recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Toshiba HD-DVD d. 28 dec
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketToshiba HD-DVD d. 28 dec

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2006 kl. 13:20

Hej igen Naiera - jeg må jo bryde sammen og tilstå, at der findes langt flere HD DVD film end jeg først havde fundet - også i DK.

Efter at jeg jo selv lige har bestilt Toshiba HD E1 søgte jeg videre på nettet, og fandt som sagt mange titler. 

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Markum Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2006 kl. 16:46

Hej igen,

Nå men afspilleren kom jo så i går, og hvilken fryd. Maskinen er lækker i kvaliteten, men der står også i manualen at den mere er en pc end en traditionel dvd-afspiller! Billederne er sindsyg skarpe på mit pionner plasma 427 med HDMI 1080i.

Dog er der et problem jeg vil fremhæve, som ikke er omtalt i Areadvd testen. Det drejer sig om antallet af farver, eller farvedybden altså i bit. For Pioneer's plasma skærme plejer at være super gode til at vise alle farveovergangene pga de mange farvenuancer. Med min gamle dvd tilsluttet oplevede jeg aldrig dette fænomen men så det fx tit på min svigerfars pana pv-60. Dog oplevede jeg det på min pioneer når den var tilsluttet VGA fra min pc. Hvilket jeg har læst at andre også har oplevet når de bruger VGA tilslutningen, men HDMI plejer at være perfekt. Mit problem er, at nu når jeg ser en dvd eller en hd-dvd, ja så er faveovergangene pludselig tydeligt, som om maskinen kun kan smide et 16 bit signal ud. Når der er fx en lyskejle og der erfarveovergange ses nu tydeligt at skærmen ikke viser alle farveovergangene, så i sidste ende har Toshiba nok ret når de skriver, at maskinen minder mere om en PC end en regulær dvd-afspiller. For mig at se, er det et problem da man jo netop har købt noget af det bedste plasma for at undgå disse typiske plasma fejl. Men jeg er spændt på, om I andre har oplevet det samme?? Det er i hvertfald lidt nedtur.....

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2006 kl. 16:54

Hej Markum - jamen jamen - lidt nedtur. Jeg har faktisk været i HIFI Klubben for at kigge på afspilleren. Her så jeg en Toshiba demo HD DVD, med mange forskellige filmklip. Jeg observerede ikke rigtigt noget af det du beskriver. Toshibaen blev demonstreret på et Hiatachi Plasma.

Men når jeg får min egen skal jeg kigge på det. Jeg ved sgu egentlig bare ikke hvornår herligheden arrivere.

  

 

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Markum Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2006 kl. 17:00

Altså det kan jo også være mig der er galt på den, hvis ingen anmeldelser eller noget fremhæver dette må det være mig. Måske vil jeg bare gerne finde fejl..

Men den er super fed og billedet er fænomenalt! Hvor har du købt din afspiller?

Til top
Markum Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2006 kl. 17:09
En anden mulighed er også, at jeg kun har set afspilleren med tegnefilm, animerede film og ikke med en 'rigtig' hd-dvd film endnu. (modtager 15 stk næste uge , men ved alm dvd-film er det umiddelbart ingenting at sætte fingeren på? Vi får at se.. Der burde ikke være noget problem
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2006 kl. 17:22

Hej igen Markum - jeg har bestilt den ved noget som hedder E-bug. Jeg har også købt mit TV dér. Fin service bortset fra lige nu, hvor jeg ikke kan få en egentlig tid for, hvornår de modtager en ny sending.

Generelt tror jeg at der er en ret stor ventetid på at få afspilleren. Vi får se.

Men igen, jeg så rigtige HD DVD klip, og ingen problemer. Måske vil jeg sige, at visse af filmklippene ikke så bedre ud end jeg kan få via mit nuværende udstyr, mens andet bare var super klart og flot.

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Markum Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2006 kl. 17:35
Ja jeg tror sgu også jeg var heldig, for den dag hvor min betaling gik igennem til deres bank sendte de afspilleren.. Så det var super service!
Til top
Markum Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2006 kl. 17:35
Her er forøvrigt en ny anmeldelse http://www.hdtvexpert.com/pages_b/toshiba_HD-A2.html
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2006 kl. 17:46

Tak for testen -

Ingen tvivl om at du har været heldig Markum. Jeg har lige siddet og chattet med 3 forskellige tyske netbutikker. De er i det mindste ærlige, og siger medio/ultimo januar.

Danske Xave siger på deres internet side, at de har den på lager, gad vide om det er sandt. Tilgengæld har firmaet lukket mellem jul og nytår, så dér er ingen ting at hent omkring info. 

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Status: Offline
Point: 1692
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2006 kl. 15:54
Og mens vi her i Europa alle jubler over endeligt at have 1. generation af HD-DVD afspillere kan amerikanerne igen grine tykt af os. 2. generation af HD-DVD fra Toshiba (HD-A2/HD-XA2) lanceres derover den 3. januar 2007. Læs mere her: http://www.dailytech.com/article.aspx?newsid=5514

Redigeret af azrael - 30-December-2006 kl. 15:56
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Status: Offline
Point: 1692
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2006 kl. 16:00

Ja, HD-E1 ligner godt nok mere HD-A2 end HD-A1. Håber godt nok du har ret i, at vi får 2. generation "først"... :)

(dette som svar på Hansis tilbagetrukne kommentar om, at HD-E1 er 2. generation fra Toshiba :))



Redigeret af azrael - 30-December-2006 kl. 16:01
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2006 kl. 16:49
Hej azrael - jeg er lidt usikker på hvor du vil hen med dit indlæg. Den Toshiba model der blev tilgængelig i USA var "første udgaven" af HD DVD afspilleren. Den der nu så småt er ved at være på hylderne her i Europa(håber jeg), er en noget nyere og andet version.

Redigeret af Hother - 30-December-2006 kl. 16:59
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu