recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TEAC WAP-5000
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTEAC WAP-5000

 Besvar Besvar Side  123 16>
Forfatter
Besked
Auri Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 27-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 374
Direkte link til dette indlæg Emne: TEAC WAP-5000
    Sendt: 06-Januar-2007 kl. 14:37

Hej

Er der nogle der har hørt om denne streamer. Den koster 289 Euro og har en remote med farveskærm og bluetoth.

Jeg vil bare høre om der er nogle der har set den til salg nogle steder?

MVh Auri

Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1044
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2007 kl. 14:17

Se. DET er en interessant streamer for mig.

http://it-review.net/index2.php?option=com_content&do_pd f=1&id=726

http://dspd.teac.de/index.php?id=106&L=1&tx_ttnews%5 Btt_news%5D=13&tx_ttnews%5BbackPid%5D=39&cHash=da2f6 02116

Den kan sgu udkonkurrere min SLA5520. Den har lige de to ekstrating jeg savner: 1) en skærm som kan vise coveret, 2) mobiliteten. Og så er den modsat Logitech Wireless DJ også UPnP/DNLA, så den burde også spille sammen med min NAS (og Twonky medie server). Meget interessant... ifølge link nr. 2 er den i handelen fra denne måned - spændende!

Tak for hintet. Nu må jeg lige nærstudere disse links!

kris

Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R
Til top
dreamstream Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 11-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 288
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2007 kl. 15:22

Ja den ser interesant ud. Det fremgår dog ikke hvilke formater den understøtter og med hvilken bitrate.

Prisen må nok forventes at blive lidt pebret, men hvis alternativet er squeezebox så har man da et par tusinde at gøre godt med. Og ikke uvæsentligt så sliper man for slimserver, det er nok værd at give lidt ekstra for.

Nå jeg er lige blevet klogere, så går det da den rigtige vej

På markedet i januar til en pris på 289€ = ca. 2168 kr

Den understøtter mp3, wma og wav.

http://www.hardwarejournal.de/mp3-player-teac-wap-5000.htm



Redigeret af dreamstream - 07-Januar-2007 kl. 15:33
Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1044
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2007 kl. 15:58

...og kommunikerer tilsyneladende med Twonky på min NAS (UPnP OG DNLA) - det kan Squeezeboxen som bekendt ikke (jeg ser bort fra de få ekstrem-nørder, som i et eller omfang har haft held til at få klemmeboksen til at kommunikere med en NAS). Jeg har mailet Twonky og spurgt dem om odds på, at WAP-5000 vil funke med Twonky - det BURDE virke pga. UPnP/DNLA...

Jeg mangler dog info om TEAC'ens radio-evner, for her må jeg rose SLA5520: Efter firmware updaten i december er SLA'en ekstrem radiovenlig og beviser med al tydelighed, at WIFI-radio er DAB'ens død. Enhver radio-URL spiller den sgu! Jeg har netop mailet TEAC (som åbenbart er tysk i Europa) ang. bitrates (formentlig op til 320),  radioevner, NAS-samspil og evt. dansk forhandler (måske Pixmania napper den?).

Nå, spændende om ikke TEAC-prisen falder kort efter den rammer markedet. Og Philips, Noxon, Pinnacle m.fl. kommer nok hurtigt med tilsvarende produkter, da det vitterlig mangler i markedet for streaming-produkter (altså til alle os som ikke gider mediecenter/tændt pc/tændt fjernsyn for rigtigt at nyde vores store musiksamling).

kris

PS: Ret skal være ret - som det fremgår af ReadyNAS-anmeldelsen af Hummelmose kan dén NAS - som den eneste - tale med klemmeboksen.



Redigeret af kris - 07-Januar-2007 kl. 18:27
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R
Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1044
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2007 kl. 19:21

Jeg mailede Twonky (Christian Gran) for at høre, om TEAC-dimmeren vil opdage Twonky - og det er der kommet dette positive svar på:

Looks nice - should work as it is DLNA compliant
 
Thanks
  Christian
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R
Til top
dreamstream Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 11-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 288
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2007 kl. 20:39

Det lyder jo rart. 

wav-format, er det iøvrigt ikke tabsfrit? Har læst meget godt om twonky, men kan den andet/mere end de mediaservere der allerede er installerede på f.eks synologi og qnap? Jeg vil ikke ud og give mellem 7000- 10000kr for en ny NAS. Så vil jeg hellere købe en komplet PC og lade den stå tændt

Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1044
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2007 kl. 20:58

Twonky er LYNHURTIG og EKSTREM RAM-effektiv. Når jeg smider en ny cd på min NAS og beder Twonky re-scanne mine 12000 sange, så er den nye cd fundet på min klient efter 30 sekunder. Det kunne tage op til 30 min. med den indbyggede Maxtor-server. Dertil kommer, at jeg kan skræddersy min musikstruktur præcis til mit behov.

NAS-producenternes egne, indbyggede medieservere er "take it or leave it" - de lader sig ikke justere. Så jeg har ikke et øjeblik fortrudt de 20 Euros Twonky kostede. Men 7.000-10.000 kr. ville jeg aldrig ofre på en NAS - men jeg er heller ikke audiofil og kræver den eneste NAS (ReadyNAS), der kan funke med Squeezebox. Mine 256 kbit/s lyder fremragende gennem min SLA5520 - og hvor er det skønt af være pc-uafhængig. Det spiller bare ALTID (+ min datter får nu også en klient, så hun har adgang til hele samlingen på NAS'en også - smart).

kris

Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3977
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2007 kl. 21:09
Som jeg skrev i min artikel. Så findes der "uofficielle" firmwares til mange forskellige NAS'er. Det er som sådan ikke SlimServer, der er problemet. Men mange NAS'er har ekstremt lidt hukommelse, og det gør det svært at afvikle MySQL og SlimServer uden ekstrem swap'en.

Twonky Vision er ikke uden evner. Og man kan da håbe på den nye TEAC giver os nogle fede faciliteter



Redigeret af hummelmose - 07-Januar-2007 kl. 21:44
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
Auri Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 27-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 374
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2007 kl. 21:54

Ja det lyder rigtig godt!

Fælleskøb kan jo altid være interessant på sådan én. spørgsmålet er om man kan vente på det!. er der nogle der er vidende om danske forhandlere? og hvornår i Januar den er på markedet??

 

MVh Auri

Til top
kfkv Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-August-2006
Sted: Fredericia
Status: Offline
Point: 191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2007 kl. 22:09

Også herfra skal der lyde en hyldest til Twonkyvision. Det fås ikke bedre. Foruden lovprisningen fra kris, kan den konfigureres lige præcis som man ønsker det.

------

Mvh Kasper

Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1044
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2007 kl. 08:17

Jeg har mailet diverse spørgsmål til TEAC (bitrate, radio, forhandlere, NAS-samspil) og formidler svarene videre her, så snart de foreligger. Fruen blev ikke glad, da hun opdagde, at endnu en dimmer pludselig var "yderst relevant" for min streaming-besættelse!

kris

PS: Ang. Twonkys RAM-effektivitet - serveren bruger bare en syvendedel af den ledige RAM på min MSS+ på at styre/overvåge mine ca. 12000 sange /60GB. Det synes jeg er ret godt skuldret. Og redigerer jeg et enkelt tag (det gør jeg tit), fanger serveren det med det samme (vi taler sekunder).



Redigeret af kris - 08-Januar-2007 kl. 08:20
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R
Til top
dreamstream Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 11-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 288
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2007 kl. 20:55

Tak for jeres Twonky svar. Twonky går fint på NSLU2 og det er vist efter sigende den billigste NAS tilgængelig. Jeg har fundet ud af den faktisk har samme specifikationer som Synologi  DS-101j på nær disktilslutningen som jo her er USB2 (Intel IXP420 @ 266MHz 32MB RAM), så skal jeg have en anden NAS bør jeg vel købe noget andet. Jeg overvejede QNAP TS-101 fordi det var den foretrukkende til slimserver, så kunne man altid sadle om til en "squeezer", hvis man følte behov derfor. Desværre kan slimserver ikke længere køre på QNAPen, så jeg har droppet alle planer om squeezeboxen. Det glæder mig, at der nu tilsyneladende er ved at komme alternativer og TEAC'en ser jo brændgodt ud: http://dspd.teac.de/fileadmin/redaktion/Bilder1/Bilder_neu/N EU_Pressefotos_010906/sound_systems/WAP-5000_13x18.jpg  

NOXON 2 understøtter nu også flere formater: http://entertainde.terratec.net/index.php?name=EZCMS&men u=3&page_id=3 og den kan som TEAC'en også tilslutttes USB-disk, hvilket er et stort plus syntes jeg. Den er blevet billig ca 1200kr tror jeg, men den er dælme også græm

Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 16>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu