recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Toshiba HD-E1 tilslutning til receiver
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketToshiba HD-E1 tilslutning til receiver

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Apros Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 185
Direkte link til dette indlæg Emne: Toshiba HD-E1 tilslutning til receiver
    Sendt: 05-Januar-2007 kl. 23:47
Jeg har netop modtaget en Toshiba HD-E1, og har tilsluttet den mit sony 40V2000 via hdmi på min pioneer 2016.

Billedet er suverænt, men jeg er ikke ligeså tilfreds med lydsiden. Jeg kan umiddelbart kun få receiveren til at vælge PCM. Lyden på den testede HD-DVD er Dolby Digital Plus. Jeg er klar over, at der pt. ikke umiddelbart er nogen receivere på det danske marked, der understøtter dette endnu, MEN hvorfor kan jeg ikke få andet signal end PCM?

Lyden fra min denon 1930 via hdmi er klasser bedre.

Er der nogen, der evt. kan hjælpe?

/Anders
Til top
Tape Connection Se dropdown menu
Branche Medlem
Branche Medlem
Avatar

Oprettet: 21-November-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2007 kl. 00:15

Oprindeligt skrevet af Apros Apros skrev:

Jeg har netop modtaget en Toshiba HD-E1, og har tilsluttet den mit sony 40V2000 via hdmi på min pioneer 2016.

Billedet er suverænt, men jeg er ikke ligeså tilfreds med lydsiden. Jeg kan umiddelbart kun få receiveren til at vælge PCM. Lyden på den testede HD-DVD er Dolby Digital Plus. Jeg er klar over, at der pt. ikke umiddelbart er nogen receivere på det danske marked, der understøtter dette endnu, MEN hvorfor kan jeg ikke få andet signal end PCM?

Jeg har ikke haft lejlighed til at lege med HD-E1 endnu, men: PCM kan være to forskellige ting, spørgsmålet er hvilken der er tale om i dette tilfælde: Hvis du kører HDMI til receiveren, vil afspilleren dekode DD+ lydsporet til et ukomprimeret 5.1 PCM lydspor, og overføre dette via HDMI kablet til receiveren. Bass management, niveauregulering osv. foregår så i afspilleren. Hvis du har forskellige indstillinger for disse i afspiller og i receiver, kan det ændre drastisk på hvordan det lyder. Denne overførsel _bør_ i princippet være den bedste løsning, så kontrollér indstillingerne på afspilleren.

Udover at dekode lyden til 5.1 PCM, kan afspilleren også nedkonvertere DD+ til standard Dolby Digital, som du kan overføre til receiveren (enten via HDMI eller SPDIF, alt efter hvad afspilleren i praksis giver mulighed for). Derved foregår dekodningen i receiveren, og lyden bør alt andet lige være bedre end fra en almindelig DVD.

Den sidste mulighed, når du siger PCM, er at afspilleren nedkonverterer lyden til stereo. Mange DVD-afspillere er af uransagelige årsager sat til dette som standard, og da resultatet vil være gammeldags pro logic surround-lyd, er det lydmæssige resultat af dét naturligvis langt ringere. Spørgsmålet er derfor: Er det 5.1 PCM, eller 2.0 PCM, du får ud af afspilleren?

Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2007 kl. 00:27

Hej Alle

Der ser ud til at være en option som hedder "Digital Output SPDIF". Denne kan stå til PCM og Bitstream ... og skal stå på bitstream hvis du vil have DD5.1 eller DTS ud.

Se side 53 i manualen:  Manual til Toshiba HD-E1

  /Lars

 



Redigeret af Lars - 06-Januar-2007 kl. 00:28
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Tape Connection Se dropdown menu
Branche Medlem
Branche Medlem
Avatar

Oprettet: 21-November-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2007 kl. 00:35
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Hej Alle

Der ser ud til at være en option som hedder "Digital Output SPDIF". Denne kan stå til PCM og Bitstream ... og skal stå på bitstream hvis du vil have DD5.1 eller DTS ud.

Dette gælder kun på SPDIF udgangen. HDMI udgangen styres på den efterfølgende setting: "Digital Output HDMI". Ifølge manualen, så kan Dolby Digital Plus kun overføres via HDMI som PCM, enten 5.1 eller 2.0. Hvis man vil have Dolby Digital Plus overført som et DTS signal (lidt pudsigt at den nedkonverterer til DTS og ikke Dolby Digital, men ikke noget galt i det hvis bare den gør det rigtigt), så skal man overføre lyden via SPDIF.

Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk
Til top
Tape Connection Se dropdown menu
Branche Medlem
Branche Medlem
Avatar

Oprettet: 21-November-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2007 kl. 00:37

Sådan helt generelt: Hvis nogen troede at det var kompliceret at tilslutte en DVD-afspiller rigtigt til en surroundreceiver, så glæd jer til det mareridt som HD-DVD/Blu-Ray har at byde på på dén front... Vi får _mange_ tråde ala denne i de kommende år.

Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6975
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2007 kl. 08:06

På min har jeg sat den til Bitstream

Og så for jeg DTS lyd i min Denon 3805  ved DD+ lyd

Det lyder ganske fornuftigt

Hans

Til top
Apros Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 185
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2007 kl. 11:17
Hej Otto, Lars og Hans,

tak for jeres svar.

Jeg får 5.1 PCM lyd til receiveren.

Hans får du lyden via SPDIF?

Jeg tester videre senere i dag og vender tilbage her på kanalen.

Dejligt med lidt nyt legetøj

/Anders
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6975
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2007 kl. 12:41

ja jeg får lyden via SPDIF

Hans

Til top
Apros Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 185
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2007 kl. 08:24
Oprindeligt skrevet af Otto, TC Otto, TC skrev:

... Bass management, niveauregulering osv. foregår så i afspilleren. Hvis du har forskellige indstillinger for disse i afspiller og i receiver, kan det ændre drastisk på hvordan det lyder. Denne overførsel _bør_ i princippet være den bedste løsning, så kontrollér indstillingerne på afspilleren.



Jeg kan ikke se, at jeg har mulighed for at regulere dette i afspilleren - er jeg helt forkert på den?
Til top
Tape Connection Se dropdown menu
Branche Medlem
Branche Medlem
Avatar

Oprettet: 21-November-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2007 kl. 10:10

Oprindeligt skrevet af Apros Apros skrev:



Jeg kan ikke se, at jeg har mulighed for at regulere dette i afspilleren - er jeg helt forkert på den?

Næh, det har du da ret i! Det havde jeg alligevel ikke forudset... Der er et hul i min viden på dette område, som jeg skal have fyldt ud hurtigst muligt - får du mulighed for at regulere dette i receiveren når du kører 5.1 PCM ind? I så fald, så er alt som det skal være - så lyder det bare mærkeligt at du får ringere lyd. Kan du beskrive hvordan lyden er ringere? Kan du evt. tilslutte den med SPDIF/DTS, og undersøge om lyden er anderledes her?

Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu