recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - The Blacklist, Blu-ray - er den udgået?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

The Blacklist, Blu-ray - er den udgået?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
MMJ741 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-April-2004
Status: Offline
Point: 77
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MMJ741 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: The Blacklist, Blu-ray - er den udgået?
    Sendt: 28-Januar-2024 kl. 10:41
Kære alle dygtige film- og serienørder :-)

TV-serien "The Blacklist" har fanget min interesse som få udenlandske serie har gennem tiden.

Derfor var det også naturligt for mig, at købe serien på blu-ray, efterhånden som de forskellige sæsoner udkom på dette format.

Det gik også fint i starten, hvor jeg hurtigt fandt og købte sæsonerne 1-7, men siden er der opstået udfordringer: Jeg kan ganske enkelt ikke finde sæsonerne 8, 9 og 10 på blu-ray med danske undertekster.

Jeg kan sagtens finde sæsonerne 8, 9 og 10 på DVD med danske undertekster og jeg kan, med besvær, også godt finde sæsonerne 8, 9 og 10 på blu-ray med udenlandske undertekster.

Kan det virkeligt passe, at man er stoppet med at udgive serien på blu-ray med danske tekster "midt i sæsonen"? Jeg synes det virker underligt, at udgive de første syv sæsoner på blu-ray med danske undertekster, for så at stoppe med det og udgive de tre sidste sæsoner på et andet format (DVD).

Jeg håber det er mig der overser noget og at der er en venlig sjæl eller to herinde der kan hjælpe.

På forhånd tak og rigtig god søndag derude.Smile
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2024 kl. 11:50
Der er rigtig mange serier, som pludselig ikke kan købes på Blu-Ray med dansk tekst. Jeg tror personligt, at det skyldes alle de streamingtjenester, der er kommet. Det er ret irriterende. Jeg har selv haft et problem med at få de sidste sæsoner af The Flash. Det er møgirriterende, når nu jeg har næsten hele serien, og ikke kan få de sidste.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4265
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2024 kl. 12:27
Ja og nu må vi også undvære den sidste serie i trilogien: Band of Brothers, The Pacific, Masters of the Air. Da MOTA sendes på Apple TV+ Unhappy



Redigeret af Munch - 28-Januar-2024 kl. 12:27
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
MMJ741 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-April-2004
Status: Offline
Point: 77
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MMJ741 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2024 kl. 12:32
Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Der er rigtig mange serier, som pludselig ikke kan købes på Blu-Ray med dansk tekst. Jeg tror personligt, at det skyldes alle de streamingtjenester, der er kommet. Det er ret irriterende. Jeg har selv haft et problem med at få de sidste sæsoner af The Flash. Det er møgirriterende, når nu jeg har næsten hele serien, og ikke kan få de sidste.

Hej Flemming

Mange tak for dit indlæg.

Ja det er altså virkeligt irriterende!

Det kan sagtens tænkes, at det skyldes streamingtjenesterne. Dog finder jeg det en smule ulogisk, hvis det er begrundelsen for at droppe blu-ray-udgivelserne, når man ser på lyd- og billedkvalitet. Så var det vel mere logisk at droppe DVD-udgaven og fortsætte med at lave blu-ray-udgaven?

Kender du evt. nogle forhandlere indenfor EU's grænser, hvor jeg kan finde de engelske/amerikanske blu-ray-udgaver?

Hvis ikke der er udsigt til at de sidste tre sæsoner udkommer på blu-ray med danske tekster, så vægter jeg lyd- og billedkvalitet over de danske tekster. Ind til videre har jeg dog kun været i stand til at finde dem på blu-ray i USA og i Kina. Fra USA bliver det en meget dyr fornøjelse og fra Kina frygter jeg lidt, at det ikke er originale udgivelser der er tale om.
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2024 kl. 12:38
Oprindeligt skrevet af MMJ741 MMJ741 skrev:

Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Der er rigtig mange serier, som pludselig ikke kan købes på Blu-Ray med dansk tekst. Jeg tror personligt, at det skyldes alle de streamingtjenester, der er kommet. Det er ret irriterende. Jeg har selv haft et problem med at få de sidste sæsoner af The Flash. Det er møgirriterende, når nu jeg har næsten hele serien, og ikke kan få de sidste.

Hej Flemming

Mange tak for dit indlæg.

Ja det er altså virkeligt irriterende!

Det kan sagtens tænkes, at det skyldes streamingtjenesterne. Dog finder jeg det en smule ulogisk, hvis det er begrundelsen for at droppe blu-ray-udgivelserne, når man ser på lyd- og billedkvalitet. Så var det vel mere logisk at droppe DVD-udgaven og fortsætte med at lave blu-ray-udgaven?

Kender du evt. nogle forhandlere indenfor EU's grænser, hvor jeg kan finde de engelske/amerikanske blu-ray-udgaver?

Hvis ikke der er udsigt til at de sidste tre sæsoner udkommer på blu-ray med danske tekster, så vægter jeg lyd- og billedkvalitet over de danske tekster. Ind til videre har jeg dog kun været i stand til at finde dem på blu-ray i USA og i Kina. Fra USA bliver det en meget dyr fornøjelse og fra Kina frygter jeg lidt, at det ikke er originale udgivelser der er tale om.

Der er desværre mange af streamingtjenesterne som er ligeglad med lyd og billedekvalitet. Dvd er nok billigere en BluRay. Og der er rigtig mange, som ikke er kommet længere end dvd. 

Har du kigget på Amazon.de? 
Mvh
Flemming Larsen
Til top
MMJ741 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-April-2004
Status: Offline
Point: 77
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MMJ741 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2024 kl. 13:00
Citér

Der er desværre mange af streamingtjenesterne som er ligeglad med lyd og billedekvalitet. Dvd er nok billigere en BluRay. Og der er rigtig mange, som ikke er kommet længere end dvd. 

Har du kigget på Amazon.de? 

Det er også det jeg mener ja - DVD-kvaliteten kan man få på streamingtjenesterne, men blu-ray-kvaliteten kan man ikke få. Derfor ville det i min optik også give bedre mening at fortsætte udgivelserne på blu-ray.

Ja. Jeg har kigget på Amazon.de, men desværre uden held. 


Redigeret af MMJ741 - 28-Januar-2024 kl. 13:00
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2024 kl. 13:09
I følge Blu-ray.com, ser det ikke ud til, at de er til at få ud over fra US. 

Mvh
Flemming Larsen
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2024 kl. 13:12
Der er ti sæsoner af Blacklist og Blu-ray-udgivelserne stopper ved sæson 8.

Heldigvis er streaming-tjenesterne leveringsdygtige i noget mere end blot dvd-kvalitet...
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon
Til top
spoxy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-August-2006
Sted: Brøndby,Denmark
Status: Offline
Point: 1141
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér spoxy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2024 kl. 16:27
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Ja og nu må vi også undvære den sidste serie i trilogien: Band of Brothers, The Pacific, Masters of the Air. Da MOTA sendes på Apple TV+ Unhappy


Kan du ikke bare se den på Apple TV+?
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii
Til top
MikeW Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 62
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MikeW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2024 kl. 10:06
The Blacklist findes på Netflix i Danmark, sæson 1-9, i mindst 1080p(har ikke Premium abonnement).
Den findes også på diverse Torrent sites (alle sæsoner) i Nordic (DK+SV+NO+FI tekst) i 1080p, men dét er en helt anden snak. Hej fra Michael W.
Til top
kennethbrdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1192
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér kennethbrdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2024 kl. 16:15
Det er møg irriterende - jeg også købt 1-7 af blacklist på bluray og der er flere serier hvor de pludselig stopper - det har gjort nu at jeg ikke rigtigt gider at købe en serie før alle sæsoner er tilgængelige på bluray
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2024 kl. 14:22
The Blacklist ér UHD på Netflix, så det vil sandsynligvis se bedre ud end Blu-ray, men lyden vil selvfølgelig ikke være helt den samme. Til en TV-serie ville det dog være fint for mig...
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu