recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tilgå NAS fra LAN med WAN-ip
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTilgå NAS fra LAN med WAN-ip

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Pejsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 64
Direkte link til dette indlæg Emne: Tilgå NAS fra LAN med WAN-ip
    Sendt: 01-August-2011 kl. 01:19
Hey

Jeg har en Synology NAS. Alt virker som det skal dog vil jeg gerne indstille min router således at jeg kan bruge den eksterne IP til at tilgå NAS'en også når jeg er på hjemmenetværket. 

Hvis jeg gør det pt. så kan den ikke finde ud af hvor den skal sende mig hen og så får jeg bare en error. Jeg går ud fra at min router skal have lavet en form for forwarding af en art?!

Intern IP: 192.168.1.1
Ekstern IP: 193.88.302.xxx

Nogle kloge hovedet? :)

Grunden til jeg gerne vil have det således skyldes at jeg ikke gider ændre log-in informationer hver gang jeg er hhv. hjemme / ikke-hjemme og vil bruge Synology's smartphone app til at logge ind på NAS'en.
Fx når jeg hører musik og kommer hjem og vil blive ved at høre musik så kræver det at jeg først logger af og logger på igen med den interne ip...

Det er jo ikke særlig fancy :D
< ="utf-8">
;-)
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1067
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2011 kl. 07:15
Så vidt jeg husker kræver det at din router suporterer local loop back. Hvis ikke den gør det, tror jeg ikke det kan lade sig gøre.
/Peter
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2011 kl. 08:25
Du skal forwarde den aktuelle port, i din router, til NAS'ens IP adresse. Det vil sige at det kommer an på hvilken service du ønsker at benttye på NAS'en.
 
Som pfugl siger er det ikke muligt at bruge en yderside IP på lokalnetværket med mindre din router understøtter loopback. Men det har kun med
 
Oprindeligt skrevet af Pejsen Pejsen skrev:

Grunden til jeg gerne vil have det således skyldes at jeg ikke gider ændre log-in informationer hver gang jeg er hhv. hjemme / ikke-hjemme og vil bruge Synology's smartphone app til at logge ind på NAS'en.
Fx når jeg hører musik og kommer hjem og vil blive ved at høre musik så kræver det at jeg først logger af og logger på igen med den interne ip...
 
 at gøre. Man kan altid få kontakt fra ydersiden med en IP og indersiden med en anden!.
 
Til sidst vil jeg lige pointere >HUSK SIKKERHEDEN< gode stærke passwords og restriktioner på shares og rettigheder når det er udefra connections! Og åbn kun de porte der er nødvendige hvis der skal åbnes!
 
BS


Redigeret af Bschmidt - 01-August-2011 kl. 08:27
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu