recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Transformers the last knight aspect ratio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Transformers the last knight aspect ratio

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4414
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2017 kl. 15:36
Oprindeligt skrevet af JakobSkaarup JakobSkaarup skrev:

Hej folks

Jeg var inde og se den nye Transformers i Imperial, som i kan se af nedenstående link var det en mildest talt dårlig oplevelse. Jeg tror ikke på den forklaring som Imperial kommer med til mig, er der andre som har set den og kan enten bekræfte eller afkræfte min oplevelse?

Jeg synes det er meget stort af Imperial, at de giver dig pengene igen.

Hvori mener du deres fejl ligger? Hvis et billedformat kan ødelægge din aften og få dig til at tage hjem fremfor at fortsætte filmaftenen med kæresten, så bør du i det mindste checke med Imperial inden i stedet for at sætte din forventning efter IMDB. 

Hvis der rent faktisk har været en fejl og defekter på projektoren er det selvfølgelig en anden sag - lyder dog ikke som om det er tilfældet.
Til top
JakobSkaarup Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JakobSkaarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2017 kl. 16:16
Jeg mener fejlen blandt andet ligger i at de ikke har justeret billedet så det passer i top og bund, samt masket af i siderne hvis det virkelig var meningen at de skulle vise filmen i 16:9, det forstår jeg ikke noget af. Udover det så fremstod billedet grynet og mat/gråt i det. Jeg går i biffen en 5-6 gange om året og vælger altid Imperial da jeg synes de plejer at have styr på de ting, derfor var jeg også ekstra skuffet over min oplevelse
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2017 kl. 14:58
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:


Hvori mener du deres fejl ligger? Hvis et billedformat kan ødelægge din aften og få dig til at tage hjem fremfor at fortsætte filmaftenen med kæresten, så bør du i det mindste checke med Imperial inden i stedet for at sætte din forventning efter IMDB. 


Jeg læser det ikke som, at han udelukkende har brugt billedeformatet fra IMDB som en årsag.
Jeg læser det som hele oplevelser, hvoraf han har brugt nogle oplysninger til at afstemme med resultatet. Og jeg synes i øvrig det er fantastisk endelig at se en forbruger ytre sig kritisk om en oplevelse, som man med rette kan forventet ER en oplevelse, der skal være betydelig bedre end det man kan formå hjemme i privaten.. Hvis ikke biograferne kan leve op til det, så kan de lige så godt dreje nøglen om og lukke. 

Jeg har tidligere een gang oplevet noget lignende, mener det var Harry Potter og Dødsregalierne - del 1. Den så også meget slem ud i biografen, grynet, mat og utrolig kedelig at se på. 
En biografoplevelse skal være noget man går fra med en positiv følelse.. Selvfølgelig kan man ikke ændre på det, hvis selve filmen bare er skod, (handling, indhold osv). Men lyd og billede skal sgu være optimal altid, ellers er det ligemeget.
Til top
mrjocs Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 19-Marts-2016
Status: Offline
Point: 41
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mrjocs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2017 kl. 00:19
Hejsa,

Jeg har nu været inde og se filmen. i Big bio i Herlev i 2d. og jeg kan bekræfte at filmen blev vist i mindst 3 forskellige formater alt afhængig hvilket kamera der blev brugt. 
Det ser ud til at det er en imax version der bliver fremvist i alle biografer. For nogen er dette problem andre ligger ikke mærke til det. det er dog øv når det skal vises på et cinema scope lærred så man ikke kan få udnyttet dens bredde.

Det er dog langt fra første gang jeg har set en film der skifter mellem imellem formater. et par titler kan nævnes:

Transformers 4 age of extinction
Batman the dark knight 
Tron the legacy. 
Interstellar 

Det er film der er skudt delvist i imax eller film hvor man ønsker at få mere højde i billede til for få en "bedre" 3d effekt. Man kan også opleve effekten på bluray versionerne. 



 
mvh
Til top
mrjocs Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 19-Marts-2016
Status: Offline
Point: 41
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mrjocs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2017 kl. 00:30
Bd versionen kommer også til at skifte imellem formater.

det gjorde den sidste Transformers age of extinction nemlig ;) 


mvh
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2017 kl. 03:17
Nej, det gjorde den ikke.
Til top
mrjocs Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 19-Marts-2016
Status: Offline
Point: 41
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mrjocs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2017 kl. 18:18
Jo den gjorde :)
mvh
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2017 kl. 20:25
Nej.
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4414
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2017 kl. 20:38
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Nej.
Hvis jeg havde en medarbejder som gentagne gange brugte den form for "argumentation", havde jeg fyret ham...

http://www.blu-ray.com/movies/Transformers-Age-of-Extinction-3D-Blu-ray/83887:

... Black levels remain true, and flesh tones only slightly push towards that orange shade. Of note is that the shift in aspect ratio between 1.78:1 and 2.40:1 is regular (a good example of rapid-fire shifting comes in a dialogue scene between the Transformer Lockdown and Kelsey Grammer's character), but after a few minutes of movie the switches don't really seem bothersome, though certainly audiences may be wishing to see the entire movie in the larger format, because it does work very well.....

Jeg læser måske ovenstående forkert, men synes det de siger beskriver skiftende aspect ratios.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2017 kl. 23:32
Det er 3D-udgaven.

Jeg har hele tiden snakket om 2D-udgaven, og den skifter med garanti ikke
Til top
mrjocs Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 19-Marts-2016
Status: Offline
Point: 41
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mrjocs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2017 kl. 01:05
Det gælder også for 2d versionen. 




mvh
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2017 kl. 03:59
Neeeeej, det gør ikke! Der er ingen skiftende aspect ratio på 2D-udgaven. Jeg har selv udgivelsen og så den (igen) tidligere i år. Derudover står det også på Blu-ray.com. Kun 3D-udgaven skifter aspect ratio. Man kan selvfølgelig kun håbe, at man også kan slippe for det på næste Transformers-udgivelse. Selvom den nye nok er lige så ringe som nummer fire

Jeg kan i øvrigt rigtig godt lide de to første. Havde man lige fyret Section 7-idioten fra toeren og frem, samt fjernet pigen der var en Transformer, hvilket absolut INGEN mening gav, så havde toeren bare været endnu bedre. For mit vedkommende gik det i stykker fra nummer tre...
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu