recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Emhætte problem
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emhætte problem

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Steen F. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Maj-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 555
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen F. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Emhætte problem
    Sendt: 15-September-2022 kl. 03:29
Min 22 år gamle Gram EFB90RFM Pollux emhætte virker kun engang imellem. Det gælder både de indbyggede lamper (2x20W halogen) og sug. Jeg har haft den nede og gennemgået 2 gange, og troede først det var en løs ledning i et stik. Men efter at have loddet stikket, og fejlen stadig kommer engang imellem, så må det jo være noget andet.

Nogle gange når jeg afbryder strømmen til emhætten i nogle minutter (slukker HPFI), så virker den igen en uges tid.

Og når den er død, og jeg trykker på knapperne på fronten, så kommer der nogle gange et svagt lys i knapperne. Altså som om der er lidt liv.

Jeg tænker at det enten er frontpanelet med knapperne eller strømforsyningen der er defekt.
Har I nogle bud? Og hvordan jeg kan fejlsøge med et mulitimeter? Jeg ville fx gerne vide om der er strøm i den netledning der går ind i emhætten. Jeg ved bare ikke hvordan jeg tjekker det.

En tilsvarende Siemens emhætte koster omkring 5000 kr. som jeg ikke lige vil ofre her og nu.


Redigeret af Steen F. - 15-September-2022 kl. 03:32
LG B9 55" OLED, Panasonic DMR-BCT950, Fastspeed fiber 1000/1000 Mbit, Cambridge Audio Azur 851A, NAD C521, B&W 603 S2, Sonos ZP90, Samsung Galaxy S23 Tidal
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2022 kl. 06:22
Mit råd er at du holder fingerende væk. 

Du er igang med noget du ikke ved noget om og 230 volt er farligt i ukyndige hænder.
( vurderet på dit spørgsmål om multimeter )

Har du ikke en elektriker eller en anden el kyndig i vennekredsen så kan kikke forbi ?

Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2022 kl. 10:08
En 22 år gammel emhætte er fyldt med fedt i kontakter og forbindelser, så den skal da bare skiftes. Man kan få udmærkede emhætter under 5k. Fik selv en rengøringsvenlig Silverline emhætte SM1162-HV med kraftigt sug fra Hvidevare Centret til 2800,- incl montering for et par år siden.

Redigeret af Munch - 15-September-2022 kl. 10:08
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Steen F. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Maj-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 555
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen F. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2022 kl. 17:28
Hvis jeg skal købe ny - hvilket det tyder på - er der da nogle mærker jeg skal undgå? Jeg kender ikke Silverline, Witt, vidaXL osv.
Det er en 90 cm frithængende emhætte.
LG B9 55" OLED, Panasonic DMR-BCT950, Fastspeed fiber 1000/1000 Mbit, Cambridge Audio Azur 851A, NAD C521, B&W 603 S2, Sonos ZP90, Samsung Galaxy S23 Tidal
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu