recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TDC Iptv.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTDC Iptv.

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2007 kl. 17:14
Oprindeligt skrevet af Perfektionist Perfektionist skrev:

TV scart stikket (RGB) virker ja.


Har du mulighed for at sløjfe RGB SCART gennem en recorder, altså

   Kiss STB -> Recorder SCART-input -> TV

Medmindre boxen sætter Macrovision eller CGMS-A på SCART signalet, vil du kunne optage med denne løsning. Det er den normalt STB-recorder kabling.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2007 kl. 17:25
Oprindeligt skrevet af Perfektionist Perfektionist skrev:

Ja, jeg mente også, det var et analogt signal, men iflg. TDC er det digitalt.


Et SCART udgang kan kun levere analoge signaler (composite, S-video eller RGB). Her vrøvler TDC.

Oprindeligt skrevet af Perfektionist Perfektionist skrev:

Jeg tror, at det måske et "TDC" svar. Hvis man ikke må optage et digitalt signal, hvorfor leveres Kiss modtageren så med en recorderfunktion!

Nu vrøvler TDC igen. Du må gerne optage et digitalt signal til dit eget private brug. Men.. du må ikke omgå en effektiv teknisk foranstaltning for at gøre det. Hvis Macrovision og CGMS-A er at regne for effektive tekniske foranstaltninger (IANAL, men jeg tror at en dansk domstol vil mene det), må du principielt ikke optage fra SCART udgangen. Det er nemt at gøre, men du må ikke.

Som du selv skriver optager du jo det digitale signal i perfekt kvalitet på den indbyggede harddisk. Det er så vidt jeg ved en premium service hos TDC, som koster ekstra per måned? Man kunne meget vel forestille sig at en signalleverandør blokerer for optagelse fra SCART udgangen for at sælge den slags premium services til forbrugerne. Et snedigt (mis)brug af ophavsretsloven i givet fald.


Redigeret af JesperLund - 24-Juni-2007 kl. 17:25
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Perfektionist Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 325
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2007 kl. 20:02

JesperLund

Jo, du har helt ret. Da kun én scart udgang virker, så forbinder man KISS til recorder og recorder til TV. Evt. kunne man også føre signalet tilbage til recorderen fra en TV scart udgang, men risikoen for "støj" er så måske større.

Også helt enig i dine synspunkter omkring digital optagelse. Det er sikkert en "effektiv teknisk foranstaltning" TDC har sat op, altså en slags "cover my ass" spærring, så de ikke kan kritiseres for at lægge op til misbrug af digital optagelse. I praksis har det ingen betydning, da ovennævnte forbindelse mellem KISS - recorder - TV til enhver tid kan anvendes til optagelse.

Perfektionist

Sony RDR-HXD 870, Sony RDR-HX910, Panasonic DMR-EH65
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2007 kl. 20:50
Oprindeligt skrevet af Perfektionist Perfektionist skrev:

Jo, du har helt ret. Da kun én scart udgang virker, så forbinder man KISS til recorder og recorder til TV. Evt. kunne man også føre signalet tilbage til recorderen fra en TV scart udgang, men risikoen for "støj" er så måske større.


Nej, hvis din recorder er lavet ordentligt, vil den loope signalet videre uden forstyrelse (det virker fint med min Sagem60 til TDC Kabel).

Men det vil kun virke ved optagelse, hvis der ikke er analog beskyttelse. Har du checket det?


Redigeret af JesperLund - 24-Juni-2007 kl. 20:51
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Perfektionist Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 325
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2007 kl. 21:50

Selv har jeg ingen problemer med Kiss>recorder>TV forbindelsen. Signalet går endda over 2 recordere uden støj, dvs. Kiss>Pana EH65>Sony 710 (snart 870 )>TV.

Det jeg mente med støj var en forbindelse som Kiss>TV>recorder, altså optage fra en scartudgang på TV. Jeg har ikke problemer med støj på mit "retursignal" fra TV, men på andre TV har jeg set støj, hvis f.eks. scartudgang /-indgang ikke er tilstrækkelig afskærmet.

Perfektionist

Sony RDR-HXD 870, Sony RDR-HX910, Panasonic DMR-EH65
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2007 kl. 00:03
Oprindeligt skrevet af Perfektionist Perfektionist skrev:

Selv har jeg ingen problemer med Kiss>recorder>TV forbindelsen. Signalet går endda over 2 recordere uden støj, dvs. Kiss>Pana EH65>Sony 710 (snart 870 )>TV.


Ok, ingen analog kopibeskyttelse så, hvis du kan optage. Hvis du vil være helt sikker sætter du Pana'en først, da den i hver fald respekterer CGMS-A og Macrovision (kopibeskyttelsen hænger basalt set på et enkelt if-then-else statement i recorderens firmware; software til capture kort på PCere glemmer of dette lille statement - I wonder why....).

Så er det sgu da direkte latterligt at Talibanmark blokerer for VCR udgangen.

Oprindeligt skrevet af Perfektionist Perfektionist skrev:


Det jeg mente med støj var en forbindelse som Kiss>TV>recorder, altså optage fra en scartudgang på TV. Jeg har ikke problemer med støj på mit "retursignal" fra TV, men på andre TV har jeg set støj, hvis f.eks. scartudgang /-indgang ikke er tilstrækkelig afskærmet.

Det er altid en dårlig ide at kable på denne måde... Dels kommer der kun et composite signal med mono lyd retur over SCART, dels er der ofte problemer med forstyrrelse af det i fovejen shitty signal.

Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
thun Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 27-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 90
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2007 kl. 06:39

Hvis jeg skal prøve at loope signalet rundt, så er jeg nødt til at købe en anden rfmodulator. Den jeg bruger nu er en vhs med en scart og ikke andet, så mulighederne er begrænset. Hvis det ikke virker så er det ærgeligt at investere i noget som jeg måske ikke kan bruge til noget.

Thun.

Til top
Perfektionist Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 325
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2007 kl. 07:27

Thun:

Det SKAL kunne virke, hvis du fører signalet fra via scart fra Kiss til recorder og derefter TV!!! Så fortvivl ikke! Det virker hos mig, blot ærgerligt at der kun er én brugbar udgang fra Kiss boksen.

JesperLund, ja nr. 2 løsning er ikke ideel! I øvrigt fuldstændig enig, at Talibanmark blokerer VCR udgangen virker helt forrykt, det er så en ringe trøst, at deres Kiss boks ikke virker , dermed mærker man jo problemet mindre. Siden jeg fik den i maj, har den gået i stå med regelmæssige mellemrum.

Thun: Fortvivl ikke helt - løsningen er principielt god, det er blot fejludbedring, som TDC ikke mestrer. Efter mine talrige opkald til deres hotline er det klart, at de ikke kender produktet særlig godt!

Perfektionist

Sony RDR-HXD 870, Sony RDR-HX910, Panasonic DMR-EH65
Til top
thun Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 27-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 90
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2007 kl. 17:10
Du har ret. fra kiss til vcr og til fjernsyn via scart in og scart out. vhs på av2 og vupti signal igennem til hele huset. Tak for hjælpen. 
Til top
sean2002 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 01-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 28
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2007 kl. 16:38

Hej

Har nu haft kiss boxen i 1½ månede kun opserveret den fryser 2 gange

1 gang i få sec. 2 gang forleden døde maskinen helt og skulle udskiftes

snakkede med support og den blev udskiftet fra dag til dag uden problemer

 

 

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu