recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Test: LCD-tv mod plasma
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTest: LCD-tv mod plasma

 Besvar Besvar Side  123 26>
Forfatter
Besked
como Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-April-2006
Status: Offline
Point: 163
Direkte link til dette indlæg Emne: Test: LCD-tv mod plasma
    Sendt: 10-November-2006 kl. 11:18

Så er der kommet en ny test i pc world.

se den her: http://www.pcworld.dk/art/8151?page=1

Til top
Joho Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: 2100, Denmark
Status: Offline
Point: 272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2006 kl. 11:22

 

Ja, der er allerede et link til den i denne tråd i går

Med god hilsen

John
Til top
Ulrikwich Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 967
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2006 kl. 11:22
Tydeligvis en mand som ikke har været i stand til at kalibrere tv ordentligt.

Og når han taler om HD er det jo tydeligt at han ikke har overvejet at der er andre udbydere i DK end TDC

Useriøst er alt hvad jeg har at sige
Til top
Decap_dk Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 175
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2006 kl. 11:50
tænkte det allerede da jeg læste testen, og tænkte på dette forum. Nu går alle plasma-folkene da fuldstændigt amok! og kommer med alle mulige åndsvage undskyldninger for hvad der er galt med denne test! og hvorfor den ikke kan bruges til noget som helst...

Redigeret af Decap_dk - 10-November-2006 kl. 11:51
Til top
Pokerface Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1357
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2006 kl. 12:03
He he, jeg havde samme tanke, men tænkte ikke højt, hvilket du så gjorde.   
Mvh. Frede.



[COLOR=BLUE]TV: "Pana" TH-37PX70

Afspiller: "Pana" DMP-BD80
Til top
Decap_dk Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 175
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2006 kl. 12:05
ja og nu bliver jeg sikkert også rykket rundt...
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2006 kl. 12:11

Ja - reaktionerne indtil nu har været fra plasma brugere som selvfølgelig alle har meninger om useriøsitet, tåbeligt osv.

Jeg syntes det er patetiskt at man ikke blot kan acceptere muligheden af at der måske findes nogen på denne jord der mener noget andet end at Pio eller Pana plasma er det eneste saliggørende.

Jeg kan ikke se nogen grund til at skulle rakke ned på hverken testen, testeren eller TDC HD. Testeren udtrykker blot sin mening som han opfatter det, det har han vel lov til selvom den ikke harmonerer med den gængse plasma dyrkelse der findes herinde.

At der bruges TDC HD til test istedetfor andre udbydere har da intet med sagen at gøre. Skulle skærmene opføre sig anderledes fordi man valgte HD fra en anden udbyder end TDC til testen ?  Eller skal man så omvendt konkludere at TDC HD er for dårligt til en Pio plasma ? Sikke noget vrøvl.

Seriøsitet, kalibrering, HD udbyder og hvad der ellers måtte bruges af undskyldninger for "resultatet" er ligegyldige - detsamme er selve resultatet - det handler jo ikke om nogen endelig videnskabelig konklusion, men blot om den opfattelse/holdning/mening dette konkrete testpanel er nået frem til.

Så kan man være uenig eller enig som det passer en - men jeg kan ikke forstå hvorfor man behøver føle sig kaldet til at rakke ned på det hele, blot fordi man er uenig.

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
nextgeneration Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 16-September-2006
Status: Offline
Point: 1052
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2006 kl. 12:18
Et par glade gutter der sætter 5 LCD op mod et enkelt  plasma - flot flot test 

Plasmaen får bank fordi den ikke kan vise sort og gråtoner, og så glemmer de resten.

Ærgeligt at de ikke valge både 4270 og 42PV600.

De skriver i skemaet at de 2 sidste ikke er sammenlignet direkte med de andre LCD TV, jammen hvad er det så de vil i denne " LCD kontra Plasma" ?




Redigeret af nextgeneration - 10-November-2006 kl. 12:20
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2006 kl. 13:04

syntes da ikke plasmaen får bank - der skrives jo flotte ting om billedkvaliteten på Pio'en - men resultatet er jo en subjektiv bedømmelse hvor andre faktorer også er med, og udtrykker blot disse "glade gutters" opfattelse. Dem kan der jo findes mange af, så tag det ikke for mere end det er.

 

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Decap_dk Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 175
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2006 kl. 13:23
ja jeg synes da heller ikke at plasmaen får bank som sådan - eller at de siger det er et dårligt produkt. De fremhæver det som altid bliver SKAMROST ved plasma, nemlig dets gode egenskaber ved gengivelse af farver.

At de så også kommenterer på plasmaens ulemper, som fx at billedet flimre - det ser jeg jo altså ikke noget i vejen for. Plasma-teknologien er jo ikke SUVÆREN og uden fejl/mangler. og det er jo bare det de OGSÅ kommenterer på.

Jeg synes også det er lidt langt ude at man afskriver PC Worlds anmeldelse pga. navnet på magasinet, nemlig PC. Hvis et navn er en angivelse af hvilke områder man må berøre, så er man da for langt ude!

Så kan vi jo pludseligt ikke regne med hvad TAPE connection anbefaler længere - fordi de kun (ifølge navnet) har forstand på BÅND (optagere/afspillere).

Men nej jeg synes også der er mangler i testen - fx kunne det da have været sjovt at se panasonics bud også. Synes også det er lidt dårligt at kalde den for plasma vs lcd, når man kun tester ét plasma...
Til top
Mollerup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 566
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2006 kl. 13:29

Et pc blads force er nok ikke at de er gode til at teste TV og det at de siger at plasma er dårliger til sort en LCD siger vel alt om testen, det er vel en kendt plasma force at de er bedre til at gengive sort.



Redigeret af Mollerup - 10-November-2006 kl. 13:41
Til top
Decap_dk Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 175
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2006 kl. 13:33
hvad nu hvis de har fået en hi-fi entusiast til at lave anmeldelsen og kigge på fjernsynene? er det så stadig usagligt?

og ja det er en force som plasma har MULIGHED for at opfylde! ikke noget som sker pr. automatik bare fordi man bruger plasma...
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 26>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu