recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - T-Hansen problemer  
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketT-Hansen problemer  

 Besvar Besvar Side  <1234 6>
Forfatter
Besked
Exxtreme Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-Oktober-2006
Sted: Skagen
Status: Offline
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2010 kl. 15:06
Hvem monterede de nye fælge som du købte hos T-Hansen?
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2010 kl. 15:11
Oprindeligt skrevet af Ashihara Ashihara skrev:

...om ikke andet, så kunne du have taget dem under den 14 dages returret du har som forbruger
 
Nej! Man har som forbruger ikke automatisk 14 dages returret. Det gælder kun ved internet salg!
Eller hvis en virksomhed skilter med returret. Det er ikke et krav, men en service fra de butikker som tilbyder dette.
 
M.v.h.
Til top
slettet.18124 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 13-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 781
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2010 kl. 15:24
Oprindeligt skrevet af DrageMester DrageMester skrev:

Oprindeligt skrevet af Jan.Larsen Jan.Larsen skrev:

Har du læst min opdateret forklaring, hvis ikke, så prøv lige det.Wink


Jeg havde ikke læst din seneste uddybning, men det har jeg så nu.

Det ændrer ikke ved min opfattelse, at du selv bærer et ansvar for indenfor rimelig tid at checke, at du har købt det rigtige produkt, og der synes jeg du har trukket den så længe, at det ikke er rimeligt at sige at det er T-Hansens skyld.

Så må du håbe du aldrig kommer ud for at du opdager en graverne fejl ved en ting du har købt og som du umiddelbart ikke kan opdage.Clap Men igen du forstår hvis ikke helt hvad en pasningsgarantien er, så læs nedestående.

Og som nævnt (igen) købeloven siger man har 2 Måneder til at melde en fejl EFTER den er opdaget, og den tidsfrist har jeg overholdt, og vi fandt yderlige en fejl, ergo opfylder pasningsgarantien ikke sit formål, det er en garanti for at det passer til min bil, problemet er IKKE hvornår fejlen bliver opdaget efter et køb, men at fristen er overholdt, hvilket den KLART er, det er T-Hansens problem, DE har givet pasningsgarantien.

Hvis man køber en bærbare pc og opdager efter 8 mdr. at den fejler noget indeni, så er det nøjagtig det samme, så kan man ikke komme og sige at det burde du have vist, den holder ikke.

Jeg mener det var T-Hansen der satte dem på, men det er sådan set ligegyldig, for jeg står stadig med pasningsgarantien, HVIS de var købt UDEN pasningsgaranti var sagen en helt anden, men desværre for T-Hansen er det med.

NB.
Pasningsgarantien siger klart og tydelig at T-Hansen garantere at dæk og fælge passer til bilen.

"thansen ”pasningsgaranti” er en garanti for, at fælge og dæk passer til den bil, som de sælges til. Garantien indebærer selvfølgelig, at udstyret lever op til lovens krav om sporvidde, rullediameter, lastindex, maxhastighed og lignende, og bilen kan derfor også gå igennem syn med de nyindkøbte hjul."


Redigeret af Jan.Larsen - 12-Marts-2010 kl. 15:30
Til top
TvHomer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-August-2009
Status: Offline
Point: 756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2010 kl. 15:38
Ja, der står jo ikke noget i det citat fra pasningsgarantien om, at man omgående eller indenfor en vis frist skal undersøge om det købte passer.
 
Jeg mener stadigvæk ikke, at vi er inde i købeloven, når der ikke er tale om mangler ved det købte.
Til top
JesA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Marts-2008
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 697
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2010 kl. 15:55
tja,tjo...jeg synes nu ikke at T-hansen alene bærer et ansvar her....og kan ihvertfald slet ikke se hvorfor et indlæg som dette skal postes i et Hifi-forum.....hvad bliver det næste ?...klage over at indeklimaet på ens arb. plads er ulovligt?.....
Mvh 
Til top
slettet.18124 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 13-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 781
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2010 kl. 16:20
Oprindeligt skrevet af JesA JesA skrev:

tja,tjo...jeg synes nu ikke at T-hansen alene bærer et ansvar her....og kan ihvertfald slet ikke se hvorfor et indlæg som dette skal postes i et Hifi-forum.....hvad bliver det næste ?...klage over at indeklimaet på ens arb. plads er ulovligt?.....
Mvh 

Hvis du ikke er klar over det er det JURA jeg har postet det under.Wink
Til top
JesA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Marts-2008
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 697
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2010 kl. 16:23
Oprindeligt skrevet af Jan.Larsen Jan.Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af JesA JesA skrev:

tja,tjo...jeg synes nu ikke at T-hansen alene bærer et ansvar her....og kan ihvertfald slet ikke se hvorfor et indlæg som dette skal postes i et Hifi-forum.....hvad bliver det næste ?...klage over at indeklimaet på ens arb. plads er ulovligt?.....
Mvh 

Hvis du ikke er klar over det er det JURA jeg har postet det under.Wink
- ok Hr. larsen Big smile...og hvis du ikker er klar over det, så er det JURA relateret til dette sites emner Wink.....squ' ikke JURA i bred forstandConfused...men du har tydelig noget galde som skal ud af sidebenene - fair nok...jeg synes bare at du gør det i et forkert forum....prøv i stedet at oprettte "en sag" på Ekstra-bladet :)
MVH
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2010 kl. 16:32
Hvem er det lige der har noget galde........
 
Da T-Hansen sælger en helvedes masse lyd udstyr til biler, synes jeg da det er meget relevant at kende til firmaets politik
Til top
JesA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Marts-2008
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 697
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2010 kl. 16:35
Kampus ( & Jan.Larsen); det jeg skriver - udover at jeg ikke mener T-hansen ikke er alene om at have et ansvar i denne uheldige sag - er at jeg blot ikke mener at et hifi-forum et et relevant forum for at klage over bil-tilbehør......og her slutter mine indlæg i denne tråd :)
mvh
Til top
slettet.18124 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 13-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 781
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2010 kl. 16:43
Der bliver skrevet om ALT herinde parkering og andet, det er ikke postet under Blu-ray film.LOL
Til top
Ellegaard74 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-December-2009
Sted: Dk
Status: Offline
Point: 140
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2010 kl. 16:49
Hvis jeg må komme med en stille bemærkning...?
1. Hvad bil er sættet købt til.?
2. Er den sænket.?
3. Hvad størrelse fælge og dæk er det pågældende sæt.?
 
og endnu mere stille...Geek... hvis man kan kører i 7 måneder uden at høre de skraber på....? Så er det nok begrænset hvor meget de egentlig har rørt inderskærme/bærearme mv.. :)
Mvh.

Lars

Samsung PS50C7705
PS 3 320 GB
Yamaha RX-A 820
Front: System Audio Saxo 30
Center: SA Saxo 10 AV
Bag: SA Saxo 8
Sub: SA Saxo 10
Til top
Exxtreme Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-Oktober-2006
Sted: Skagen
Status: Offline
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2010 kl. 17:32
Jeg gentager lige mig selv... Hvem monterede fælgene der er købt hos T-Hansen?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu