recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Til alle Pioner ejere - ’nye’ som ’gamle’
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTil alle Pioner ejere - ’nye’ som ’gamle’

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Rean Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 27-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 19
Direkte link til dette indlæg Emne: Til alle Pioner ejere - ’nye’ som ’gamle’
    Sendt: 07-Marts-2006 kl. 15:40

Hej,

jeg syntes det kunne være af stor værdi, hvis 'erfarende' Pio ejere ville afhjælpe os nye Pio ejere med forslag til indstillinger af skærmen - kontrast, farve mv. Er der ikke også noget om, at kontrasten bør være relativ lav i de første 200 timer??? Men hvor lav??? Der står intet om dette i manualen - så vidt jeg kan se?!

Men til gengæld står anført, at man med fordel kan ændre 'energy saver' til save1 eller save2 - 'brightness' sænkes...??? Er der nogen der har erfaringer med dette?? og afhjælper det problemet med indbrænding?? Er det overhovedet et reelt problem?...alle sælgere - ikke så mærkeligt - siger, at det sker yderst sjældent

Emnet vil sikkert også have værdi i forbindelse med det nye spændende fælleskøb på modellen over alle Pioneer modeller XDE!!!

Jeg - og sikkert også kommende Pio ejere - afventer spændt jeres input omkring emnet...andre 'tricks' for at få den bedste billedekvalitet er meget velkommen!!!!!!

If you can dream it - You can do it!
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8580
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2006 kl. 16:38
Jeg har nu kalibreret med DVE - men det blev mine indstillinger ikke
meget anderledes af. Jeg må åbenbart have været så vant til at kigge på
en kalibreret CRT skærm i årevis, at jeg har kunne ramme nogenlunde det
samme igen

Indtil videre har jeg ikke haft problemer med image retention, og jeg
regner heller ikke med, at mine nuværende indstillinger skal rettes efter
de 100-200 timers indkøring.

Baseret på et signal fra en Selector (med RGB sat til Lav) samt et signal fra
min DVD afspiller over component, er indstillinger lige nu.

AV-valg: Bruger
Kontrast: 22
Lysstyrke: 0
Farve: -9
Tone: 1 mod rød
Skarphed: 0
PureCinema: Slukket (ADV på DVD input, da jeg har flest NTSC film)
Farvetemperatur: Mellemlav
CTI: Tændt
DNR: Lav (Slukket på DVD input)
MPEG NR: Lav (Slukket på DVD input)
Dynamisk kontrast: Slukket
Sortniveau: Tændt
ACL: Slukket
Gamma: 3
I-P Mode: 2
Strømkontrol: Gem2

Redigeret af lunddal
Til top
tvit Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-Marts-2006
Point: 166
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2006 kl. 16:41
Oprindeligt skrevet af Rean Rean skrev:

Hej,

jeg syntes det kunne være af stor værdi, hvis 'erfarende' Pio ejere ville afhjælpe os nye Pio ejere med forslag til indstillinger af skærmen - kontrast, farve mv. Er der ikke også noget om, at kontrasten bør være relativ lav i de første 200 timer??? Men hvor lav??? Der står intet om dette i manualen - så vidt jeg kan se?!

Men til gengæld står anført, at man med fordel kan ændre 'energy saver' til save1 eller save2 - 'brightness' sænkes...??? Er der nogen der har erfaringer med dette?? og afhjælper det problemet med indbrænding?? Er det overhovedet et reelt problem?...alle sælgere - ikke så mærkeligt - siger, at det sker yderst sjældent

Emnet vil sikkert også have værdi i forbindelse med det nye spændende fælleskøb på modellen over alle Pioneer modeller XDE!!!

Jeg - og sikkert også kommende Pio ejere - afventer spændt jeres input omkring emnet...andre 'tricks' for at få den bedste billedekvalitet er meget velkommen!!!!!!

Tillykke med dit nye Pioneer, det bli'r du glad for.

Jeg har sat kontrasten til 17 og farverne til -10 det gi'r et dejligt naturligt billede.

Jeg har ikke brugt energy save, og med hensyn til indbrænding, har jeg bemærket det svagt, på en ren hvid baggrund hvis jeg har set en kanal i længere tid d.v.s en 4-5 timer.

I det hele taget har Pio det mest naturlige og behaglige billede du kan få af alle plasma skærme.

m.v.h
John Winther
Til top
DjonDjoe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 29-Juni-2004
Point: 265
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2006 kl. 20:46
Jeg har fået burn-in/retention pga. Kanal 5's logoer. Har nu kigget på det i en uge og beder stadig til, at det forsvinder, men indtil videre er der ingen forbedringer sket, selvom det har stået med sne en nat samt en nat med hvid baggrund og ellers er blevet brugt en masse på alle andre kanaler end Kanal 5.

Jeg ser det ikke på en helt hvid baggrund, men alle lyse farver såsom på en himmel er det tydeligt. Mit kom først ved ca. 300 timer, så tror ikke på, at det har noget med de første 200 timer at gøre.
Det var sat op med fabriksindstillinger, dog sat til Save2 i Powersave.

Så det eneste jeg kan sige er, at man godtnok skal passe på, og helst skal man ikke se den samme serie hver dag på den samme kanal. Åh hvor herligt med et tv, hvor man skal bekymre sig om hvad man må se.

Men det er nu et pænt tv med et pænt billede -bare ikke i mit øverste venstre hjørne

Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2006 kl. 20:56
Hvor lang tid har du haft Kanal5 kørende af gangen?

Måske man burde kontakte dem og bede dem tone logoet ned - jeg har ikke
oplevet andre kanaler med så kraftige logoer, og f.eks. TV2 er flinke til at
skifte logoets placering mellem højre og venstre side i løbet af dagen.
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2006 kl. 22:26
1 time om dagen mandag-fredag er nok, for ser ikke mere på Kanal 5 end det.
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2006 kl. 23:17

Det er vel derhenne at man kan sagsøge dem for at ødelægge dit fjernsyn. Altså kikke på en kanal 5 gange om ugen i een time. Det er vel IKKE  "misbrug". Hvis jeg var dig, så ville jeg kontakte www.forbrugerstyrelsen.dk og høre om det ikke er "vold" mod dit fjernsyn

Prøv det!

Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2006 kl. 11:07
En time om dagen var det nu

Og selv om man ikke bekymrer sig om retention er det stadigvæk irriterende
at se på en kanal der har et logo der skriger: SE MIG, SE MIG, JEG ER LIGE
HER!!!
Til top
Rean Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 27-Februar-2006
Point: 19
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2006 kl. 14:24

Hej,

først lige en stor tak til lunddal for indstillingerne - jeg har lige købt en selector og billedet står hamrende flot!!!

Jeg bliver sørme lidt nervøs efter at have læst problemet omkring indbrænding tidligere i tråden...kan man nu ikke en gang bare zappe løs og se hvad man har lyst til uden at skulle frygte for indbrænding??? Nu har jeg stadig mulighed for at returnere min Pio 436 RXE - bør jeg virkelig overveje dette??

Gør det en væsentlig forskel om kontrasten er sat relativ lavt - i forhold til niveua 40 fra fabrikken? Kan man derved udgå indbrænding? - eller er det blot en skrøne?? Jeg syntes ikke at det kan være rigtigt, at man nu skal sætte en tidsbegrænsning på ens tv-kiggeri for at undgå indbrænding - måske skulle man alligevel have købt LCD.......

If you can dream it - You can do it!
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2006 kl. 17:11
Gid jeg kunne svare dig. Mange siger, at indbrændning kan undgåes ved at sætte kontrasten ned. Manualen siger blot, at det kan afhjælpes ved at ændre power settings til save2, hvilket også reducerer kontrasten ret meget og og som mit tv var sat op til. Det hjalp jo så tydeligvist ikke for mig. Desuden troede jeg kun, det kunne komme ved lang tids kigning, men kan da se, at de i manualen har taget højde for alle klagesager ved også at skrive, at man heller ikke må se den samme kanal i korte perioder men over mange dage...hvilket jo er komplet latterligt, da alle jo ser de samme kanaler hver dag!
Jeg grinede også af alle, der snakkede om plasma og burn-in, men nu hvor jeg selv har det på mit 2 mdr. gamle tv til alt for mange penge, er det bare ikke sjovt mere. Og slet ikke, når jeg på ingen måde føler, at jeg har begået vold på det eller gjort noget, man bare ikke burde.

Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2006 kl. 18:48
Havde du Dynamisk kontrast slået til?
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2006 kl. 23:41
Alt var på standard fabriksindstillinger så ja.
Og inden du siger, at så er det hele min egen skyld, hvorfor leverer Pioneer et tv med indstillinger, der skader det og samtidig ikke advarer eller blot omtaler alle disse indstillingers potentielle skadelighed i manualen, lige pånær power management? Man finder kun ud af sådanne ting ved at lede på forums på Internettet, hvilket alle jo ikke lige gør den dag, de får deres tv.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu