recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tapeconnection og forbrugerklagenævnet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTapeconnection og forbrugerklagenævnet

 Besvar Besvar Side  <1 6789>
Forfatter
Besked
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2008 kl. 11:56
Oprindeligt skrevet af SMNLRSN SMNLRSN skrev:

Bortset fra det, har den 'sagkyndige' øjensynligt ikke forstand på det han udtaler sig om. To mellemtoner og en diskantenhed, futter ikke bare lige af ved et tilfælde.
Det skyldes misbrug

En konstatering som jeg nu må formode, at der er blevet skrevet flere gange i forløbet mellem parterne inden sagen røg til forbrugerstyrelsen. Og NETOP denne konstatering, (som efter min mening er TOTAL uholdbar. Og det bør du derfor trække tilbage lige med det samme), har gjort at forbrugeren med rette har følt sig utryk.

Det er simpelthen sådanne konstateringer som er så gal for en serviceminded virksomhed. Den rigtige indstillinger, at man tager kundens henvendelse seriøs, modtager reklamationen retmæssigt og får tjekket tingene igennem INDEN man laver en konstatering.

Jeg kan også vende det om og spørge;
Hvordan kan DU, uden at have set produktet, påstå så fastsikkert, at det skyldes misbrug ?
Er det virkelig den holdning som Tape Connection har overfor forbrugere som henvender sig til jer omkring et problem med et produkt, som de har købt fra jer?

Oprindeligt skrevet af SMNLRSN SMNLRSN skrev:

Problemet er, at man åbenbart kan nægte at indlevere sin vare til inspektion, for derefter at gå direkte til forbrugerklagenævnet og starte en sag.

Med den holdning som du giver udtryk for her, så er jeg slet ikke itvivl mere.
Hvis jeg var forbrugeren, så ville jeg gøre præcis det samme. Du har jo netop konstateret noget nu, uden at have set det defekte produkt.
Det er så fatalt det du gør her, så jeg forstår ikke du ikke selv kan se det.

 

Til top
TapeConnection2 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 102
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2008 kl. 12:03
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Jeg har tidligere skrevet, hvor stor betydning denne garanti ordning har for forbrugeren, der vælger at handle hos Tape Connection. Det er en helt speciel service, som jeg ikke kan ignorerer. Men som forbruger bliver jeg harm, når jeg, som den rimelig reglbevidst forbruger, netop har talt FOR forretningen pga. deres garanti ordning. Specielt når man så ser, at de er røget på listen over forretninger, som ikke efterfølger forbrugerstyrelsens anvisninger, netop i en garanti sag.

Nej, det er utroligt ærgerligt at en enkelt kunde kan misbruge noget vi tilbyder som en ekstra sikkerhed når man handler hos os. Jeg har til dato kun haft positive tilbagemeldinger på vores ekstra garanti. og de kunder hvis produkt er blevet defekt efter den påkrævede 2 års reklamationsret, sætter stor pris på at de ikke selv skal punge ud for at få repareret apparatet. 

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2008 kl. 12:06
Oprindeligt skrevet af Arthur Arthur skrev:

Det er den her bemærkning i afgørelsen fra nævnet, der gjorde mig nysgerrig:

Den sagkyndige har ikke konstateret materiale- eller fabrikationsfejl, ligesom der ifølge den sagkyndige ikke er omstændigheder, som tyder på uhensigtsmæssig brugspåvirkning fra klagerens side.

 

Jamen, som jeg læser det, så har man fra sagkyndig (OG uvildig side) vurderet produktet, og ikke kunnet finde fejl på selve produktet. Men heller ikke kunnet påvise en uhensigtsmæssig brug fra forbrugerens side.

Reelt set står man i en situation, hvor man ikke kan forklare defekten, selvom man har vurderet sagen fra begge sider.

Derfor vender man tilbage til den indgået aftale mellem parterne og kigger på, hvad er betingelserne for den indgået handel. Og det er her begrebet garanti ramme Tape Connection yderst hårdt. For de har valgt at bruge dette begreb, uden at de har defineret betingelserne for dem i den given sag.

Det er sådan jeg læser sagen. Og jeg vil tro at det er præcis sådan den skal tolkes.

 

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2008 kl. 12:12
Oprindeligt skrevet af SMNLRSN SMNLRSN skrev:

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Jeg har tidligere skrevet, hvor stor betydning denne garanti ordning har for forbrugeren, der vælger at handle hos Tape Connection. Det er en helt speciel service, som jeg ikke kan ignorerer. Men som forbruger bliver jeg harm, når jeg, som den rimelig reglbevidst forbruger, netop har talt FOR forretningen pga. deres garanti ordning. Specielt når man så ser, at de er røget på listen over forretninger, som ikke efterfølger forbrugerstyrelsens anvisninger, netop i en garanti sag.

Nej, det er utroligt ærgerligt at en enkelt kunde kan misbruge noget vi tilbyder som en ekstra sikkerhed når man handler hos os. Jeg har til dato kun haft positive tilbagemeldinger på vores ekstra garanti. og de kunder hvis produkt er blevet defekt efter den påkrævede 2 års reklamationsret, sætter stor pris på at de ikke selv skal punge ud for at få repareret apparatet. 

Ja det er ærgeligt, specielt hvis der vitterlig er tale om misbrug. Men jeg synes altså i skal tage den på jeres egen kappe. Det er jeres egne manglende betingelser som rammer jer her.

Ja, jeg synes det er vanvittigt flot, at Tape Connection tilbyder denne service. Jeg har skrevet om det enormt mange gange, hvor stor betydning det har for forbrugeren i en handel hos dem. Og jeg håber da også den kan fortsætte. Men det er klart, hullerne skal lukkes, så der ikke kan opstå mulighed for at misbruge det. Men det er JERES opgave, og ikke forbrugerstyrelsen eller forbrugerne.

Dernæst synes jeg, rent personligt, at i skal se at lægge en helt anden tone for dagen. Den føromtalte konstatering af misbrug, uden at have set produktet, det er en så gal holdning, der kan få min opfattelse af Tape Connection til at vende 180 grader på et nanosekundt. Det er så uacceptabelt, set med en forbrugers øjne, så.. ja jeg har næsten ikke ord for, hvor galt jeg synes det er.. eller ihvertfald ord, som jeg ikke vil skrive her.

 

Til top
edtwodth Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-November-2005
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2008 kl. 12:13
Oprindeligt skrevet af SMNLRSN SMNLRSN skrev:

Oprindeligt skrevet af ha9953 ha9953 skrev:

Men jeg gider ikke mere personfnidder.

fra nu af duskutere jeg kun det principelle i at ignore forbrugerklagenævnet i denne tråd.

 

.. og det formåede du så at holde dig til i hele 14 minutter. Det synes jeg er rigtig flot! - Du kan desværre ikke rende fra, at det her handler om dit personlige korstog mod vores forretning, og ikke har en dyt med forbrugerrettigheder at gøre.

det er altså i orden at i stiller ? ved min person på et andet forum, men jeg skal bare holde mund? glem det....

Til top
edtwodth Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-November-2005
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2008 kl. 12:15
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Nu aner jeg ikke hvad der er sket eller skrevet i mellemtiden. For noget er der helt sikkert sket/skrevet.

Men jeg må erkende, at jeg læser det som, at forbrugeren har følt det var håbløst at indlevere noget som helst til forretningen, (af een eller anden årsag). For set fra et ganske logisk synspunkt, som du også selv er inde på, så ville den defekte vare jo skulle indleveres før eller siden for en evt. reparation.

Så et eller andet i sagen må have gjort, at forbrugeren følte sig utryg ved dette, og forbrugerstyrelsen har givet forbrugeren medhold i dette. Men det er kun sagens parter som kan svare for dette.

Jeg kan dog ikke se, at det har noget som helst med garanti betingelserne (eller mangel på samme) at gøre. Ej heller at forretningen ikke svare på henvendelser fra forbrugerstyrelsen.

Men hvis der er aspekter i sagen, som forretningen mener ikke er kommet frem, eller noget som stiller forretningen uretsmæssigt i dårligt lys, så synes jeg da at forretningen har al mulig grund til at svare for sig, her eller på deres hjemmeside.
Jeg vil nødig opfatte forbrugerstyrelsen som en slags Ekstra Blads journalistisk forening. Så derfor mener jeg da, det er yderst relevant og vigtigt, at de rigtige ting kommer frem. Og det er min opfattelse, at forbrugerstyrelsen ikke benytter sådanne metoder. Så jeg vil meget gerne overbevises om andet, hvis nogen kan.

Jeg vil gerne lige understrege, at jeg har/havde intet imod Tape Connection. Faktisk har jeg selv handlet der, og har ingen dårlige erfaringer med dem (endnu).

Jeg har tidligere skrevet, hvor stor betydning denne garanti ordning har for forbrugeren, der vælger at handle hos Tape Connection. Det er en helt speciel service, som jeg ikke kan ignorerer. Men som forbruger bliver jeg harm, når jeg, som den rimelig reglbevidst forbruger, netop har talt FOR forretningen pga. deres garanti ordning. Specielt når man så ser, at de er røget på listen over forretninger, som ikke efterfølger forbrugerstyrelsens anvisninger, netop i en garanti sag.

Ja, forbrugerstyrelsen KAN tage fejl. Men det er mig bekendt ikke ligefrem det de er bedst kendt for. Tværtimod er de ret godt inde i reglerne og ikke mindst deres formuleringsevner. Det eneste jeg kan og vil klandre dem for, det er deres tid de er om sagerne.

 

TC ønsker åbenbart ikke at komme med deres side af sagen, hvorfor kan man spørge sig selv, når de ikke reagere på fkn's henvendelser...

Til top
TapeConnection2 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 102
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2008 kl. 12:16
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af SMNLRSN SMNLRSN skrev:

Bortset fra det, har den 'sagkyndige' øjensynligt ikke forstand på det han udtaler sig om. To mellemtoner og en diskantenhed, futter ikke bare lige af ved et tilfælde.
Det skyldes misbrug

En konstatering som jeg nu må formode, at der er blevet skrevet flere gange i forløbet mellem parterne inden sagen røg til forbrugerstyrelsen. Og NETOP denne konstatering, (som efter min mening er TOTAL uholdbar. Og det bør du derfor trække tilbage lige med det samme), har gjort at forbrugeren med rette har følt sig utryk.

Aldrig i livet. Det må være i kundens interesse at indlevere sit defekte produkt, så vi kan få syn for sagen. Skulle vi alternativt bare give ham pengene igen, og risikere at stå med et par højttalere som ved overlagt misbrug var blevet ødelagt?

Det er simpelthen sådanne konstateringer som er så gal for en serviceminded virksomhed. Den rigtige indstillinger, at man tager kundens henvendelse seriøs, modtager reklamationen retmæssigt og får tjekket tingene igennem INDEN man laver en konstatering.

Ja, og så understreger jeg igen, at vi ikke havde muligheden for at modtage hans reklamation, da han ikke ville lade sine højttalere inspicere. Havde han gjort det, ville der have forlagt mulighed for at modbevise vores opfattelse af defekten.

Jeg kan også vende det om og spørge;
Hvordan kan DU, uden at have set produktet, påstå så fastsikkert, at det skyldes misbrug ?
Er det virkelig den holdning som Tape Connection har overfor forbrugere som henvender sig til jer omkring et problem med et produkt, som de har købt fra jer?

Når man interesserer sig for hi-fi i den klasse, har man en del viden og erfaring at trække på. Enhver der har et vis kendskab til den verden, vil med 99% sikkerhed sige at det ganske enkelt ikke kan lade sig gøre at brænde 3 enheder af på samme tid, uden at gøre noget forkert. Jeg vil vædde en god flaske cola på, at de mellemtoner er så godt som ristede. Desværre får jeg nok ikke muligheden for at få syn for sagen, før retssagen.

Oprindeligt skrevet af SMNLRSN SMNLRSN skrev:

Problemet er, at man åbenbart kan nægte at indlevere sin vare til inspektion, for derefter at gå direkte til forbrugerklagenævnet og starte en sag.

Med den holdning som du giver udtryk for her, så er jeg slet ikke itvivl mere.
Hvis jeg var forbrugeren, så ville jeg gøre præcis det samme. Du har jo netop konstateret noget nu, uden at have set det defekte produkt.
Det er så fatalt det du gør her, så jeg forstår ikke du ikke selv kan se det.

Jeg forstår til gengæld ikke at du ikke kan se det problematiske i, at man kan sige et produkt er defekt, nægte at lade sælger få det efterset, for derefter at køre en sag i FKN. Det er jo ren bananrepublik.

Til top
Smurf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 05-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 460
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2008 kl. 12:46

SMNLRSN.

Hvorfor skulle kunden nægte at lade jer se på produktet? Dit bud - umiddel ser jeg det, som om I mener, på forhånd, er at han selv har været skyld i problemerne. Hvis man som forbruger møder den holdning INDEN man sender produktet ind til eftersyn vil jeg også reagerer på samme måde som han har gjort og nægte at lade jer se på det. Det er jo ikke seriøst og sige på forhånd det ikke kan lade sig gøre (hvad enten I har ret eller ej skal det konstateres ved selvsyn).

I har jo en forudindtaget holdning til hvad der er skyld i produktet ikke er funktionelt og det er faktisk pga jeres garanti jer der skal bevise det ikke omvendt. Om han har misbrugt det eller ej, kan vi ikke svare på men jeg er meget enig med Kandersen, i må tage jeres manglende uddybning af ordet garanti på jeres kappe og ændre det fremover, så det ikke kan misbruges men stadig være en god service for jeres kunder. Tag ved lære af sagen.

PDP-508xd-ISF Kalibreret
VSX-LX70 Pioneer
BDP-LX71
Højtalere B&W - 2 x DM683 bizoned + SUB ASW610XP + Center HTM61
Baghøjtalere 2 x DM685
TDCTV - bredbånd
Itrends.dk
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2008 kl. 12:50
Oprindeligt skrevet af SMNLRSN SMNLRSN skrev:

Aldrig i livet. Det må være i kundens interesse at indlevere sit defekte produkt, så vi kan få syn for sagen. Skulle vi alternativt bare give ham pengene igen, og risikere at stå med et par højttalere som ved overlagt misbrug var blevet ødelagt?

Den risiko har i selv valgt at løbe jf. jeres betingelser!

Oprindeligt skrevet af SMNLRSN SMNLRSN skrev:

Ja, og så understreger jeg igen, at vi ikke havde muligheden for at modtage hans reklamation, da han ikke ville lade sine højttalere inspicere. Havde han gjort det, ville der have forlagt mulighed for at modbevise vores opfattelse af defekten.

Din forudindtaget holdning gør det irelevant at indlevere produktet. 

Oprindeligt skrevet af SMNLRSN SMNLRSN skrev:

Når man interesserer sig for hi-fi i den klasse, har man en del viden og erfaring at trække på. Enhver der har et vis kendskab til den verden, vil med 99% sikkerhed sige at det ganske enkelt ikke kan lade sig gøre at brænde 3 enheder af på samme tid, uden at gøre noget forkert. Jeg vil vædde en god flaske cola på, at de mellemtoner er så godt som ristede.

Ihhh, du forstår det stadigvæk ikke.. Det er din PLIGT jf. garantibestemmelserne at bevise, at lige præcis disse enheder er faldet ind under disse manglende 99%.  Men da du inden overhovedet at have set produktet har en forudindtaget holdning til dette, (sandsynligvis med rette, men ekstremt forkert at give udtryk for), så har forbrugeren valgt at lade en uvildig undersøge sagen. En som ikke har en forudindtaget holdning.

Det er da ganske logisk, set med en forbrugers øjne. Og noget han forøvrigt har ret til, til enhver tid. Jeg ville gøre det samme, hvis jeg var forbrugeren, når/hvis jeg møder samme forudindtaget holdning. Det giver jo ingen mening at sende et produkt til inspektion hos en, der inden at have set produktet kan komme med en så klokkeklar konstatering. Hvad skulle forbrugeren opnå ved det?

Oprindeligt skrevet af SMNLRSN SMNLRSN skrev:

 Desværre får jeg nok ikke muligheden for at få syn for sagen, før retssagen.

I kunne jo også vælge at vende den om. Betale omkostninger til forbrugeren nu. Modtage de defekte enheder, undersøge dem. Og hvis i efterfølgende kan påvise dette formodet misbrug, så køre en sag den anden vej.

Oprindeligt skrevet af SMNLRSN SMNLRSN skrev:

Jeg forstår til gengæld ikke at du ikke kan se det problematiske i, at man kan sige et produkt er defekt, nægte at lade sælger få det efterset, for derefter at køre en sag i FKN. Det er jo ren bananrepublik.

Jamen, jeg forstår skam godt problematikken. Men jeg kan altså også godt forstå ÅRSAGEN til den. Og det er den du ligesom mangler at se her. Man kan IKKE tillade sig at have en forudindtaget holdning til en forbruger eller produkt så skråsikkert, uden at have set produktet. Og så forvente at forbrugeren indvilliger i et samarbejde. Det giver som tidligere nævnt ingen mening at sende produktet til en, som har bestemt sig for udfaldet på forhånd. Uanset hvor meget ret du så evt. kan have pga. din viden og din erfaring, så er det useriøst at ikke tro (på forhånd) at netop disse enheder godt kunne have ligget inde for de 1%. Du siger jo selv, at der reelt er en chance (omend lille) for, at disse enheder kan have været brugt hensigtsmæssigt, og alligevel blive defekte.

Jeg kan også, med min viden, sige, at sandsynligheden for at der er sket et uhensigtsmæssigt brug er stor.
Men der er fandens til forskel på, at basere et faktum som dette på sansynligheder, og så på at skulle påvise det. Jeg er nemlig meget i tvivl om, hvordan det overhovedet skulle være muligt at påvise. Det er muligt teknologisk institut eller anden tilsvarende kan lave nogle målinger på spolerne og dermed kunne sige, at årsagen sandsynligvis ligger i for kraftig styrke. Men det er stadigvæk en sandsynlighed, og ikke et konkret bevis. Og jeg tvivler på at det vil holde i en evt. retsag. Det må jeres jurister vurdere.

Det kræver efter min overbevisning også andet end blot enhederne, at kunne påvise det. Eksempelvis skal hele opstillingen være identisk, samt det på pågældende tidspunkt musikalske stykke skal være tilstede.

Og så skal man måske lige huske anmeldelsen, som i denne sag er brugt som en reklame/salgsargument. Begrebet "djævlehøjt" (mener jeg der blev citeret), kan efter min vurdering, gå hen og vise sig som en afgørende faktor.

 

Til top
Søren P. S. Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2008 kl. 13:08
Oprindeligt skrevet af ha9953 ha9953 skrev:

Oprindeligt skrevet af Sandal Sandal skrev:

Oprindeligt skrevet af ha9953 ha9953 skrev:

Det handler nok også meget om at TC fuldstændig har valgt at ignorere forbrugerklagenævnets henvendelser...

Helt sikkert, for idet at TC har forholdt sig passivt, så har de ikke dokumenteret, at den pågældende mangel falder uden for deres garantitilsagn.

Det er direkte morsomt at følge/deltage i debatten på hifi4all, for de har virkelig ikke fattet, hvad afgørelsen faktisk handler om.

Ja det er ret morsomt. Havde ellers opgivet det site, efter at jeg sidst gang skrev om tc, blev svinet til.

Men jeg håbede at folk kunne se med andre øjne på tc efter denne her afgørelse, eller i det mindste give mig ret i, at de har båret sig dumt ad i bare denne sag, men nej.....



Redigeret af Søren P. S. - 28-Februar-2008 kl. 13:08
Til top
TapeConnection2 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 102
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2008 kl. 13:15

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Din forudindtaget holdning gør det irelevant at indlevere produktet. 

Nej, det gør det bestemt ikke. Forbrugeren må stadig have en interesse i at få understøttet hans egen vurdering af defekten. Det havde han al mulighed for, da vi tilbød at tage hans højttalere ind til nærmere eftersyn.

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Det giver som tidligere nævnt ingen mening at sende produktet til en, som har bestemt sig for udfaldet på forhånd. Uanset hvor meget ret du så evt. kan have pga. din viden og din erfaring, så er det useriøst at ikke tro (på forhånd) at netop disse enheder godt kunne have ligget inde for de 1%. Du siger jo selv, at der reelt er en chance (omend lille) for, at disse enheder kan have været brugt hensigtsmæssigt, og alligevel blive defekte.

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Og så skal man måske lige huske anmeldelsen, som i denne sag er brugt som en reklame/salgsargument. Begrebet "djævlehøjt" (mener jeg der blev citeret), kan efter min vurdering, gå hen og vise sig som en afgørende faktor.

Tror at det korrekte ordbrug var 'tævehøjt' - Det kan de uden tvivl også, men hvis du spænder dem foran en forstærker der ikke formår at følge med, 'klipper' den, og så har vi balladen med ødelagte enheder mv.

Til top
edtwodth Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-November-2005
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2008 kl. 13:19

Med hensyn til Tapeconnection og forbrugerklagenævnet:

De skriver selv tidligere i  posten på hifi4all.dk, at de kun har en sag, nemlig min, hos forbrugerklagenævnet.

Jeg svarede tilbage at det kunne jeg nu ikke forstå, da forbrugerklagenævnet sagde noget andet.

Jeg har nu fået bekræftet af en bruger her på forumet, at han også har en sag kørende.

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=20973& PN=1&TPN=47

Det har egentlig ikke noget at gøre med denne diskussion. Ud over Tapeconnections troværdighed i deres indlæg.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 6789>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu