recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TEAC WAP-5000
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTEAC WAP-5000

 Besvar Besvar Side  <1234 16>
Forfatter
Besked
dreamstream Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 11-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 288
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2007 kl. 12:30

På denne side står den faktisk til salg: http://dspd.teac.de/index.php?id=1449&L=1 

men når man trykker på "buy now" får man en lang næse. Jeg har netop skrevet en mail til TEAC, måske mest i håb om at de vil rykke ud med en dato. Det undrer mig dog meget uanset at der stadig ikke er nogle af de sædvanlige der har haft produktet til test. Det er yders usædvanligt syntes jeg.

Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1044
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2007 kl. 16:18

Jeg blev utålmodig og valgte at ringe til TEAC i Tyskland - det er tilsyneladende herfra firmaet styres i Europa. Og jeg fik lokket den foreløbige manual ud af dem (word-dokument). Jeg ville gerne uploade den her, men tror kun, man kan uploade billeder? Jeg har ikke nået at læse manualen!

TEAC regner nu med, at den er på markedet midt februar - stadig til 349 Euro. En mand derfra kontakter mig, når det sker - herunder oplyser hvordan en dansker får fingre i den! Pixmania bliver ikke en mulighed.

kris

Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R
Til top
dreamstream Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 11-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 288
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2007 kl. 17:49

Ja, jeg syntes egentlig også godt de kunne svare når man høfligt mailer dem. Den planlagte leveringstid er dog blevet rykket, foreløbigt, til midten af februar så mon ikke den først bliver tilgængelig engang i marts? Mht. brugermanualen kan du så udlede om det er en potentiel modstander til de eksisterende produkter?

 

mvh

dreamsteram

Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1044
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2007 kl. 18:56

Manualen dribler desværre udenom præcis de ting, jeg gerne vil ha' sikkerhed for/viden om - så jeg har fluks svaret min TEAC-kontakt med nedenstående (rart at have en direkte kontakt frem for en anonym mailboks):

Hi again,

A few extra questions (I don't believe I see the answers in the manual):

1. What is the kbit/s maximum for WMA and MP3 files? 320 kbit/s or even higher...? (This info ought to be in the manual - it's very important when it comes to audio streaming)

2. Does the radio feature support WMA streaming - for instance Danish radio stations like http://www.dr.dk/netradio/Metafiler/asx/dr_p3_128.asx

3. Will the product detect TwonkyVision's UPnP/DNLA media server? The WAP-5000's UPnP/DNLA ability suggests it should!

4. And will WAP-5000 detect the Twonky media server if it is located on a Network Attached Storage (NAS) as well - I guess so but what do your "tech department" think...?

Best regards....



Redigeret af kris - 16-Januar-2007 kl. 20:31
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R
Til top
dreamstream Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 11-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 288
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2007 kl. 19:36

Hej igen

Ja Kris, det er jo sagens kerne! Jeg finder det dog lidt underligt, som du, at bitraten ikke er nævnt, den er jo ikke helt ligegyldigt for et audioprodukt til 2000 kr. 

Jeg har jo netop bestilt en NAS, så jeg tvivler faktisk på at jeg kan vente til tidligst februar. Jeg kunne godt fristes til at købe en NOXON 2, til at begynde med og så se hvad de forskellige test siger om TEAC'en. Jeg finder det dog stadig besynderligt at ingen endnu har haft den til test. Jeg syntes alt tyder på at TEAC slet ikke er så langt med udviklingen som de har proklameret, desværre for jeg hader at vente.

Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3977
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2007 kl. 19:39
Oprindeligt skrevet af dreamstream dreamstream skrev:

Hej igen

Ja Kris, det er jo sagens kerne! Jeg finder det dog lidt underligt, som du, at bitraten ikke er nævnt, den er jo ikke helt ligegyldigt for et audioprodukt til 2000 kr. 

Jeg har jo netop bestilt en NAS, så jeg tvivler faktisk på at jeg kan vente til tidligst februar. Jeg kunne godt fristes til at købe en NOXON 2, til at begynde med og så se hvad de forskellige test siger om TEAC'en. Jeg finder det dog stadig besynderligt at ingen endnu har haft den til test. Jeg syntes alt tyder på at TEAC slet ikke er så langt med udviklingen som de har proklameret, desværre for jeg hader at vente.



Hvad for en NAS har du købt ?
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
dreamstream Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 11-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 288
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2007 kl. 19:56

Hej Hummelmose

Jeg har bestilt en QNAP TS-201 i tyskland.

Jeg har læst, din udemærkede artikkel om Infranten, men den ligger udenfor min tegnebogs rækkevide pt. Det jeg godt kan lide Infranten for er at den kan vokse med opgaverne (mere ram, større/flere diske) De ting kommer mange måske til at mangle om nogle år, hvor flere muligheder åbner sig på NAS'erne. Jeg mener dog QNAP'en ligger midt i vandet og er et godt køb til pengene. Rimelig hurtig processor og 128Mb ram plus en helt ny firmware, med et væld af lækre faciliteter. Prismæssigt ligger den lidt over Synology 106, men 106 har samme processor som min Linksys NSLU2. Ikke forstået sådan at det er nogen langsom processor, men når jeg nu skulle købe noget andet, så skulle det også være noget andet og der mener jeg QNAPen trækker det længste strå. I særdeleshed med den nye firmware der ikke lader meget tilbage at ønske.

mvh

dreamstream

Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3977
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2007 kl. 20:06
ReadyNAS'en var også uden for min.

Jeg har brugt meget tid på at analysere NAS'er, og man skal op på 6.000 USD + harddiske, for at få noget der bare smager af fugl, hvis der skal fart på den, og det er lidt over mit stue budget.

Jeg tror jeg springer på MS Home Server NAS'en når den kommer
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
dreamstream Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 11-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 288
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2007 kl. 20:22

Ahh, de kunne nu godt have foræret dig en eller givet en god rabat. Den var jo brugt da du leverede den tilbage

Jeg troede faktisk du havde købt/fået en

Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3977
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2007 kl. 20:24
Oprindeligt skrevet af dreamstream dreamstream skrev:

Ahh, de kunne nu godt have foræret dig en eller givet en god rabat. Den var jo brugt da du leverede den tilbage

Jeg troede faktisk du havde købt/fået en



De gav mig såmænd også et godt tilbud, men jeg tror jeg ser tiden lidt an.
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1044
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2007 kl. 20:29

128 MB ram på Qnap'en er ret imponerende. Mine 32 MB ram på MSS+'eren fungerer rigtigt godt (heraf suger ram-økonomiske Twonky blot 3 MB til håndtering af 60 GB sange (12000 sange)). Ergo: Med 128 MB ram er man mildest talt godt kørende (dobbelt så meget som Buffalo Linkstation). Synes jeg. Tillykke med det!

Angående klienten: Noxon 2 er helt sikkert fremragende - og den kan jo modsat min ellers udmærkede SLA5520 styres direkte på dimsen, ligesom der kan tilsluttes enheder direkte. Hvis jeg skulle ha' en klient NU, ville jeg nok vælge den. Men efter at ha' haft SLA'en en otte måneders tid savner jeg sgu cover-gengivelsen og mobiliteten, som TEAC'en jo leverer... men jeg forstår din utålmodighed.

I øvrigt: Når først du har musikken placeret på NAS'en, og setup'et funker, forstår du ikke, du kunne leve med pc-lagret musik!

kris

Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R
Til top
dreamstream Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 11-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 288
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2007 kl. 20:45

Hummelmose: Jeg tror, ligesom dig, det er klogt at vente. Jeg kunne bare ikke længere

Kris: Ja jeg ved ikke rigtigt om noxon'en er et godt valg, men den er billig og kan give mig et fingerpeg om streaming er noget jeg vil blive ved med alternativt opgradere til squeezebox eller Teac. QNAP'en kan faktisk, omend besværligt håndtere slimserver 6.5, men der kommer nok snart en slimserver 6.6 og så er det sikkert forbi. Twonky har facineret mig fordi den ikke stiller de store systemkrav og den performer rigtigt godt og giver mulighed for playlists og meget andet samtidigt vidste jeg den var integreret i QNAP'en hvilket på godt og ondt giver mulighed for nemt at udnytte hele spektret af twonky. Selvfølgelig kunne jeg blot have installeret twonky på min NSLU2 eller på min dreambox, men jeg mener nu at have åbnet flest muligt døre for et relativt lille beløb med QNAP'en

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 16>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu