recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Toshiba HD-DVD d. 28 dec
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketToshiba HD-DVD d. 28 dec

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
Markum Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Emne: Toshiba HD-DVD d. 28 dec
    Sendt: 22-December-2006 kl. 21:07

Hej med jer,

Jeg ville bare lige dele med jer, at jeg d. 28 december, altså på torsdag, får min Toshiba HD-E1 leveret.

 

Den er købt hos www.medianess.de til mindre end de sælger den for nu.

Gav 4000 kr. inkl. fragt, det er en sindsyg pris for en super fed afspiller.

Har bestilt de første 6 HD-DVD titler

Skal nok vende tilbage med erfaringer når den dumper ind af døren.

www.areadvd.de har forresten lige testet den og rost den til skyerne.

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2006 kl. 22:04

Hej Markum det lyder rigtigt spændende. Jeg går selv i samme tanker. Jeg kan bare ikke helt beslutte om det skal være blu-ray eller HD. Skriv meget gerne om dine erfaringer.

Stort tillykke med investeringen.

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2006 kl. 23:54
Tillykke "julegaven" Markum....jeg venter spændt på at høre dine kommentarer til afspilleren....super anmeldelse, virker som om man får meget for pengene.... Hmmmm...Blu-Ray Samsung mindst 10k. Har selv HD-DVD gennem x-box 360 og er yderst tilfreds, det ser bare godt ud når det kommer op på 40 tommer..hehe...!! God Jul herfra!
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2006 kl. 00:12

Mens du venter kan du jo læse testen på Areadvd.de - det tar snildt en 4-5 dage !

Jeg har "sakset" lidt af konklusionen her :

Die Lade- und Zugriffszeiten sind noch etwas länger als bei normalen DVD-Playern und auch der Lüfter macht sich dezent bemerkbar. Dennoch bietet der Toshiba HD-E1 zu einem Preis, der mit dem der ersten DVD-Player zu vergleichen ist, ein hervorragendes Preis-Leistungsverhältnis.

Preis-/Leistung:
Pro:
  • Sehr gute Bildqualität
  • Hervorragende Abwärtskompatibilität über den optischen Digitalausgang durch DTS 5.1-Encoding 
Contra:
  • Keine 1080p/24-Wiedergabe
  • Dezent hörbares Lüftergeräusch
Til top
Urte Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 06-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 491
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2006 kl. 07:11
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6975
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2006 kl. 08:29

Jeg tror at fra Januar kan man købe den mange steder i DK til omkring 5000.-

Jeg er selv en af dem der skal have en stående

Hans

Til top
lrev Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juni-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2012
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2006 kl. 08:41

Hej!

Hvad koster filmene i dk?

Koster Blue-ray film det samme som HD film?

Er der mange titler at vælge imellem?

Har fået fortalt i HFK at man regner med at BLUE-RAY maskiner i løbet af foråret vil blive solgt for omkring 6k i DK-er HD formatet så ikke en "død sild"...eller hva`?

lrev

Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
Til top
Markum Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2006 kl. 08:49

Jeg tror ikke på Bluray, det ender for  mig at se som Betamax.

Alt tyder på at HD-DVD er det eneste fornuftige at satse på, og jeg tror også snart at andre vil indse dette. HP er netop gået fra Bluray og hoppet på HD-DVD vognen, bemærk at vi her taler om den største PC leverandør i verden. Dernæst forventes det, at filmselskaberne vil flygte fra Bluray, da PS3 langt fra har haft den "troiansk hest" effekt som Sony havde lovet diverse studier. Husk på, at hoved argumentet fra Sony var, at PS3 (og hermed også bluray) lynhurtigt ville være i millioner af stuer rundt omkring i verden. Dette skulle vise sig at være en farse da Sony slet ikke kan producere nok PS3 til at det får den ønskede virkning. Derfor har HD-DVD fået et kæmpe forspring der ikke synes at kunne indhentes. Håber det i hvertfald ikke

 

Til top
Markum Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2006 kl. 08:58
Ydermere har det vist sig, at forbrugerne, stik imod forventningerne, ikke bryder sig om Sony's metode, med at få stoppet Bluray formatet ned i halsen ved køb af PS3. Forbrugere ønsker valgfrihed, og der har Microsoft været snu med deres HD-DVD drev addon, for her er det ikke nødvendigt, for at spille XBOX 360 spil, at købe dette drev. Derimod kan de forbrugere der ønsker at se HD-DVD film, helt frit købe det ekstra drev. Ingen tvang og det kan forbrugerne tilsyneladende lide for de sælger sindsyg mange addon drev. Det ser altså ud til, at Microsoft havde en gennemtænkt markedsføringsstrategi, ved ikke lade XBOX 360 være født med et HD-DVD drev, som dengang var en skuffelse for de fleste af os...
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2006 kl. 09:34

På parpiret ser BR bare ud til,at have det største tekniske potentiale ?

Men hva faen. . . det havde Betamax også.

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12225
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2006 kl. 10:31
Oprindeligt skrevet af Markum Markum skrev:

Ydermere har det vist sig, at forbrugerne, stik imod forventningerne, ikke bryder sig om Sony's metode, med at få stoppet Bluray formatet ned i halsen ved køb af PS3.


Hvordan er det lige du er kommet frem til det? Ved at forbrugerne REV de 200.000 maskiner væk de sendte på markedet i USA, eller er det noget andet du går efter?
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12225
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2006 kl. 10:33
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

På parpiret ser BR bare ud til,at have det største tekniske potentiale?


Det har det også, og når der engang er 5-10 millioner PS3'er ude i hjemmene vil man også for alvor kunne se det på BR-disc salgstallene. Så skal studierne nok få smidt noget mere ud til formatet.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu