recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tilslutte en alm blu-ray afspiller til en pc
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tilslutte en alm blu-ray afspiller til en pc

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Tilslutte en alm blu-ray afspiller til en pc
    Sendt: 16-August-2023 kl. 23:11
Man kan få en Denon DBT-1713UD til en tudse på dba.

Den ser godt ud og kan afspille alle formater, min Yamaha CD-S300 er langsom til at åbne og lukke lågen og til starte med at afspille, skifte nummer og så videre

Denon er et godt mærke, den er pæn, den er nok lidt hurtigere end min yamaha som er en cd afspiller only, hvor denonen kan afspille dvder og blue-ray, men jeg vil gerne undgå et  langt kabel til min pc skærm og så skal skifte input på skærmen de gange jeg vil afspille en musik blue-ray, f.eks den nyeste med pet shop boys som jeg gerne vil eje når jeg for en blu-ray afspiller, som samtidig kan erstatte min lidt i optrækket langsomme yamaha cdafspiller

kan man tilslutte en alm blue ray afspiller i en størrelse som en alm cdafspiller til en pc (kunne også være en anden model end den fra yamaha)




Redigeret af gasolin - 16-August-2023 kl. 23:23
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2023 kl. 23:48
Hvad skulle formålet med det være? Du kan få et UHD Blu-ray drev for cirka €100.

https://www.amazon.de/-/en/Verbatim-Slimline-External-Notebooks-Computers/dp/B07MTP9VKX
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2023 kl. 06:20
En PC har kun HDMI-udgange. Du kan tilslutte den til din PC-skærm, som har HDMI-indgange.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2023 kl. 08:55
Hvis det kun er til lyd kan man også vælge de analoge ud-/indgange med deraf følgende forringelse af lydkvaliteten.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2023 kl. 08:59
Hvorfor skulle lyden blive dårlig af analog ud gange ?

Det er også for at kunne afspille blu-ray
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2023 kl. 09:17
Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Hvorfor skulle lyden blive dårlig af analog ud gange ?

Det er også for at kunne afspille blu-ray

Digital - analog - digital - analog.

Det få ikke godt med alle de konverteringer.

Jeg kan ikke se formålet? Og jeg kan ikke se nogen måde du kan tilslutte det til din pc. Det er slet ikke beregnet til det.

Hvis du h’erne vil have en Blu Ray på din pc, så køb et intern Blu-ray drev eller en hvis der ikk er plads en usb Blu-ray. De koster vel 500-800 kr,


Redigeret af PerW - 17-August-2023 kl. 09:17
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2023 kl. 09:30
Det er vel kun digital til analogt

Jeg vil også skifte min cdafspiller udsom lydmæssigt køre via min musik anlæg men vil kun have en enhed, men design som en alm cdafspiller om med pause,play,frem,tilbage,stop,spole knapper
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2023 kl. 12:57
Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

kan man tilslutte en alm blue ray afspiller i en størrelse som en alm cdafspiller til en pc (kunne også være en anden model end den fra yamaha)


Svare må dit spørgsmål må være et helt klart "måske".

Det første en PC kræver for at kunne modtage et (billede og lyd) signal fra en bluray afspiller er en HDMI indgang.
Har din PC det?

Klaus


Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2023 kl. 13:27
Nej ikke så vidt jeg ved
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2023 kl. 13:29
For det andet skal det HDMI input capture card/recorder være "immun" over for det HDCP signal BD afspilleren sender med over HDMI Wink

Mvh. JørgenT
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2023 kl. 13:42
Først og fremmeste vil jeg have en blu-ray afspiller og det skal være i en alm cdafspiller størrelse

Jeg vil gerne kunne afspille en cd uden at skal bruge computeren og via computeren en dvd,blu ray som sende lyden videre uden forsinkelse

Problemet med de blu ray afspiller der er til pcer er at de larmer når det er en slim blu ray afspiller der skal afspille en dvd,blu ray og alm afspiller til et tv har ikke knapper til kontrol af cder 

Jeg kan så kopiere en blu ray over på computeren og så afspille den, men det kræver stadig en blu ar afspiller og kan en enhede erstatte en slim dvd afspiller og en cdafspiller + at jeg for en cdafspiller der 
ikke er sløv i optrækket vil det være en fordel

Jeg forstiller mig et usb kabel f.eks usb c er nok, jeg har jo allerede en slim dvd afspiller der virker strømmæssigt,billede og lydmæssigt via et alm usb kabel 
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2023 kl. 13:57
Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Nej ikke så vidt jeg ved

Så kan du kun overføre lyd, digitalt eller analogt - afhængigt af, hvilke udgange din afspiller har og hvilke indgange din computer har.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu