre indklagede kan godtgøre, at det konstaterede funktionssvigt skyldes uhensigtsmæssig eller andre forhold, som ikke er omfattet af garantien.

Der står nærmest mellem linierne, at uden brugen af ordet "garanti", var kendelsen faldet ud til den anden side (da der ifølge den sagkyndige hverken er tegn på forkert brug eller fabrikationsfejl).

Jeg er helt enig i denne vurdering. Det handler netop ikke om, hvorvidt kunden har behandlet højttalerne forkert (de er gået i stykker ved almindelig brug), men derimod, at TC yder en uspecificeret garanti, hvorfor de skal afhjælpe manglen.



Redigeret af Sandal - 27-Februar-2008 kl. 20:33
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
edtwodth Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-November-2005
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2008 kl. 20:50

det handler nok også meget om at Tc fuldstændig har valgt at ignorere forbrugerklagenævnets henvendelser....

Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2585
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2008 kl. 20:58

Oprindeligt skrevet af ha9953 ha9953 skrev:

Det handler nok også meget om at TC fuldstændig har valgt at ignorere forbrugerklagenævnets henvendelser...

Helt sikkert, for idet at TC har forholdt sig passivt, så har de ikke dokumenteret, at den pågældende mangel falder uden for deres garantitilsagn.

Det er direkte morsomt at følge/deltage i debatten på hifi4all, for de har virkelig ikke fattet, hvad afgørelsen faktisk handler om.

"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 9>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu