recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Technicolor routers LAN porte
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Technicolor routers LAN porte

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
bas Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Januar-2010
Status: Offline
Point: 297
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2023 kl. 08:37
Jeg ved det ikke endnu.
Jeg prøver nok lige at nulstille hhv. Sonos og TV-boksen senere i dag.
Hvis det ikke ændrer noget, må jeg bare fortsat have netværk switchen
imellem routeren hhv. Sonos og TV-boksen.
Det er også fint nok i så fald, det undrer mig bare, at det ikke umiddelbart virker uden.  
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1067
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pfugl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2023 kl. 09:38
Du har endnu ikke fortalt hvilken switch vi snakker om.?
/Peter
Til top
bas Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Januar-2010
Status: Offline
Point: 297
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2023 kl. 10:04
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2023 kl. 12:56
Oprindeligt skrevet af Henrik_45 Henrik_45 skrev:

Der er nogle udbydere der låser nogle af LAN portene i routeren til specielle formål.
Når du har switchen koblet på er det så ligegyldig hvilken LAN port du bruger til forbindelsen imellem routeren og switchen?
Eller er det "kun" port 1 der virker?

Se, det er nemlig et rigtigt godt spørgsmål…….


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
bas Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Januar-2010
Status: Offline
Point: 297
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2023 kl. 13:20
I begyndelsen var min teori også, at det kun var port 1 på routeren der virkede med switchen, men jeg har testet switchen med alle routerens 4 porte, og de virker alle 4 helt fint, når switchen er sat på.
Til top
bas Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Januar-2010
Status: Offline
Point: 297
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2023 kl. 16:00
Jeg har lige nulstillet Sonos højttaleren, men det har ikke ændret noget. Netværk switchen skal være imellem for at det virker.
Når jeg forbinder Sonos højttaleren direkte til routerens LAN porte, er det kun den grønne diode der lyser/blinker ved LAN portene. Der er slet ikke aktivitet ved den orange diode.
Dette gælder kun når det er Sonos jeg forbinder direkte til routerens LAN porte.
Til top
bas Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Januar-2010
Status: Offline
Point: 297
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2023 kl. 16:39
Noget jeg i øvrigt slet ikke forstår er, at det kun virker, når alle 4 LAN-enheder (PC, NAS, TV-boks og Sonos højttaler) er forbundet via netværk switchen.

Jeg har lige prøvet at forbinde PC og NAS direkte til routeren og forbundet TV-boks og Sonos højttaler via netværk switchen. Med denne kombination forsvinder forbindelsen fuldstændigt igen.

Altså: 
Når jeg forbinder Alle 4 LAN-enheder (PC, NAS, TV-boks og Sonos højttaler) via netværk switchen,
virker forbindelsen til alle enheder, som den skal.

Jeg synes det er meget mystisk.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2023 kl. 17:49
Hvilken ip adresse får din pc, når den er forbundet til henholdsvis lan1, lan2, lan3 og lan4?
Den samme eller fire forskellige?

Klaus


Redigeret af KlausDM - 24-Maj-2023 kl. 17:50
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Henrik_45 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Januar-2008
Sted: Aalborg, DK
Status: Offline
Point: 378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik_45 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2023 kl. 17:56
Har du prøvet at åbne en webbrowser og taste  http://192.168.0.1 ind?
Måske skal du bruge  http://192.168.1.1 alt efter hvad din udbyder sætter op
Så skulle routerens login skærm blive loaded.
Login med "admin" bruger og hvis du ikke har lavet et password endnu, er passwordet nok "admin" eller ikke noget. Kig eventuelt i dokumentationen du fik med routeren
Prøv så at tjekke om enhederne bliver tildelt forskellige IP adresser alt efter om du bruger switch eller ej.



Redigeret af Henrik_45 - 24-Maj-2023 kl. 17:57
Til top
bas Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Januar-2010
Status: Offline
Point: 297
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2023 kl. 20:09
Mange tak for jeres kommentarer.
Jeg prøver at få kigget på det i morgen. 
Til top
sd Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2012
Status: Offline
Point: 273
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2023 kl. 12:43
Det lyder virkelig mærkligt. Har du mulighed for at prøve et andet sæt kabler? Det kunne jo  være et kabel der var defekt, eller måske krydset. Eller har du mulighed for at opkoble over wifi?

Redigeret af sd - 25-Maj-2023 kl. 12:47
Powered by beer and chips
Til top
warcaos Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 17-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 42
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér warcaos Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2023 kl. 15:31
Jeg har i forbindelse med mit arbejde prøvet noget lignende med printere! på Visse stik ville de slet ikke connnecte til vores krydsfelt, mens de på andre godt ville. 
Men hvor alle terminaler(læs: pc) gerne ville connecte til alle porte.

svjh har vi stadig ikke fundet ud af hvad problemet er, kun at det forsvinder hvis vi sætter en dummy-switch mellem enhed og krydsfelt. 

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu