recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bang & Olufsen
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Transmitter 1
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Transmitter 1

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Perernst Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 22-Marts-2020
Sted: Trekant området
Status: Offline
Point: 22
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Perernst Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Transmitter 1
    Sendt: 27-Marts-2022 kl. 17:43
Hej
Har en B&O Core der er tilsluttet til en Transmitter 1 via PL. Transmitteren er trådløs forbundet til 2 stk. Beolab A18 højttalere. Det har virket i et års tid, men nu er transmitteren begyndt at hakke i forbindelsen til højttalerne. De tænder -slukker-tænder-slukker. Er der mon nogen der har en ide til hvorfor det pludselig sker?

Vh
Per
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2022 kl. 18:21
Hvis det kan hjælpe i din fejlsøgning så har jeg en USB WISA transmitter (fra ef.eks. LG tv til WISA B&o) liggende som du kan låne. Har testet den fra LG tv til SA WISA højtaler. Bruger nu en ledning så den skal bare sælges. 


Til top
Perernst Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 22-Marts-2020
Sted: Trekant området
Status: Offline
Point: 22
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Perernst Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2022 kl. 21:14
Hej Flarsen,
Kunne måske være en god ide til en test. Jeg hører dog kun musik på anlægget via telefon. 

Hvad er prisen på din USB WISA enhed?


Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2022 kl. 08:32
Hej Per

Har du et LG eller B&o tv som understøtter WISA må du gerne låne den. Jeg har brugt den på en LG A1, men lavede en løsning med Toslink kabel til hub i et tilstødende rum dagen efter. Pris 800. Gå ud fra at du nu bruger en B&0 hub, måske du kunne teste den et sted. Bruger selv System Audio hub og højtaler. Jeg ligger syg med ondt i hovedet men forventer at rejse mig i løbet af de næste par dage. Så kan jeg måske finde ud af om den kan bruges med en pc ved bare at prøve (hvis du ikke har tv’et til det). Nu er det ikke nummer et at smide sine A18 bag i bilen, men du må gerne komme en dag i weekenden. Så kan vi også hører om vores højtaler køb var det rigtige, hvis det ellers virker på den ene eller anden måde.

Hvor lang tid går der før A18 begynder men sluk tænd.
Til top
Perernst Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 22-Marts-2020
Sted: Trekant området
Status: Offline
Point: 22
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Perernst Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2022 kl. 08:46
Hej
Jeg har et LG TV, men kender ikke modellen. TV'et er ikke så vigtig i denne sammenhæng. Jeg bruger ikke TV'et til noget i denne opsætning.

Som jeg skriver er min opsætning: Beosound CORE - Beosound TRANSMITTER 1 - Beolab 18. Kun til musik, streamet fra min telefon. 

A18 tænder og slukker vilkårligt. Lige efter jeg er startet med at lytte og nogle gange lidt senere. 

God bedringSmile 
Vh Per
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2022 kl. 08:56
Tak skal du have.

 Din beskrivelse hjælper mig ikke da jeg ikke kender de B&o ting. Unden valg af lydudgang har jeg WISA højtaler, prøv at se om dit tv har det. Ved ikke hvor længe LG har understøttet WISA.
Til top
Perernst Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 22-Marts-2020
Sted: Trekant området
Status: Offline
Point: 22
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Perernst Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2022 kl. 09:00
Hej 
Mit TV har ikke WISA udgang. Det skal jeg heller ikke bruge til noget. 

Vh Per
Til top
Granly Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-December-2018
Status: Offline
Point: 68
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Granly Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2022 kl. 09:42
Hej

Jeg havde en Core, der pludselig blev mere kritisk (eller sådan virkede det ihvertfald) overfor kvaliteten af det trådløse netværk. Har du prøvet at kable dine 18'er til Coren for at se om det virkelig er transmitteren?
Til top
Perernst Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 22-Marts-2020
Sted: Trekant området
Status: Offline
Point: 22
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Perernst Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2022 kl. 10:39
Hej
Mine højttalere er tilslutttet core'en lige nu og det virker fint? Tror det er transmitteren det er galt med. 
Måske nogle forstyrrelser i luften. 
Vh Per
Til top
Clemen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2006
Status: Offline
Point: 605
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Clemen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2022 kl. 11:11
Oprindeligt skrevet af Perernst Perernst skrev:

Hej
Mine højttalere er tilslutttet core'en lige nu og det virker fint? Tror det er transmitteren det er galt med. 
Måske nogle forstyrrelser i luften. 


Jeg oplevede det på mine 18ere lige inden forstærkeren gik i den ene, der droppede den trådløse forbindelse også, og hakkede og blinkede rød ring midt under afspilling.

Efter udskiftning af forstærkeren i den var der ingen ting efterfølgende (de blev også opdateret, måske det var forskellen)
Til top
Perernst Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 22-Marts-2020
Sted: Trekant området
Status: Offline
Point: 22
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Perernst Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2022 kl. 12:30
Hej
Okay,  lyder interessant. I mit tilfælde er det dog begge 2 der falder ud. Hvem skiftede forstærkeren, og evt. til hvilken pris?
Vh Per
Til top
StryxDK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 27-Juli-2021
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér StryxDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2022 kl. 12:30
Har du prøvet at opdatere softwaren på din transmitter 1 og på dine højtalere... Kan huske jeg gjord det da jeg havde et setup magen til dit, og det blev til det bedre
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu