recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tilslutning af sub
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tilslutning af sub

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2012 kl. 19:09
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Det samme kan man vel skrive om dig?

Jeg spørger til, hvilke fordele du mener det kan give..........

Klaus
http://www.av-cables.dk/subwoofer-y-kabel/ixos-high-quality-subwoofer-kabel-5-m.html
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19214
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2012 kl. 20:33
Ja, den spiller højere ved fuldstændigt samme indstillinger. Det gør den også met et enkelt kabel, hvor du skruer op for volumenknappen bag på subben.

Sætter man et Y-kabel i skruer forstærkeren ned for sub-udgangen, hvilket betyder lavere signal ud af forstærkeren og potentielt set højere chance for støjpåvirkninger.



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
bisse Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 18-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 48
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bisse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2012 kl. 21:09
det er en jamo a 70 sub og jamo a702 Aesthetic speaker
ned tilhørende jamo højtalere og der er kun de 2 phonestik
et rødt og hvid
MVH


Redigeret af bisse - 01-August-2012 kl. 21:22
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2012 kl. 10:02
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Du kan med fordel anvende et kabel med Y-splitter


Kan du fortælle mig fordelen?

Klaus
Du blir' ved


Det er nu dig Kampus der starter. Y splitter giver boost, mere power og nu "Du kan med fordel anvende et kabel med Y-splitter"

Jeg kan ikke lige se nogen fordel ved at bruge en Y splitter i dit av-cables link. Så du må stadig gerne fortælle om den eller de fordele en Y-splitter giver. Og bliver der tid tilovers så fortæl lige hvorfor du selv holdt op med at bruge Y-splitter efter 24 timer.


Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at hører på sin musik.
En audiofil har musik for at hører på sit anlæg.
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2012 kl. 10:13
Oprindeligt skrevet af FLarsen FLarsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Du kan med fordel anvende et kabel med Y-splitter


Kan du fortælle mig fordelen?

Klaus
Du blir' ved


Det er nu dig Kampus der starter. Y splitter giver boost, mere power og nu "Du kan med fordel anvende et kabel med Y-splitter"

Jeg kan ikke lige se nogen fordel ved at bruge en Y splitter i dit av-cables link. Så du må stadig gerne fortælle om den eller de fordele en Y-splitter giver. Og bliver der tid tilovers så fortæl lige hvorfor du selv holdt op med at bruge Y-splitter efter 24 timer.



I forhold til subs fra B&W fraråder denne producent brugen af en Y splitter.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2012 kl. 11:19
Oprindeligt skrevet af FLarsen FLarsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Du kan med fordel anvende et kabel med Y-splitter


Kan du fortælle mig fordelen?

Klaus
Du blir' ved


Det er nu dig Kampus der starter. Y splitter giver boost, mere power og nu "Du kan med fordel anvende et kabel med Y-splitter"

Jeg kan ikke lige se nogen fordel ved at bruge en Y splitter i dit av-cables link. Så du må stadig gerne fortælle om den eller de fordele en Y-splitter giver. Og bliver der tid tilovers så fortæl lige hvorfor du selv holdt op med at bruge Y-splitter efter 24 timer.


Jeg anvender stadigvæk Y-splitter. Så din research er på linie med en hvis Statsadvokat's Tongue

Redigeret af Kampus - 11-August-2012 kl. 11:20
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2012 kl. 13:37
Sendt: 18-Juli-2012 kl. 13:08
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af FLarsen FLarsen skrev:

@Kampus Husker jeg forkert eller begyndte du ikke selv at bruge en Y splitter, og gav det dig andet end et 3dB løft i subben ?
Du husker forkert, jeg bestilte nævnte Y-kabel samtidig med min Sub. Så jeg har kun lige haft den sat til med et alm phonokabel en dags tid, og har ikke rigtig noget erfaringsgrundlag andet end hvad jeg har læst mig til.


Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af FLarsen FLarsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Du kan med fordel anvende et kabel med Y-splitter


Kan du fortælle mig fordelen?

Klaus
Du blir' ved


Det er nu dig Kampus der starter. Y splitter giver boost, mere power og nu "Du kan med fordel anvende et kabel med Y-splitter"

Jeg kan ikke lige se nogen fordel ved at bruge en Y splitter i dit av-cables link. Så du må stadig gerne fortælle om den eller de fordele en Y-splitter giver. Og bliver der tid tilovers så fortæl lige hvorfor du selv holdt op med at bruge Y-splitter efter 24 timer.


Jeg anvender stadigvæk Y-splitter. Så din research er på linie med en hvis Statsadvokat's Tongue


Den 18/7-2012 Kampus:" Du husker forkert, jeg bestilte nævnte Y-kabel samtidig med min Sub. Så jeg har kun lige haft den sat til med et alm phonokabel en dags tid, og har ikke rigtig noget erfaringsgrundlag andet end hvad jeg har læst mig til."

Den 11/8-2012 Kampus:"Jeg anvender stadigvæk Y-splitter. Så din research er på linie med en hvis Statsadvokat's Tongue "

Når du d. 18/7 skriver den så er det åbenbart ikke Y-splitteren.

Og spørgsmålet er:"Så du må stadig gerne fortælle om den eller de fordele en Y-splitter giver"
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at hører på sin musik.
En audiofil har musik for at hører på sit anlæg.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2012 kl. 14:05
Oprindeligt skrevet af FLarsen FLarsen skrev:

Sendt: 18-Juli-2012 kl. 13:08
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af FLarsen FLarsen skrev:

@Kampus Husker jeg forkert eller begyndte du ikke selv at bruge en Y splitter, og gav det dig andet end et 3dB løft i subben ?
Du husker forkert, jeg bestilte nævnte Y-kabel samtidig med min Sub. Så jeg har kun lige haft den sat til med et alm phonokabel en dags tid, og har ikke rigtig noget erfaringsgrundlag andet end hvad jeg har læst mig til.


Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af FLarsen FLarsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Du kan med fordel anvende et kabel med Y-splitter


Kan du fortælle mig fordelen?

Klaus
Du blir' ved


Det er nu dig Kampus der starter. Y splitter giver boost, mere power og nu "Du kan med fordel anvende et kabel med Y-splitter"

Jeg kan ikke lige se nogen fordel ved at bruge en Y splitter i dit av-cables link. Så du må stadig gerne fortælle om den eller de fordele en Y-splitter giver. Og bliver der tid tilovers så fortæl lige hvorfor du selv holdt op med at bruge Y-splitter efter 24 timer.


Jeg anvender stadigvæk Y-splitter. Så din research er på linie med en hvis Statsadvokat's Tongue


Den 18/7-2012 Kampus:" Du husker forkert, jeg bestilte nævnte Y-kabel samtidig med min Sub. Så jeg har kun lige haft den sat til med et alm phonokabel en dags tid, og har ikke rigtig noget erfaringsgrundlag andet end hvad jeg har læst mig til."

Den 11/8-2012 Kampus:"Jeg anvender stadigvæk Y-splitter. Så din research er på linie med en hvis Statsadvokat's Tongue "

Når du d. 18/7 skriver den så er det åbenbart ikke Y-splitteren. Der står altså: jeg har kun lige haft den sat til med et alm phonokabel en dags tid, og har ikke rigtig noget erfaringsgrundlag andet end hvad jeg har læst mig til." Hvad er det i mit sprogbrug der volder dig vanskeligheder?


Og spørgsmålet er:"Så du må stadig gerne fortælle om den eller de fordele en Y-splitter giver"
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2012 kl. 16:02


Kampus:Der står altså: jeg har kun lige haft den sat til med et alm phonokabel en dags tid, og har ikke rigtig noget erfaringsgrundlag andet end hvad jeg har læst mig til." Hvad er det i mit sprogbrug der volder dig vanskeligheder?

Jeg kan forklar hvordan at jeg kom frem til det som jeg kom frem til og vil så håbe at det er godt nok, eller spørg du så bare igen.

Her kommer så det der fik mig til at antage at du kørte uden Y-splitter.
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af FLarsen FLarsen skrev:

@Kampus Husker jeg forkert eller begyndte du ikke selv at bruge en Y splitter, og gav det dig andet end et 3dB løft i subben ?
 Du husker forkert, jeg bestilte nævnte Y-kabel samtidig med min Sub. Så jeg har kun lige haft den sat til med et alm phonokabel en dags tid, og har ikke rigtig noget erfaringsgrundlag andet end hvad jeg har læst mig til.
 

KORT:QUOTE=FLarsen:@Kampus Husker jeg forkert eller begyndte du ikke selv at bruge en Y splitter. QUOTE=Kampus:Du husker forkert.
Der kom ikke noget efterfølgende i teksten der fik mig til at tror andet end at det jeg huskede forkert var at du begyndte at bruge en Y-splitter.

En ikke kort udgave.
Oprindeligt skrevet af FLarsen FLarsen skrev:

@Kampus Husker jeg forkert eller begyndte du ikke selv at bruge en Y splitter, og gav det dig andet end et 3dB løft i subben ?
Som jeg læser mit spørgsmål er der to ting i det 1)" Husker jeg forkert eller begyndte du ikke selv at bruge en Y splitter" og 2)og gav det dig andet end et 3dB løft i subben. Og dit svar med BLÅ  Du husker forkert det eneste jeg har påstod at kunne huske var at brugte en Y-splitter så denne del af svaret får mig til at tror at du ikke (på det tidspunkt) brugte en Y-splitter jeg bestilte nævnte Y-kabel samtidig med min Sub. Så jeg har kun lige haft den her læste jeg så den som et henførende stedord der henviste til Y-splitteren og ikke som jeg læser det nu at den henviser til subben sat til med et alm phonokabel en dags tid, og har ikke rigtig noget erfaringsgrundlag andet end hvad jeg har læst mig til.

Hvad det så var at jeg huskede forkert er ikke helt gået op for mig, men har du kun tid/lyst til at svare på en ting vil jeg gerne have at det bliver hvad fordel det giver at anvende en Y-splitter ?



Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at hører på sin musik.
En audiofil har musik for at hører på sit anlæg.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2012 kl. 16:17
Oprindeligt skrevet af FLarsen FLarsen skrev:



Kampus:Der står altså: jeg har kun lige haft den sat til med et alm phonokabel en dags tid, og har ikke rigtig noget erfaringsgrundlag andet end hvad jeg har læst mig til." Hvad er det i mit sprogbrug der volder dig vanskeligheder?

Jeg kan forklar hvordan at jeg kom frem til det som jeg kom frem til og vil så håbe at det er godt nok, eller spørg du så bare igen.

Her kommer så det der fik mig til at antage at du kørte uden Y-splitter.
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af FLarsen FLarsen skrev:

@Kampus Husker jeg forkert eller begyndte du ikke selv at bruge en Y splitter, og gav det dig andet end et 3dB løft i subben ?
 Du husker forkert, jeg bestilte nævnte Y-kabel samtidig med min Sub. Så jeg har kun lige haft den sat til med et alm phonokabel en dags tid, og har ikke rigtig noget erfaringsgrundlag andet end hvad jeg har læst mig til.
 

KORT:QUOTE=FLarsen:@Kampus Husker jeg forkert eller begyndte du ikke selv at bruge en Y splitter. QUOTE=Kampus:Du husker forkert.
Der kom ikke noget efterfølgende i teksten der fik mig til at tror andet end at det jeg huskede forkert var at du begyndte at bruge en Y-splitter.

En ikke kort udgave.
Oprindeligt skrevet af FLarsen FLarsen skrev:

@Kampus Husker jeg forkert eller begyndte du ikke selv at bruge en Y splitter, og gav det dig andet end et 3dB løft i subben ?
Som jeg læser mit spørgsmål er der to ting i det 1)" Husker jeg forkert eller begyndte du ikke selv at bruge en Y splitter" og 2)og gav det dig andet end et 3dB løft i subben. Og dit svar med BLÅ  Du husker forkert det eneste jeg har påstod at kunne huske var at brugte en Y-splitter så denne del af svaret får mig til at tror at du ikke (på det tidspunkt) brugte en Y-splitter jeg bestilte nævnte Y-kabel samtidig med min Sub. Så jeg har kun lige haft den her læste jeg så den som et henførende stedord der henviste til Y-splitteren og ikke som jeg læser det nu at den henviser til subben sat til med et alm phonokabel en dags tid, og har ikke rigtig noget erfaringsgrundlag andet end hvad jeg har læst mig til.

Hvad det så var at jeg huskede forkert er ikke helt gået op for mig, men har du kun tid/lyst til at svare på en ting vil jeg gerne have at det bliver hvad fordel det giver at anvende en Y-splitter ?



Besvarelsen fremgår jo af din frembragte tekst skrevet af mig på et tidspunkt. Men for forståelsens skyld, er det nu fremhævet med fed skrift og rødt.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19214
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2012 kl. 18:57
Skal vi have et kort kursus i citatteknik på recordfere.dk?
Ovenstående bliver noget sludder at læse....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2012 kl. 08:07
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Besvarelsen fremgår jo af din frembragte tekst skrevet af mig på et tidspunkt. Men for forståelsens skyld, er det nu fremhævet med fed skrift og rødt. har ikke rigtig noget erfaringsgrundlag andet end hvad jeg har læst mig til

Det er jeg med på at du den gang have læst noget der fik dig til at skrive at en Y-splitter giver mere power, men i denne tråd skriver du at det giver en fordel at bruge en Y-splitter. Derfor finder jeg det på sin plads at spørge hvad det er for en fordel det giver at bruge en Y-splitter ? ? ?
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at hører på sin musik.
En audiofil har musik for at hører på sit anlæg.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu