recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Telmore Musik, Er det noget værd?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Telmore Musik, Er det noget værd?

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
iVinther Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-Oktober-2010
Status: Offline
Point: 111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér iVinther Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Telmore Musik, Er det noget værd?
    Sendt: 19-Februar-2015 kl. 14:06
Hej,

Jeg står overfor at skulle finde et telefonabb. og mine krav er godt med data, 4G, godt netværk og musik streaming inkluderet. 

De 2 pakker jeg har fundet interessante er:

Bibob 10/10 med Wimp til 149 DKK
Telmore 10/20 med Telmore Musik, HBO Nordic, CMore, etc. til 249 DKK

Jeg vil egentlig gerne have alle ekstra pakkerne som er med i Telmore abb. også især HBO, Politiken, TV2 Play og Euroman tiltaler mig. Jeg er bare usikker på om Telmore Musik er ok i forhold til Wimp som jeg tidligere har haft (og var udemærket tilfreds med). 

Jeg læste et sted af Telmore har ca. 1M sange, mens WIMP har ca. 23M sange. Jeg vil gerne høre folks erfaringer omkring musik udvalget, er det stort og bredt nok til at dække folks behov? Derudover vil jeg gerne høre om erfaringer med deres iOS app og med integration med SONOS?

Så opsummeret kort. Hvad er folks erfaringer med:
  1. Telmore/TDC's 4G netværk vs. Telenors
  2. Telmore Musik udvalg/katalog (brede)
  3. Streamings/lyd kvalitet
  4. iOS app
  5. SONOS integration
Tak!


Redigeret af iVinther - 19-Februar-2015 kl. 14:37
Til top
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-December-2004
Status: Offline
Point: 2089
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mufcdk1974 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2015 kl. 14:16
Telmore har ikke Sonos integration i modsætning til de tilsvarende TDC musik tjenester som Yousee Play Musik og TDC Play musik.

Så vidt jeg ved er de 3 tjenester ens mht. udvalg, men kan tage fejl. Har selv Yousee Play Musik og dækker familiens behov. Udvalget er stort og kvaliteten er udmærket.
Film samling(Opdateret den 26/11-09)
Til top
Larxox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1025
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Larxox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2015 kl. 14:49
Telmore Musik understøtter Sonos iflg. den mail jeg fik fra dem i sidste uge...
Har dog ikke testet det endnu
Til top
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-December-2004
Status: Offline
Point: 2089
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mufcdk1974 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2015 kl. 14:56
Oprindeligt skrevet af Larxox Larxox skrev:

Telmore Musik understøtter Sonos iflg. den mail jeg fik fra dem i sidste uge...
Har dog ikke testet det endnu


Telmore er ikke at finde under apps i Sonos kontrolleren.
Film samling(Opdateret den 26/11-09)
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2015 kl. 14:59
Er det ikke bare TDC app der skal bruges
Til top
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-December-2004
Status: Offline
Point: 2089
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mufcdk1974 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2015 kl. 15:01
Kan se Telmore Musik er i beta og skal findes under Sonos Labs
Film samling(Opdateret den 26/11-09)
Til top
meta Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-September-2007
Sted: 5300 Kerteminde
Status: Offline
Point: 1564
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér meta Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2015 kl. 15:37
Er med på en lytter mht udvalget af musik på Telmore Play :)
+ 70 positive handler!
Til top
Dorf Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 663
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dorf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2015 kl. 16:17
Jeg har begge, og umiddelbart er udvalget det samme men det er svært at sige.
Til top
Flmr77 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Februar-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flmr77 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2015 kl. 16:59

Synes en vigtig pointe i forbindelse med, om du skal vælge det ene eller andet abonnement, er at Telmore så vidt vides stadig kører med en 48 Kbit/s dolby pulse kvalitet, hvor TDC for længe siden efterhånden opgraderede deres streaming til 192 Kbit/s

 
Ville selv tjekke op på om det er ændret til det bedre, hvis jeg skulle vælge.
 
 
Til top
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-December-2004
Status: Offline
Point: 2089
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mufcdk1974 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2015 kl. 17:13
Oprindeligt skrevet af meta meta skrev:

Er med på en lytter mht udvalget af musik på Telmore Play :)


Telmore siger selv udvalget er ca. 20 mill.
Film samling(Opdateret den 26/11-09)
Til top
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-December-2004
Status: Offline
Point: 2089
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mufcdk1974 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2015 kl. 17:14
Oprindeligt skrevet af Flmr77 Flmr77 skrev:

Synes en vigtig pointe i forbindelse med, om du skal vælge det ene eller andet abonnement, er at Telmore så vidt vides stadig kører med en 48 Kbit/s dolby pulse kvalitet, hvor TDC for længe siden efterhånden opgraderede deres streaming til 192 Kbit/s

 
Ville selv tjekke op på om det er ændret til det bedre, hvis jeg skulle vælge.
 
 


Hvilken lydkvalitet har TELMORE Musik på SONOS?

 
Lydkvaliteten på TELMORE Musik via SONOS er 320 kbit/s AAC Dolby Pulse, baseret på lossless kildefiler for optimal lydoplevelse. Samme høje lydkvalitet som på TELMORE Musik web.

Hvilken bitrate streames musik i?
Musik bliver via app streamet i 192 Kbit/s i Dolby Pulse Encoding. På pc/mac er bitraten 320 Kbit/s.


Redigeret af mufcdk1974 - 19-Februar-2015 kl. 17:16
Film samling(Opdateret den 26/11-09)
Til top
Dorf Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 663
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dorf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2015 kl. 17:20
Og valget mellem 48 og 192 Kbits via deres mobil app så er det vel det samme some Yousee musik. Mon ikke det er samme produkt bare med forskellige navne.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu