recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TH-42PX70 minianmeldelse
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTH-42PX70 minianmeldelse

 Besvar Besvar Side  <1234 20>
Forfatter
Besked
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 3195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2007 kl. 11:20
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:


Inde på panasonic hjemmeside kan du oploade et billede af din egen stue. Derefter kan du vælge forskellige TV, hvorefter der bliver lavet et nyt billede af netop din stue med det valgte tv.
Har du et dir. link?
mvh Christian
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9332
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2007 kl. 11:23

Oprindeligt skrevet af cnn3 cnn3 skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:


Inde på panasonic hjemmeside kan du oploade et billede af din egen stue. Derefter kan du vælge forskellige TV, hvorefter der bliver lavet et nyt billede af netop din stue med det valgte tv.
Har du et dir. link?

check denne tråd 

Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2007 kl. 11:28

Fin anmeldelse!!

Men.. Varm billedeindstilling... gør jeg det på mit PV60 så syner den hvide, at fremstå lidt gul-lunken, som en hvid nikotinvæg... ?

Til top
Nicoleif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 987
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2007 kl. 12:06
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Har nu leget med mit nye TH-42PX70 en hel aften så nu er det vel tid til nogle indledende kommentarer

Designet er fænomenalt - det er virkelig en nydelse at kigge på denne skærm, selv når den er slukket. Det sorte kabinet med sin fine slanke pianolak ramme der omkranser selve skærmen, og det lille "sving" der er i bunden af kabinettet er lige i øjet. Rammen er perfekt dimensioneret i forhold til skærmen, ikke for bred og ikke for slank, og det samme er størrelsen af bunden, så skærmen altid giver indtryk af perfekte dimensioner i forhold 16:9 formatet. Her er ingen påhængte højttalere i siden der får den til at se for bred ud, eller en dominerende højttalerkasse i bunden der får den til at se tung ud.

Anvendelsen af pianolak på rammen kombineret med det sorte kabinet hvor nuancen er flot afstemt med pianolakken giver det der dyre look uden en voldsomt overdrevet bling bling effekt. Panasonic har her overgået sig selv, og mange andre, og leverer her et design i absolut topklasse. Det gøres efter min mening ikke bedre idag - af nogen.

Den medfølgende rombefod passer ligeledes flot i designet, så skærmen gør sig godt uanset om den hænges op på væggen eller man benytter foden.

Fjernbetjeningen er såvidt jeg ved den samme som benyttes på tidligere PV60 modeller, men selvfølgelig nu i sort så den passer i designet. Fjernbetjeningen er i kraftig plast men føles tung og solid og ligger godt i hånden med sine afrundede kanter. Betjeningen er nem, med et godt lay-out hvor de mest benyttede funktioner ligger lige for, samt store bløde knapper der altid er behagelige at trykke på. Respons og retningsbestemmelse er rigtig god. Skærmen reagerer prompte på kommandoer, kanalskift er hurtige (under ½ sekund) og al betjening føles i det hele taget rigtig godt.

Lyden fra de indbyggede højttalere er overraskende god - en fin klar diskant, en mellemtone der gengiver stemmer tydeligt, og en bund med en nogenlunde fylde uden at lyde anstrengt. Til en god actionfilm bør man naturligvis altid bruge sit gode surround anlæg, men til hverdags brug eller for de der ikke lige har fået anskaffet sig surround anlægget endnu - er lyden i Panasonicen klart godkendt. Den virker aldrig dåset eller generende.

Billedet er et kapitel for sig selv. Jeg sidder 3 meter fra skærmen og på denne afstand er størrelsen helt perfekt i forhold til denne 42" skærm. Skærmen er stor nok til på denne afstand at give en god "biograffornemmelse" uden at være så stor at billedkvaliteten lider (på denne skærm). Da skærmen er helt ny har jeg endnu ikke kalibreret den - venter med kalibrering til indkøringsperioden er overstået - men selv out of the box leverer skærmen et super billede, dog tilrådes et par små justeringer.

Skærmen har 3 "indstillinger" for billede, dynamisk, normal og cinema. Dynamisk og normal er out of the box justeret til alt for voldsom kontrast, så start med at skrue disse ned til ihvertfald 50% og sæt farvetemperatur til "varm". Cinema indstillingen har som default alting på 50%, også her anbefales farvetemperatur "varm".

Billedindstillinger kan iøvrigt sættes individuelt for alle typer indgange, ligesom alle indgange kan navngives enten med en af flere faste valgmuligheder, eller med en tekst man selv angiver.

Den analoge tuner er ganske god, billedet fremstår rimeligt støjfrit selv med mit halvdårlige kabel tv signal. Når man vælger den analoge tuner, findes et 3d Comb filter der er beregnet til at fjerne analog billedstøj, jeg kunne ikke se nogen forskel i analog billedstøj uanset om det var aktiveret eller ej, men istedet var der en tendens til at filteret skabte en smule ghosting når det var aktiveret, så min anbefaling er at slå det fra. Jeg havde ikke mulighed for at teste DVB-T tuneren, da jeg kun har kabeltv og ingen antenne jeg lige kunne smide på.

DVD og HD-kilder (testet med 720p/1080i/1080p) gengives ovebevisende flot. Jeg oplever ingen skaleringsproblemer. Farvetemperatur virker, uden jeg har mulighed for at kunne måle det, til at være meget tæt på de ønskelige 6500k og farver og gråtoner gengives yderst naturligt. Sotniveau er overbevisende og alligevel gengives alle de finere nuancer i bunden af gråtoneskalaen flot. Der er en fin dynamik og dybde i billedet med flotte gradueringer - jeg oplevede ingen tendenser til "purple snakes" eller posterization - heller ikke med "purple snakes v2 testklippet" - alt i alt et overbevisende billede med nærvær og en følelse af at man kommer helt ind i filmen.

Jeg vil vende tilbage med mere uddybelse af billedkvaliteten efterhånden som indkøringsfasen er nået og jeg får leget lidt med kalibrering, men selv nu er billedkvaliteten i absolut top.

Her er lige et par hurtige fotos - som slet ikke med fulde kan gengive kvaliteten af skærmen - men de skal lige med alligevel.

 

Har du anvendt en Burn-in dvd?

Til top
emaguina Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-April-2006
Status: Offline
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2007 kl. 12:12

Er der nogen der har set PV60 og PX70 ved siden af hinanden? Evt haft/har begge fjernsyn?

Har læst i nogle forums (bl.a avforums.com) at nogle mener at billed kvaliteten er dårliger på px70 end pv60. Flere afviser dog dette og siger at billed kvaliteten er meget tæt på pio 427.

Endnu en der overvejer køb at dette tv (px70) såfremt en godkendelse kan fremskaffes hos Indenrigs/Finansministren

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2007 kl. 12:13

#Martin

Så vælger du bare indstillingen normal istedet 

Jeg har leget lidt mere med kalibrering, blot for at teste, men inden jeg for alvor vil begynde at bruge disse syntes jeg at for eks. DVD/HD kilder er Cinema, med farvetemperatur warm en fin afbalanceret indkørings indstilling.

Optimale indstillinger ser efter mine indledende kalibreringer ud til at være noget der ligner dette.

Kontrast ca. 40%
Lys 27 trin tilbage fra max
Skarphed 1 trin op fra minimum
Farvetemperatur normal-varm (varierer lidt afhængig af kilde)

men som sagt - jeg skal nok vende tilbage med mere når jeg nærmer mig indkøringsperiodens afslutning og bliver færdig med kalibrering



Redigeret af spawn - 26-Marts-2007 kl. 12:14
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Steen2000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 632
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2007 kl. 12:31
Oprindeligt skrevet af emaguina emaguina skrev:

Er der nogen der har set PV60 og PX70 ved siden af hinanden? Evt haft/har begge fjernsyn?

Har læst i nogle forums (bl.a avforums.com) at nogle mener at billed kvaliteten er dårliger på px70 end pv60. Flere afviser dog dette og siger at billed kvaliteten er meget tæt på pio 427.

Endnu en der overvejer køb at dette tv (px70) såfremt en godkendelse kan fremskaffes hos Indenrigs/Finansministren

Men det er da også helt vildt sandsynligt at de skulle release noget i dårligere kvalitet . Sikkert nogle PV60 ejere der har købt for nyligt der lige skal overbevise sig selv i at deres mangel på tålmodighed var en god egenskab ..........

Til top
emaguina Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-April-2006
Status: Offline
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2007 kl. 12:35
HE HE du har sikkert ret
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12246
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2007 kl. 13:05
Oprindeligt skrevet af Steen2000 Steen2000 skrev:

Men det er da også helt vildt sandsynligt at de skulle release noget i dårligere kvalitet . Sikkert nogle PV60 ejere der har købt for nyligt der lige skal overbevise sig selv i at deres mangel på tålmodighed var en god egenskab ..........


Min PX60 har med garanti pænere billeder end jeres PX70ere, men min er jo også ISF-kalibreret
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2007 kl. 13:20
Oprindeligt skrevet af Steen2000 Steen2000 skrev:

Oprindeligt skrevet af emaguina emaguina skrev:

Er der nogen der har set PV60 og PX70 ved siden af hinanden? Evt haft/har begge fjernsyn?

Har læst i nogle forums (bl.a avforums.com) at nogle mener at billed kvaliteten er dårliger på px70 end pv60. Flere afviser dog dette og siger at billed kvaliteten er meget tæt på pio 427.

Endnu en der overvejer køb at dette tv (px70) såfremt en godkendelse kan fremskaffes hos Indenrigs/Finansministren

Men det er da også helt vildt sandsynligt at de skulle release noget i dårligere kvalitet . Sikkert nogle PV60 ejere der har købt for nyligt der lige skal overbevise sig selv i at deres mangel på tålmodighed var en god egenskab ..........

Rent faktisk er det ikke brugere på AV forums der mener dette, men nogle brugere på et polsk forum der har kommenteret dette og bl.a. har postet et par sammenlignende fotos med pio 427 der ser temmelig manipulerede ud - ihvertfald ligner billedet fra PX70 overhovedet ikke det billede jeg har på mit PX70, og billedet på Pio'en har overstyret sharpness med en del edgeenhancement og andre unoder til følge. Concensus på AV forums er at PX70 er bedre og det er falske rygter startet af enten forhandlere med PV60 på lager der gerne vil sælge de sidste eller "misundelige" Pio 427 ejere der vil plante lidt malurt.  På det omtalte polske forum er der dog en bruger som har både PV60, PV70 og Pio 427 der mener at PQ på PV70 er bedre end både PV60 og Pio 427

Den fulde review er ivørigt oppe på HDTVtest

http://www.hdtvtest.co.uk/Panasonic-TH42PX70/

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
emaguina Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-April-2006
Status: Offline
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2007 kl. 13:36

Tak Spawn

Nu mangler Indenrigs/Finansministren clearing bare. Dog ligger der nyt tag og bryllup i samme indbakke.

Venter på at TC får det på lager og ser prisen.

 

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15692
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2007 kl. 13:52

Oprindeligt skrevet af emaguina emaguina skrev:

Nu mangler Indenrigs/Finansministren clearing bare. Dog ligger der nyt tag og bryllup i samme indbakke.

Bryllupsgave?

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 20>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu